Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Ominaisuudet | Tapahtumat
PhysicsStructure luokkareferenssi

Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...

Luokan PhysicsStructure luokkakaavio
GameObjectBase IPhysicsObjectInternal Tagged IGameObjectInternal IPhysicsObject IGameObject IGameObject Tagged Destroyable Updatable Tagged Destroyable Updatable

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

 PhysicsStructure ()
 Luo uuden tyhjän rakenteen.
 PhysicsStructure (params PhysicsObject[] objs)
 Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin.
void OnArrivedAt (Vector location)
 Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)
void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
void Add (IGameObject obj)
 Lisää olion rakenteeseen.
void Remove (IGameObject obj)
bool IsInside (Vector point)
void Hit (Vector impulse)
void Push (Vector force)
void Push (Vector force, TimeSpan time)
void ApplyTorque (double torque)
void Move (Vector movement)
void MoveTo (Vector location, double speed)
void Stop ()
void StopHorizontal ()
void StopVertical ()
void Destroy ()
 Tuhoaa olion.

Ominaisuudet

bool IsAddedToGame [get, set]
 Onko rakenne lisätty peliin.
IList< PhysicsObjectObjects [get]
 Rakenteeseen kuuluvat oliot.
double Softness [get, set]
 Olioiden välisten liitosten pehmeys.
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
object Tag [get, set]
 Vapaasti asetettava muuttuja.
bool IsVisible [get, set]
List< ListenerAssociatedListeners [get, set]
override Vector Position [get, set]
 Rakenteen paikka pelimaailmassa.
override Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
override Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.
Vector TextureWrapSize [get, set]
bool TextureFillsShape [get, set]
Color Color [get, set]
Shape Shape [get, set]
override Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
PhysicsStructure ParentStructure [get, set]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.
double Mass [get, set]
Body Body [get]
bool IgnoresGravity [get, set]
bool IgnoresCollisionResponse [get, set]
bool IgnoresExplosions [get, set]
bool IgnoresPhysicsLogics [get, set]
Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
int CollisionIgnoreGroup [get, set]
double StaticFriction [get, set]
double KineticFriction [get, set]
double Restitution [get, set]
double LinearDamping [get, set]
double AngularDamping [get, set]
Vector Velocity [get, set]
double AngularVelocity [get, set]
Vector Acceleration [get, set]
double AngularAcceleration [get, set]
double MomentOfInertia [get, set]
bool CanRotate [get, set]
 Jos false, olio ei voi pyöriä.
IGameObject Parent [get, set]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio.

Tapahtumat

Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
Action< IGameObject, VectorArrivedAt
NewCollisionHandler Collided
 Tapahtuu kun olio törmää toiseen.

Yksityiskohtainen selite

Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

PhysicsStructure ( ) [inline]

Luo uuden tyhjän rakenteen.

PhysicsStructure ( params PhysicsObject[]  objs) [inline]

Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.

Parametrit:
objsFysiikkaoliot

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void Add ( IGameObject  obj) [inline]

Lisää olion rakenteeseen.

Parametrit:
objLisättävä olio

Toteuttaa luokan IGameObject.

void Destroy ( ) [inline]

Tuhoaa olion.

Toteuttaa luokan Destroyable.

void OnAddedToGame ( ) [inline]

Kutsutaan kun olio lisätään peliin.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

void OnArrivedAt ( Vector  location) [inline]

Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)

Parametrit:
location

Toteuttaa luokan IGameObjectInternal.

void Update ( Time  time) [inline, virtual]

Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated

Parametrit:
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.


Ominaisuuksien dokumentaatio

override Angle Angle [get, set]

Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

override Animation Animation [get, set]

Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

bool CanRotate [get, set]

Jos false, olio ei voi pyöriä.

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.

bool IsAddedToGame [get, set]

Onko rakenne lisätty peliin.

Toteuttaa luokan IGameObject.

IList<PhysicsObject> Objects [get]

Rakenteeseen kuuluvat oliot.

IGameObject Parent [get, set]

Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

PhysicsStructure ParentStructure [get, set]

Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.

override Vector Position [get, set]

Rakenteen paikka pelimaailmassa.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

override Vector Size [get, set]

Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

double Softness [get, set]

Olioiden välisten liitosten pehmeys.

object Tag [get, set]

Vapaasti asetettava muuttuja.

Tagia voi käyttää vaikkapa olion keräämien pisteiden tallettamiseen:

            hahmo.Tag = 5;

Kun luet pisteitä, täytyy arvo muuntaa oikean tyyppiseksi kertomalla tyypin nimi suluissa:

            int pisteitä = (int)hahmo.Tag;

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.


Tapahtumien dokumentaatio

Action AddedToGame

Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

NewCollisionHandler Collided

Tapahtuu kun olio törmää toiseen.

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat