Jypeli 4
The simple game programming library
|
Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt
PhysicsObject
-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
TopDownPhysicsGame () | |
Alustaa uuden fysiikkapelin. | |
TopDownPhysicsGame (int device) | |
Alustaa uuden fysiikkapelin. | |
void | AddSurface (PhysicsObject surface) |
Lisää peliin pinnan, jonka päällä muut oliot voivat liukua. | |
override void | ClearAll () |
Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin). | |
void | AddCollisionHandler (PhysicsObject o, CollisionHandler handler) |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override void | OnObjectAdded (IGameObject obj, int layer) |
override void | OnObjectRemoved (IGameObject obj) |
override void | Update (Time time) |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. | |
Ominaisuudet | |
bool | PhysicsEnabled [get, set] |
Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei. | |
double | Gravity [get, set] |
Painovoima. Mitä suurempi painovoima, sitä suurempi liikekitka kaikille olioille. | |
double | KineticFriction [get, set] |
Liikekitka pinnalla. Tätä arvoa käytetään, kun liikkuva kappale ei ole minkään lisätyn pinnan päällä. Arvot tyypillisesti välillä 0.0 -1.0 . |
Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt
PhysicsObject
-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan.
TopDownPhysicsGame | ( | ) | [inline] |
Alustaa uuden fysiikkapelin.
TopDownPhysicsGame | ( | int | device | ) | [inline] |
Alustaa uuden fysiikkapelin.
device | Mikä monitori käytössä, 1=ensimmäinen |
void AddCollisionHandler | ( | PhysicsObject | o, |
CollisionHandler | handler | ||
) | [inline] |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o
törmää johonkin.
o | Törmäävä olio. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen. |
void AddSurface | ( | PhysicsObject | surface | ) | [inline] |
Lisää peliin pinnan, jonka päällä muut oliot voivat liukua.
Pinnalle asetetaan automaattisesti IgnoresCollisionResponse
arvoon true
.
surface |
override void ClearAll | ( | ) | [inline, virtual] |
Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
override void Update | ( | Time | time | ) | [inline, protected, virtual] |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
double Gravity [get, set] |
Painovoima. Mitä suurempi painovoima, sitä suurempi liikekitka kaikille olioille.
double KineticFriction [get, set] |
Liikekitka pinnalla. Tätä arvoa käytetään, kun liikkuva kappale ei ole minkään lisätyn pinnan päällä. Arvot tyypillisesti välillä 0.0
-1.0
.
bool PhysicsEnabled [get, set] |
Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.