Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Suojatut jäsenfunktiot | Ominaisuudet
Weapon luokkareferenssi

Ase. Lisää...

Luokan Weapon luokkakaavio
GameObject GameObjectBase IGameObjectInternal Tagged IGameObject Tagged Destroyable Updatable AssaultRifle Cannon LaserGun PlasmaCannon

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

 Weapon (double width, double height)
 Luo uuden aseen.
PhysicsObject Shoot ()
 Ampuu aseella, ja palauttaa ammuksen tai null, jos ampuminen ei onnistu (esimerkiksi jos panokset ovat lopussa).

Suojatut jäsenfunktiot

abstract PhysicsObject CreateProjectile ()
 Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa.
void ShootProjectile (PhysicsObject projectile, double power)
void SetCollisionHandler (PhysicsObject projectile, CollisionHandler handler)

Ominaisuudet

virtual bool IsReady [get]
 Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne.
bool CanHitOwner [get, set]
 Voi ammus osua aseen omistajaan?
DoubleMeter Power [get, set]
 Voima, jolla panos ammutaan. Nollautuu ammuttaessa.
IntMeter Ammo [get, set]
 Panosten määrä.
bool InfiniteAmmo [get, set]
 Loputtomat ammukset.
bool AmmoIgnoresGravity [get, set]
 Jättävätkö panokset painovoiman huomiotta.
bool AmmoIgnoresExplosions [get, set]
 Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta.
TimeSpan MaxAmmoLifetime [get, set]
 Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne.
SoundEffect AttackSound [get, set]
 Hyökkäysääni (pistoolin pamaus jne.)
TimeSpan TimeBetweenUse [get, set]
 Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan.
CollisionHandler ProjectileCollision [get, set]
 Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle.

Yksityiskohtainen selite

Ase.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

Weapon ( double  width,
double  height 
) [inline]

Luo uuden aseen.

Parametrit:
widthLeveys.
heightKorkeus.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

abstract PhysicsObject CreateProjectile ( ) [protected, pure virtual]

Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa.

Palauttaa:

Toteutettu luokassa Cannon, AssaultRifle, PlasmaCannon ja LaserGun.

PhysicsObject Shoot ( ) [inline]

Ampuu aseella, ja palauttaa ammuksen tai null, jos ampuminen ei onnistu (esimerkiksi jos panokset ovat lopussa).

Tätä metodia käyttämällä pääsee muokkaamaan ammusta, esimerkiksi muuttamaan sen fysiikkaominaisuuksia. Huomaa kuitenkin, että tällöin tulee aina tarkistaa että ammus ei ole null.

Palauttaa:
Ammuttu panos tai null.

Ominaisuuksien dokumentaatio

IntMeter Ammo [get, set]

Panosten määrä.

bool AmmoIgnoresExplosions [get, set]

Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta.

bool AmmoIgnoresGravity [get, set]

Jättävätkö panokset painovoiman huomiotta.

SoundEffect AttackSound [get, set]

Hyökkäysääni (pistoolin pamaus jne.)

bool CanHitOwner [get, set]

Voi ammus osua aseen omistajaan?

bool InfiniteAmmo [get, set]

Loputtomat ammukset.

virtual bool IsReady [get]

Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne.

TimeSpan MaxAmmoLifetime [get, set]

Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne.

DoubleMeter Power [get, set]

Voima, jolla panos ammutaan. Nollautuu ammuttaessa.

CollisionHandler ProjectileCollision [get, set]

Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle.

TimeSpan TimeBetweenUse [get, set]

Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat