Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Suojatut jäsenfunktiot | Ominaisuudet
TopDownPhysicsGame luokkareferenssi

Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää...

Luokan TopDownPhysicsGame luokkakaavio
Game ControlContexted

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

 TopDownPhysicsGame ()
 Alustaa uuden fysiikkapelin.
 TopDownPhysicsGame (int device)
 Alustaa uuden fysiikkapelin.
void AddSurface (PhysicsObject surface)
 Lisää peliin pinnan, jonka päällä muut oliot voivat liukua.
override void ClearAll ()
 Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).
void AddCollisionHandler (PhysicsObject o, CollisionHandler handler)
 Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää johonkin.

Suojatut jäsenfunktiot

override void OnObjectAdded (IGameObject obj, int layer)
override void OnObjectRemoved (IGameObject obj)
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Ominaisuudet

bool PhysicsEnabled [get, set]
 Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.
double Gravity [get, set]
 Painovoima. Mitä suurempi painovoima, sitä suurempi liikekitka kaikille olioille.
double KineticFriction [get, set]
 Liikekitka pinnalla. Tätä arvoa käytetään, kun liikkuva kappale ei ole minkään lisätyn pinnan päällä. Arvot tyypillisesti välillä 0.0-1.0.

Yksityiskohtainen selite

Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

TopDownPhysicsGame ( ) [inline]

Alustaa uuden fysiikkapelin.

TopDownPhysicsGame ( int  device) [inline]

Alustaa uuden fysiikkapelin.

Parametrit:
deviceMikä monitori käytössä, 1=ensimmäinen

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void AddCollisionHandler ( PhysicsObject  o,
CollisionHandler  handler 
) [inline]

Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää johonkin.

Parametrit:
oTörmäävä olio.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen.
void AddSurface ( PhysicsObject  surface) [inline]

Lisää peliin pinnan, jonka päällä muut oliot voivat liukua.

Pinnalle asetetaan automaattisesti IgnoresCollisionResponse arvoon true.

Parametrit:
surface
override void ClearAll ( ) [inline, virtual]

Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).

Uudelleentoteuttaa luokan Game.

override void Update ( Time  time) [inline, protected, virtual]

Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Uudelleentoteuttaa luokan Game.


Ominaisuuksien dokumentaatio

double Gravity [get, set]

Painovoima. Mitä suurempi painovoima, sitä suurempi liikekitka kaikille olioille.

double KineticFriction [get, set]

Liikekitka pinnalla. Tätä arvoa käytetään, kun liikkuva kappale ei ole minkään lisätyn pinnan päällä. Arvot tyypillisesti välillä 0.0-1.0.

bool PhysicsEnabled [get, set]

Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat