Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Ominaisuudet | Tapahtumat
PlatformCharacter2 luokkareferenssi

Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. Lisää...

Luokan PlatformCharacter2 luokkakaavio
PhysicsObject GameObject IPhysicsObject GameObjectBase IGameObjectInternal IGameObject Tagged IGameObject Tagged Destroyable Updatable Tagged Destroyable Updatable

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

 PlatformCharacter2 (double width, double height)
 Luo uuden tasohyppelyhahmon.
 PlatformCharacter2 (double width, double height, Shape shape)
 Luo uuden tasohyppelyhahmon.
void Walk ()
 Kävelee.
void Walk (Direction direction)
 Kävelee tiettyyn suuntaan.
void Turn (Direction direction)
 Pysähtyy ja kääntyy vasemmalle tai oikealle.
void StopWalking ()
 Pysähtyy.
void Jump (double speed)
 Hyppää tietyllä nopeudella, jos hahmo seisoo tukevalla pohjalla.
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota.

Ominaisuudet

int PlatformTolerance [get, set]
 Toleranssiarvo, joka määrittää kuinka monta pelin päivitysjaksoa hahmo voi olla irti tasosta ennen kuin se lasketaan ilmassa olevaksi.
Direction FacingDirection [get, set]
 Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).
double Acceleration [get, set]
 Hahmon kiihtyvyys.
double MaxVelocity [get, set]
 Hahmon maksiminopeus.
PhysicsObject Platform [get, set]
 Fysiikkaolio jonka päällä seisotaan.
Vector PlatformNormal [get, set]
 Suuntavektori, joka osoittaa tason suuntaan. Nollavektori, jos ilmassa.
Weapon Weapon [get, set]
 Hahmolla oleva ase.
bool CanMoveOnAir [get, set]
 Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.
Animation LeftWalkingAnimation [get, set]
 Kävelyanimaatio vasemmalle.
Animation RightWalkingAnimation [get, set]
 Kävelyanimaatio oikealle.
Animation LeftIdleAnimation [get, set]
 Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä vasemmalle.
Animation RightIdleAnimation [get, set]
 Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä oikealle.

Tapahtumat

Action< DirectionDirectionChanged
 Tapahtuu kun suunta vaihtuu.

Yksityiskohtainen selite

Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

PlatformCharacter2 ( double  width,
double  height 
) [inline]

Luo uuden tasohyppelyhahmon.

PlatformCharacter2 ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
) [inline]

Luo uuden tasohyppelyhahmon.


Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void Jump ( double  speed) [inline]

Hyppää tietyllä nopeudella, jos hahmo seisoo tukevalla pohjalla.

Parametrit:
speedLähtönopeus.
override void Move ( Vector  movement) [inline, virtual]

Siirtää oliota.

Parametrit:
movementVektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään.

Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.

void StopWalking ( ) [inline]

Pysähtyy.

void Turn ( Direction  direction) [inline]

Pysähtyy ja kääntyy vasemmalle tai oikealle.

Parametrit:
directionRintamasuunta. Direction.Left tai Direction.Right
override void Update ( Time  time) [inline, virtual]

Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Parametrit:
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.

void Walk ( Direction  direction) [inline]

Kävelee tiettyyn suuntaan.

Parametrit:
directionRintamasuunta. Direction.Left tai Direction.Right
void Walk ( ) [inline]

Kävelee.


Ominaisuuksien dokumentaatio

double Acceleration [get, set]

Hahmon kiihtyvyys.

Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.

bool CanMoveOnAir [get, set]

Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.

Direction FacingDirection [get, set]

Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).

Animation LeftIdleAnimation [get, set]

Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä vasemmalle.

Animation LeftWalkingAnimation [get, set]

Kävelyanimaatio vasemmalle.

double MaxVelocity [get, set]

Hahmon maksiminopeus.

PhysicsObject Platform [get, set]

Fysiikkaolio jonka päällä seisotaan.

Vector PlatformNormal [get, set]

Suuntavektori, joka osoittaa tason suuntaan. Nollavektori, jos ilmassa.

int PlatformTolerance [get, set]

Toleranssiarvo, joka määrittää kuinka monta pelin päivitysjaksoa hahmo voi olla irti tasosta ennen kuin se lasketaan ilmassa olevaksi.

Animation RightIdleAnimation [get, set]

Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä oikealle.

Animation RightWalkingAnimation [get, set]

Kävelyanimaatio oikealle.

Weapon Weapon [get, set]

Hahmolla oleva ase.


Tapahtumien dokumentaatio

Action<Direction> DirectionChanged

Tapahtuu kun suunta vaihtuu.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat