Jypeli 4
The simple game programming library
|
Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
PlatformCharacter2 (double width, double height) | |
Luo uuden tasohyppelyhahmon. | |
PlatformCharacter2 (double width, double height, Shape shape) | |
Luo uuden tasohyppelyhahmon. | |
void | Walk () |
Kävelee. | |
void | Walk (Direction direction) |
Kävelee tiettyyn suuntaan. | |
void | Turn (Direction direction) |
Pysähtyy ja kääntyy vasemmalle tai oikealle. | |
void | StopWalking () |
Pysähtyy. | |
void | Jump (double speed) |
Hyppää tietyllä nopeudella, jos hahmo seisoo tukevalla pohjalla. | |
override void | Update (Time time) |
Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. | |
override void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. | |
Ominaisuudet | |
int | PlatformTolerance [get, set] |
Toleranssiarvo, joka määrittää kuinka monta pelin päivitysjaksoa hahmo voi olla irti tasosta ennen kuin se lasketaan ilmassa olevaksi. | |
Direction | FacingDirection [get, set] |
Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea). | |
double | Acceleration [get, set] |
Hahmon kiihtyvyys. | |
double | MaxVelocity [get, set] |
Hahmon maksiminopeus. | |
PhysicsObject | Platform [get, set] |
Fysiikkaolio jonka päällä seisotaan. | |
Vector | PlatformNormal [get, set] |
Suuntavektori, joka osoittaa tason suuntaan. Nollavektori, jos ilmassa. | |
Weapon | Weapon [get, set] |
Hahmolla oleva ase. | |
bool | CanMoveOnAir [get, set] |
Jos false , hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa. | |
Animation | LeftWalkingAnimation [get, set] |
Kävelyanimaatio vasemmalle. | |
Animation | RightWalkingAnimation [get, set] |
Kävelyanimaatio oikealle. | |
Animation | LeftIdleAnimation [get, set] |
Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä vasemmalle. | |
Animation | RightIdleAnimation [get, set] |
Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä oikealle. | |
Tapahtumat | |
Action< Direction > | DirectionChanged |
Tapahtuu kun suunta vaihtuu. |
Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase.
PlatformCharacter2 | ( | double | width, |
double | height | ||
) | [inline] |
Luo uuden tasohyppelyhahmon.
PlatformCharacter2 | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape | ||
) | [inline] |
Luo uuden tasohyppelyhahmon.
void Jump | ( | double | speed | ) | [inline] |
Hyppää tietyllä nopeudella, jos hahmo seisoo tukevalla pohjalla.
speed | Lähtönopeus. |
override void Move | ( | Vector | movement | ) | [inline, virtual] |
Siirtää oliota.
movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.
void StopWalking | ( | ) | [inline] |
Pysähtyy.
void Turn | ( | Direction | direction | ) | [inline] |
Pysähtyy ja kääntyy vasemmalle tai oikealle.
direction | Rintamasuunta. Direction.Left tai Direction.Right |
override void Update | ( | Time | time | ) | [inline, virtual] |
Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.
void Walk | ( | Direction | direction | ) | [inline] |
Kävelee tiettyyn suuntaan.
direction | Rintamasuunta. Direction.Left tai Direction.Right |
void Walk | ( | ) | [inline] |
Kävelee.
double Acceleration [get, set] |
Hahmon kiihtyvyys.
Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.
bool CanMoveOnAir [get, set] |
Jos false
, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.
Direction FacingDirection [get, set] |
Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).
Animation LeftIdleAnimation [get, set] |
Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä vasemmalle.
Animation LeftWalkingAnimation [get, set] |
Kävelyanimaatio vasemmalle.
double MaxVelocity [get, set] |
Hahmon maksiminopeus.
PhysicsObject Platform [get, set] |
Fysiikkaolio jonka päällä seisotaan.
Vector PlatformNormal [get, set] |
Suuntavektori, joka osoittaa tason suuntaan. Nollavektori, jos ilmassa.
int PlatformTolerance [get, set] |
Toleranssiarvo, joka määrittää kuinka monta pelin päivitysjaksoa hahmo voi olla irti tasosta ennen kuin se lasketaan ilmassa olevaksi.
Animation RightIdleAnimation [get, set] |
Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä oikealle.
Animation RightWalkingAnimation [get, set] |
Kävelyanimaatio oikealle.
Action<Direction> DirectionChanged |
Tapahtuu kun suunta vaihtuu.