Jypeli 4
The simple game programming library
|
Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt
PhysicsObject
-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
PhysicsGame () | |
Alustaa uuden fysiikkapelin. | |
PhysicsGame (int device) | |
Alustaa uuden fysiikkapelin. | |
override void | ClearAll () |
Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin). | |
void | Add (Physics2DDotNet.Joints.Joint j) |
Lisää liitoksen peliin. | |
void | Add (AxleJoint j) |
Lisää liitoksen peliin. | |
override void | Add (IGameObject o, int layer) |
Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen. | |
void | AddCollisionHandler (PhysicsObject o, CollisionHandler handler) |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o | |
void | AddCollisionHandler (IPhysicsObject o, NewCollisionHandler handler) |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o | |
void | AddCollisionHandler (IPhysicsObject o, IPhysicsObject target, NewCollisionHandler handler) |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o | |
void | AddCollisionHandler (IPhysicsObject o, string tag, NewCollisionHandler handler) |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o | |
void | RemoveCollisionHandler (PhysicsObject o, NewCollisionHandler handler) |
Poistaa törmäyksenkäsittelijän. | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static Physics2DDotNet.Joints.HingeJoint | CreateHingeJoint (PhysicsObject o1, PhysicsObject o2, Vector anchor) |
Luo uuden liitoksen, jolla voi liittää kaksi oliota joustavasti toisiinsa. | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override void | OnObjectAdded (IGameObject obj, int layer) |
override void | OnObjectRemoved (IGameObject obj) |
override void | Update (Time time) |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. | |
Ominaisuudet | |
bool | PhysicsEnabled [get, set] |
Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei. | |
Vector | Gravity [get, set] |
Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin. |
Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt
PhysicsObject
-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan.
PhysicsGame | ( | ) | [inline] |
Alustaa uuden fysiikkapelin.
PhysicsGame | ( | int | device | ) | [inline] |
Alustaa uuden fysiikkapelin.
device | Mikä monitori käytössä, 1=ensimmäinen |
void Add | ( | Physics2DDotNet.Joints.Joint | j | ) | [inline] |
Lisää liitoksen peliin.
void Add | ( | AxleJoint | j | ) | [inline] |
Lisää liitoksen peliin.
override void Add | ( | IGameObject | o, |
int | layer | ||
) | [inline, virtual] |
Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen.
o | Lisättävä olio. |
layer | Kerros, luku väliltä [-3, 3]. |
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
void AddCollisionHandler | ( | IPhysicsObject | o, |
IPhysicsObject | target, | ||
NewCollisionHandler | handler | ||
) | [inline] |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o
törmää tiettyyn toiseen olioon.
o | Törmäävä olio. |
target | Olio johon törmätään. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja). |
void AddCollisionHandler | ( | PhysicsObject | o, |
CollisionHandler | handler | ||
) | [inline] |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o
törmää johonkin.
o | Törmäävä olio. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen. |
void AddCollisionHandler | ( | IPhysicsObject | o, |
NewCollisionHandler | handler | ||
) | [inline] |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o
törmää johonkin.
o | Törmäävä olio. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen. |
void AddCollisionHandler | ( | IPhysicsObject | o, |
string | tag, | ||
NewCollisionHandler | handler | ||
) | [inline] |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o
törmää toiseen olioon, jolla on tietty tagi.
o | Törmäävä olio. |
tag | Törmättävän olion tagi. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja). |
override void ClearAll | ( | ) | [inline, virtual] |
Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
static Physics2DDotNet.Joints.HingeJoint CreateHingeJoint | ( | PhysicsObject | o1, |
PhysicsObject | o2, | ||
Vector | anchor | ||
) | [inline, static] |
Luo uuden liitoksen, jolla voi liittää kaksi oliota joustavasti toisiinsa.
o1 | Ensimmäinen liitettävä olio. |
o2 | Toinen liitettävä olio. |
anchor | Liitoksen paikka. |
void RemoveCollisionHandler | ( | PhysicsObject | o, |
NewCollisionHandler | handler | ||
) | [inline] |
Poistaa törmäyksenkäsittelijän.
o | Törmäävä olio. |
handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen. |
override void Update | ( | Time | time | ) | [inline, protected, virtual] |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
time |
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
Vector Gravity [get, set] |
Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin.
bool PhysicsEnabled [get, set] |
Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.