Jypeli 4
The simple game programming library
|
AbstractMoverBrain | |
Accelerometer | Puhelimen kiihtyvyysanturi |
SynchronousList< T >::AddItemAction | |
AnalogListener | |
AnalogListener< T1 > | |
AnalogState | Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle |
Angle | Kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg |
Animation | Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta |
AssaultRifle | Rynnäkkökivääri |
Automobile | Auto |
AxleJoint | Saranaliitos kahden olion välille |
Background | |
BarGauge | Palkki, jonka korkeutta voi säätää |
BoundingRectangle | |
Brain | Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset |
Bullet | Luoti |
Camera | Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä |
Cannon | Yksinkertainen tykki, joka ampuu kuulia tai muuta ammuksia |
CannonBall | Tykinkuula |
Canvas | Piirtoalusta |
Circle | Ympyrä |
SynchronousList< T >::ClearAction | |
ClusterGrenade | Rypälepommi. Hajoaa räjähtäessään pienempiin osiin, jotka voivat edelleen räjähtää pienempiin osiin |
CollisionShapeQuality | Kappaleen kuvion laatu törmäyksentunnistuksessa |
Color | Väri |
ComputerDriverBrain | Tietokoneajajan aivot. Kuten DriverBrain , mutta osaa automaattisesti suunnistaa checkpointilta toiselle vauhtia säädellen |
ControlContexted | |
Controller | Yleinen peliohjainluokka |
Controller< ControllerState > | Yleinen peliohjainluokka tilatiedoilla |
Controls | Sisältää ohjaimet |
CustomQueryWindow< W > | |
Destroyable | |
Direction | Perussuunta tasossa |
DoubleMeter | Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge |
DriverBrain | Ajajan aivot. Laskee checkpointteja ja kierroksia automaattisesti. Nämä aivot ovat ihmispelaajalle, käytä tietokoneautoille ComputerDriverBrain -luokkaa |
EasyHighScore | Helpompikäyttöinen parhaiden pisteiden lista |
Explosion | Räjähdys |
ExplosionSystem | Järjestelmä räjähdyksille |
FileManager | |
Flame | Järjestelmä liekeille |
FollowerBrain | Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta |
Font | Fontti |
Force | |
FrictionLogic | Fysiikkalogiikkaluokka ylhäältä päin kuvattuihin peleihin, joissa tarvitaan kitkaa |
Game | Peliluokka reaaliaikaisille peleille |
GameObject | Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject -olioita |
GameObjectBase | Kaikille peliolioille yhteinen kantaluokka |
GamePad | Xbox-peliohjain |
Grenade | Kranaatti |
Grid | |
Heart | Sydän |
HighScoreWindow | Parhaiden pisteiden ikkuna |
HorizontalLayout | Asettelee widgetit riviin vaakasuunnassa |
HorizontalSpacer | |
IAnalogListener | |
IGameObject | Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille |
IGameObjectInternal | Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IGameObject-rajapinnan toteuttavat myös IGameObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IGameObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IGameObject obj) { ((IGameObjectInternal)obj).Update(); } |
ILayout | Rajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize , HorizontalSizing sekä VerticalSizing |
Image | Kuva |
ImageBatch | Draws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End() |
IndexTriangle | Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio |
INotifyList< T > | Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan |
InputBox | Laatikko, johon käyttäjä voi syöttää tekstiä |
InputWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän kysymyksen, tekstinsyöttökentän ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan |
IntMeter | Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge |
IPhysicsObject | Yhteinen rajapinta kaikille fysiikkaolioille |
IPhysicsObjectInternal | Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IPhysics obj) { ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update(); } |
Keyboard | Näppäimistö peliohjaimena |
Label | Tekstikenttä |
LaserGun | Lasertykki |
Layer | Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä |
Level | Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva |
LevelData | |
LevelObject | |
Light | Pistemäinen valonlähde |
LineBatch | |
SynchronousList< T >::ListAction | |
ListenContext | |
Listener | |
Controller::ListenerAction | |
Controller::ListenerPrecedenceComparer | |
ListWidget< T, W > | Listakomponentti. Voidaan liittää listaan, joka toteuttaa INotifyList -rajapinnan. Tällöin listaan tehdyt muutokset päivittyvät komponenttiin. Listaa voi vierittää, jos kaikki rivit eivät mahdu kerralla sen sisälle |
LoadState | |
MediaPlayer | Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita |
MessageDisplay | |
MessageWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän viestin ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan |
Meter< ValueType > | Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge |
Mouse | Hiiri peliohjaimena |
MouseState | |
MultiKeyListener | |
MultiKeyListener< T1 > | |
MultiSelectWindow | Ikkuna, joka antaa käyttäjän valita yhden annetuista vaihtoehdoista |
NullListener | |
Particle | Partikkeli |
ParticleSystem | Järjestelmä partikkelien käsittelyyn |
PathFollowerBrain | Aivot, jotka seuraavat annettua polkua |
Phone | Aliohjelmia ja ominaisuuksia, jotka toimivat vain puhelimessa. Voidaan kutsua myös PC:lle käännettäessä, mutta tällöin mitään ei yksinkertaisesti tapahdu |
PhoneBackButton | Windows Phonen Back-nappi |
PhysicsGame | Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt
PhysicsObject -oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan |
PhysicsObject | Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti |
PhysicsStructure | Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan |
PlasmaCannon | Plasmatykki |
PlatformCharacter | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase |
PlatformCharacter2 | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase |
PlatformWandererBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa edestakaisin |
PointingDevice | |
Polygon | Monikulmio |
Projectile | Ammus |
Property | |
PropertySet | |
PushButton | Painonappi |
RandomMoverBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmäyksissä ja tietyn ajan jälkeen |
RaySegment | Jana |
Rectangle | Suorakulmio |
RegularPolygon | Säännöllinen monikulmio |
SynchronousList< T >::RemoveItemAction | |
Resources | A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc |
RoadMap | Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä" |
RowLayout | Asettelee widgetit riveihin. TargetWidth määrittää kuinka leveä yhden rivin tulisi olla. Kun yksi rivi tulee täyteen, jatketaan seuraavalle riville |
SaveAllFieldsAttribute | |
SaveAttribute | |
SaveState | |
ScoreItem | Nimi ja pisteet |
ScoreItemWidget | |
ScoreList | Parhaiden pisteiden lista |
ScoreListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää parhaat pisteet |
ScreenView | Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa |
ScrollableList< W > | |
Shape | Kuvio |
ShapeBatch | Draws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End() |
ShapeCache | Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista |
SimpleListener | |
SimpleListener< T1 > | |
Smoke | Savuefekti |
Sound | |
SoundEffect | Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound -metodilla monta ääntä (Sound ), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play -metodia |
SplashScreen | Aloitusruutu, joka voidaan näyttää ennen pelin käynnistämistä |
Star | Tähti |
StorageFile | Tiedosto |
StringList | Järjestetty lista merkkijonoja |
StringListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää listan merkkijonoja |
StringListWindow | Ikkuna, joka sisältää listan merkkijonoja |
SynchronousList< T > | |
TagFollowerBrain | Laittaa omistajansa seuraamaan oliota, jolla on tietty Tag-arvo. Jos olioita on useita, lähdetään seuraamaan lähintä |
Tagged | |
Tank | Yksinkertainen tankki eli panssarivaunu |
Template | |
TextureBitmap | Tekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona |
TextureCoordinates | |
TileMap | Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char ), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion |
Time | |
Timer | Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin |
TopDownPhysicsGame | Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt
PhysicsObject -oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan |
Touch | Kosketuspaneelin kosketus |
TouchListener | |
TouchListener< T1 > | |
TouchPanel | Kosketuspaneeli |
TouchPanelState | |
Triangle | Tasasivuinen kolmio |
TypeHelper | |
Updatable | |
Vector | 2D-vektori |
VerticalLayout | Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas |
VerticalScrollLayout | Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. Jos widgeteille ei ole tarpeeksi tilaa, vain osa niistä asetellaan paikalleen. Ensimmäisen näkyvän widgetin indeksi asetetaan Update :ssa propertyyn StartIndex ja viimeisen jälkeisen indeksi propertyyn EndIndex |
VerticalSpacer | |
View | Sisältää näkymän leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin |
Weapon | Ase |
Widget | Käyttöliittymän komponentti. Samankaltainen kuin GameObject , mutta toimii vain ruutukoordinaateissa |
Window | Ikkuna |
WindowsPhoneResources | A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc |
WindowView | Sisältää ikkunan sijainnin, leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin |
XBox360Resources | A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc |