Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Staattiset julkiset jäsenfunktiot | Suojatut jäsenfunktiot | Ominaisuudet
PhysicsGame luokkareferenssi

Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää...

Luokan PhysicsGame luokkakaavio
Game ControlContexted

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

 PhysicsGame ()
 Alustaa uuden fysiikkapelin.
 PhysicsGame (int device)
 Alustaa uuden fysiikkapelin.
override void ClearAll ()
 Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).
void Add (Physics2DDotNet.Joints.Joint j)
 Lisää liitoksen peliin.
void Add (AxleJoint j)
 Lisää liitoksen peliin.
override void Add (IGameObject o, int layer)
 Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen.
void AddCollisionHandler (PhysicsObject o, CollisionHandler handler)
 Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää johonkin.

void AddCollisionHandler (IPhysicsObject o, NewCollisionHandler handler)
 Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää johonkin.

void AddCollisionHandler (IPhysicsObject o, IPhysicsObject target, NewCollisionHandler handler)
 Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää tiettyyn toiseen olioon.

void AddCollisionHandler (IPhysicsObject o, string tag, NewCollisionHandler handler)
 Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää toiseen olioon, jolla on tietty tagi.

void RemoveCollisionHandler (PhysicsObject o, NewCollisionHandler handler)
 Poistaa törmäyksenkäsittelijän.

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static
Physics2DDotNet.Joints.HingeJoint 
CreateHingeJoint (PhysicsObject o1, PhysicsObject o2, Vector anchor)
 Luo uuden liitoksen, jolla voi liittää kaksi oliota joustavasti toisiinsa.

Suojatut jäsenfunktiot

override void OnObjectAdded (IGameObject obj, int layer)
override void OnObjectRemoved (IGameObject obj)
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Ominaisuudet

bool PhysicsEnabled [get, set]
 Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.
Vector Gravity [get, set]
 Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin.

Yksityiskohtainen selite

Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

PhysicsGame ( ) [inline]

Alustaa uuden fysiikkapelin.

PhysicsGame ( int  device) [inline]

Alustaa uuden fysiikkapelin.

Parametrit:
deviceMikä monitori käytössä, 1=ensimmäinen

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void Add ( Physics2DDotNet.Joints.Joint  j) [inline]

Lisää liitoksen peliin.

void Add ( AxleJoint  j) [inline]

Lisää liitoksen peliin.

override void Add ( IGameObject  o,
int  layer 
) [inline, virtual]

Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen.

Parametrit:
oLisättävä olio.
layerKerros, luku väliltä [-3, 3].

Uudelleentoteuttaa luokan Game.

void AddCollisionHandler ( IPhysicsObject  o,
IPhysicsObject  target,
NewCollisionHandler  handler 
) [inline]

Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää tiettyyn toiseen olioon.

Parametrit:
oTörmäävä olio.
targetOlio johon törmätään.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).
void AddCollisionHandler ( PhysicsObject  o,
CollisionHandler  handler 
) [inline]

Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää johonkin.

Parametrit:
oTörmäävä olio.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen.
void AddCollisionHandler ( IPhysicsObject  o,
NewCollisionHandler  handler 
) [inline]

Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää johonkin.

Parametrit:
oTörmäävä olio.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen.
void AddCollisionHandler ( IPhysicsObject  o,
string  tag,
NewCollisionHandler  handler 
) [inline]

Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää toiseen olioon, jolla on tietty tagi.

Parametrit:
oTörmäävä olio.
tagTörmättävän olion tagi.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).
override void ClearAll ( ) [inline, virtual]

Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).

Uudelleentoteuttaa luokan Game.

static Physics2DDotNet.Joints.HingeJoint CreateHingeJoint ( PhysicsObject  o1,
PhysicsObject  o2,
Vector  anchor 
) [inline, static]

Luo uuden liitoksen, jolla voi liittää kaksi oliota joustavasti toisiinsa.

Parametrit:
o1Ensimmäinen liitettävä olio.
o2Toinen liitettävä olio.
anchorLiitoksen paikka.
Palauttaa:
Liitos.
void RemoveCollisionHandler ( PhysicsObject  o,
NewCollisionHandler  handler 
) [inline]

Poistaa törmäyksenkäsittelijän.

Parametrit:
oTörmäävä olio.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen.
override void Update ( Time  time) [inline, protected, virtual]

Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Parametrit:
time

Uudelleentoteuttaa luokan Game.


Ominaisuuksien dokumentaatio

Vector Gravity [get, set]

Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin.

bool PhysicsEnabled [get, set]

Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat