Jypeli 4
The simple game programming library
|
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
Animation (params Image[] frames) | |
Luo uuden animaation. | |
void | Start () |
Käynnistää animaation alusta. | |
void | Start (int repeatCount) |
Käynnistää animaation alusta. | |
void | Resume () |
Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin. | |
void | Stop () |
Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun. | |
void | Step (int numberOfFrames) |
Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin. | |
void | Step () |
Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin. | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static implicit | operator Animation (Image image) |
Luo uuden animaation kuvasta. | |
Ominaisuudet | |
int | FrameCount [get] |
Ruutujen määrä. | |
int | CurrentFrameIndex [get] |
Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta). | |
double | FPS [get, set] |
Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second). | |
Image | CurrentFrame [get] |
Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta. | |
bool | StopOnLastFrame [get, set] |
Jos true , animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun. | |
Tapahtumat | |
Action | Played |
Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu. |
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta.
Eri peliolioille kannattaa yleensä tehdä oma animaatio-olio, jotta niiden animaatiot voivat edetä eri tahtiin. Jos animaatioilla on kuitenkin samat kuvat, kannattaa samaa kuvataulukkoa käyttää molemmille. Image[] kuvat = LoadImages("kuva1", "kuva2", "kuva3");
void LuoKentta() { ... o1.Animation = new animation(kuvat); o2.Animation = new Animation(kuvat); }
Luo uuden animaation.
frames | Animaation ruudut. |
Luo uuden animaation kuvasta.
image | Kuva. |
void Resume | ( | ) | [inline] |
Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin.
void Start | ( | ) | [inline] |
Käynnistää animaation alusta.
void Start | ( | int | repeatCount | ) | [inline] |
Käynnistää animaation alusta.
repeatCount | Kuinka monta kertaa animaatio suoritetaan. |
void Step | ( | ) | [inline] |
Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin.
void Step | ( | int | numberOfFrames | ) | [inline] |
Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin.
numberOfFrames | Edettävä määrä ruutuja. |
void Stop | ( | ) | [inline] |
Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun.
Image CurrentFrame [get] |
Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta.
int CurrentFrameIndex [get] |
Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta).
double FPS [get, set] |
Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second).
int FrameCount [get] |
Ruutujen määrä.
bool StopOnLastFrame [get, set] |
Jos true
, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun.
Action Played |
Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu.