Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Ominaisuudet
Automobile luokkareferenssi

Auto. Lisää...

Luokan Automobile luokkakaavio
PhysicsObject GameObject IPhysicsObject GameObjectBase IGameObjectInternal IGameObject Tagged IGameObject Tagged Destroyable Updatable Tagged Destroyable Updatable

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

 Automobile (double width, double height)
 Alustaa uuden auton.
void Accelerate (double time)
 Kiihdyttää.
void Brake (double time)
 Jarruttaa.
void Accelerate ()
 Kiihdyttää.
void Reverse ()
 Kiihdyttää takaperin.
void Brake ()
 Jarruttaa.
void Turn (Angle angle, double time)
 Kääntyy niin paljon kuin auton ohjattavuus sallii.
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Ominaisuudet

DoubleMeter SpeedMeter [get, set]
 Nopeusmittari, joka mittaa auton nopeuden (moottorin nopeus). Huomaa, että ei vastaa aina Velocity-ominaisuuden arvoa.
double Speed [get]
 Auton moottorin nopeus. Huomaa, että ei vastaa aina Velocity-ominaisuuden arvoa.
double TopSpeed [get, set]
 Suurin nopeus, johon auto voi kiihdyttää.
double Acceleration [get, set]
 Auton kiihtyvyys, eli kuinka monta yksikköä korkeintaan nopeutta voidaan lisätä sekunnissa kiihdyttämällä.
double BrakeDeceleration [get, set]
 Jarrujen hidastavuus, eli kuinka monta yksikköä korkeintaan nopeutta voidaan vähentää sekunnissa jarruttamalla.
Angle Maneuverability [get, set]
 Ohjattavuus, eli kulma jonka auto voi korkeintaan kääntyä sekunnissa.

Yksityiskohtainen selite

Auto.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

Automobile ( double  width,
double  height 
) [inline]

Alustaa uuden auton.

Parametrit:
widthAuton leveys (X-suunnassa).
heightAuton korkeus (Y-suunnassa).

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void Accelerate ( double  time) [inline]

Kiihdyttää.

Parametrit:
timeKuinka monta sekuntia kiihdytetään.
void Accelerate ( ) [inline]

Kiihdyttää.

void Brake ( double  time) [inline]

Jarruttaa.

Parametrit:
timeKuinka monta sekuntia jarrutetaan.
void Brake ( ) [inline]

Jarruttaa.

void Reverse ( ) [inline]

Kiihdyttää takaperin.

void Turn ( Angle  angle,
double  time 
) [inline]

Kääntyy niin paljon kuin auton ohjattavuus sallii.

Parametrit:
angleKääntökulma.
timeAika, joka kääntämiseen käytetään.
override void Update ( Time  time) [inline, virtual]

Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.


Ominaisuuksien dokumentaatio

double Acceleration [get, set]

Auton kiihtyvyys, eli kuinka monta yksikköä korkeintaan nopeutta voidaan lisätä sekunnissa kiihdyttämällä.

Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.

double BrakeDeceleration [get, set]

Jarrujen hidastavuus, eli kuinka monta yksikköä korkeintaan nopeutta voidaan vähentää sekunnissa jarruttamalla.

Angle Maneuverability [get, set]

Ohjattavuus, eli kulma jonka auto voi korkeintaan kääntyä sekunnissa.

double Speed [get]

Auton moottorin nopeus. Huomaa, että ei vastaa aina Velocity-ominaisuuden arvoa.

DoubleMeter SpeedMeter [get, set]

Nopeusmittari, joka mittaa auton nopeuden (moottorin nopeus). Huomaa, että ei vastaa aina Velocity-ominaisuuden arvoa.

double TopSpeed [get, set]

Suurin nopeus, johon auto voi kiihdyttää.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat