Jypeli 4
The simple game programming library
|
Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
Vector | ScreenToWorld (Vector point) |
Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin. | |
Vector | WorldToScreen (Vector point) |
Muuntaa annetun pisteen maailmankoordinaateista ruutukoordinaatteihin. | |
void | Move (Vector v) |
Kohdistaa kameran. | |
void | Zoom (double zoom) |
Zoomaa. | |
void | Reset () |
Resetoi kameran (keskittää ja laittaa zoomin oletusarvoon). | |
void | Follow (GameObject gameobject) |
Seuraa jotakin peliobjektia. | |
void | ZoomToLevel () |
Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. | |
void | ZoomToLevel (double borderSize) |
Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. Tällöin kamera ei seuraa mitään oliota. | |
Julkiset attribuutit | |
Vector | Position = Vector.Zero |
Kameran sijainti. | |
Ominaisuudet | |
double | X [get, set] |
Kameran paikan X-koordinaatti. | |
double | Y [get, set] |
Kameran paikan Y-koordinaatti. | |
double | ZoomFactor [get, set] |
Kameran zoomauskerroin. Oletuksena 1.0. Mitä suurempi zoomauskerroin, sitä lähempänä kamera on (esim 2.0 on 2 x lähempänä) ja toisinpäin. | |
bool | StayInLevel [get, set] |
Jos tosi, kamera ei mene koskaan kentän ulkopuolelle. | |
GameObject | FollowedObject [get, set] |
Olio, jota kamera seuraa. Jos null , mitään oliota ei seurata. |
Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä.
void Follow | ( | GameObject | gameobject | ) | [inline] |
Seuraa jotakin peliobjektia.
gameobject | Seurattava peliobjekti. |
void Move | ( | Vector | v | ) | [inline] |
Kohdistaa kameran.
v | Koordinaatti vektorina johon kamera kohdistetaan. |
void Reset | ( | ) | [inline] |
Resetoi kameran (keskittää ja laittaa zoomin oletusarvoon).
Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin.
Muuntaa annetun pisteen maailmankoordinaateista ruutukoordinaatteihin.
point |
void Zoom | ( | double | zoom | ) | [inline] |
Zoomaa.
zoom | Zoomauskerroin. Ykköstä suurempi (esim. 1.5) lähentää ja ykköstä pienempi (esim. 0.5) zoomaa kauemmas. |
void ZoomToLevel | ( | double | borderSize | ) | [inline] |
Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. Tällöin kamera ei seuraa mitään oliota.
bordersize | Reunalle jätettävä tila (jos negatiivinen, niin osa kentästä jää piiloon). |
void ZoomToLevel | ( | ) | [inline] |
Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla.
Kameran sijainti.
GameObject FollowedObject [get, set] |
Olio, jota kamera seuraa. Jos null
, mitään oliota ei seurata.
bool StayInLevel [get, set] |
Jos tosi, kamera ei mene koskaan kentän ulkopuolelle.
double X [get, set] |
Kameran paikan X-koordinaatti.
double Y [get, set] |
Kameran paikan Y-koordinaatti.
double ZoomFactor [get, set] |
Kameran zoomauskerroin. Oletuksena 1.0. Mitä suurempi zoomauskerroin, sitä lähempänä kamera on (esim 2.0 on 2 x lähempänä) ja toisinpäin.