Jypeli 4
The simple game programming library
|
Ase. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
Weapon (double width, double height) | |
Luo uuden aseen. | |
PhysicsObject | Shoot () |
Ampuu aseella, ja palauttaa ammuksen tai null , jos ampuminen ei onnistu (esimerkiksi jos panokset ovat lopussa). | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
abstract PhysicsObject | CreateProjectile () |
Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa. | |
void | ShootProjectile (PhysicsObject projectile, double power) |
void | SetCollisionHandler (PhysicsObject projectile, CollisionHandler handler) |
Ominaisuudet | |
virtual bool | IsReady [get] |
Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne. | |
bool | CanHitOwner [get, set] |
Voi ammus osua aseen omistajaan? | |
DoubleMeter | Power [get, set] |
Voima, jolla panos ammutaan. Nollautuu ammuttaessa. | |
IntMeter | Ammo [get, set] |
Panosten määrä. | |
bool | InfiniteAmmo [get, set] |
Loputtomat ammukset. | |
bool | AmmoIgnoresGravity [get, set] |
Jättävätkö panokset painovoiman huomiotta. | |
bool | AmmoIgnoresExplosions [get, set] |
Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta. | |
TimeSpan | MaxAmmoLifetime [get, set] |
Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne. | |
SoundEffect | AttackSound [get, set] |
Hyökkäysääni (pistoolin pamaus jne.) | |
TimeSpan | TimeBetweenUse [get, set] |
Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan. | |
CollisionHandler | ProjectileCollision [get, set] |
Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle. |
Ase.
Weapon | ( | double | width, |
double | height | ||
) | [inline] |
Luo uuden aseen.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
abstract PhysicsObject CreateProjectile | ( | ) | [protected, pure virtual] |
Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa.
Toteutettu luokassa Cannon, AssaultRifle, PlasmaCannon ja LaserGun.
PhysicsObject Shoot | ( | ) | [inline] |
Ampuu aseella, ja palauttaa ammuksen tai null
, jos ampuminen ei onnistu (esimerkiksi jos panokset ovat lopussa).
Tätä metodia käyttämällä pääsee muokkaamaan ammusta, esimerkiksi muuttamaan sen fysiikkaominaisuuksia. Huomaa kuitenkin, että tällöin tulee aina tarkistaa että ammus ei ole null
.
null
.IntMeter Ammo [get, set] |
Panosten määrä.
bool AmmoIgnoresExplosions [get, set] |
Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta.
bool AmmoIgnoresGravity [get, set] |
Jättävätkö panokset painovoiman huomiotta.
SoundEffect AttackSound [get, set] |
Hyökkäysääni (pistoolin pamaus jne.)
bool CanHitOwner [get, set] |
Voi ammus osua aseen omistajaan?
bool InfiniteAmmo [get, set] |
Loputtomat ammukset.
virtual bool IsReady [get] |
Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne.
TimeSpan MaxAmmoLifetime [get, set] |
Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne.
DoubleMeter Power [get, set] |
Voima, jolla panos ammutaan. Nollautuu ammuttaessa.
CollisionHandler ProjectileCollision [get, set] |
Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle.
TimeSpan TimeBetweenUse [get, set] |
Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan.