Jypeli 4
The simple game programming library
|
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
PhysicsStructure () | |
Luo uuden tyhjän rakenteen. | |
PhysicsStructure (params PhysicsObject[] objs) | |
Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla. | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. | |
void | OnArrivedAt (Vector location) |
Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) | |
void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated | |
void | Add (IGameObject obj) |
Lisää olion rakenteeseen. | |
void | Remove (IGameObject obj) |
bool | IsInside (Vector point) |
void | Hit (Vector impulse) |
void | Push (Vector force) |
void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
void | ApplyTorque (double torque) |
void | Move (Vector movement) |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
void | Stop () |
void | StopHorizontal () |
void | StopVertical () |
void | Destroy () |
Tuhoaa olion. | |
Ominaisuudet | |
bool | IsAddedToGame [get, set] |
Onko rakenne lisätty peliin. | |
IList< PhysicsObject > | Objects [get] |
Rakenteeseen kuuluvat oliot. | |
double | Softness [get, set] |
Olioiden välisten liitosten pehmeys. | |
BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
object | Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja. | |
bool | IsVisible [get, set] |
List< Listener > | AssociatedListeners [get, set] |
override Vector | Position [get, set] |
Rakenteen paikka pelimaailmassa. | |
override Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. | |
override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. | |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
Color | Color [get, set] |
Shape | Shape [get, set] |
override Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. | |
PhysicsStructure | ParentStructure [get, set] |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. | |
double | Mass [get, set] |
Body | Body [get] |
bool | IgnoresGravity [get, set] |
bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
bool | IgnoresExplosions [get, set] |
bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
double | StaticFriction [get, set] |
double | KineticFriction [get, set] |
double | Restitution [get, set] |
double | LinearDamping [get, set] |
double | AngularDamping [get, set] |
Vector | Velocity [get, set] |
double | AngularVelocity [get, set] |
Vector | Acceleration [get, set] |
double | AngularAcceleration [get, set] |
double | MomentOfInertia [get, set] |
bool | CanRotate [get, set] |
Jos false , olio ei voi pyöriä. | |
IGameObject | Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. | |
Tapahtumat | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. | |
Action< IGameObject, Vector > | ArrivedAt |
NewCollisionHandler | Collided |
Tapahtuu kun olio törmää toiseen. |
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan.
PhysicsStructure | ( | ) | [inline] |
Luo uuden tyhjän rakenteen.
PhysicsStructure | ( | params PhysicsObject[] | objs | ) | [inline] |
Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.
objs | Fysiikkaoliot |
void Add | ( | IGameObject | obj | ) | [inline] |
void Destroy | ( | ) | [inline] |
Tuhoaa olion.
Toteuttaa luokan Destroyable.
void OnAddedToGame | ( | ) | [inline] |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
void OnArrivedAt | ( | Vector | location | ) | [inline] |
Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)
location |
Toteuttaa luokan IGameObjectInternal.
void Update | ( | Time | time | ) | [inline, virtual] |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated
-ominaisuuden arvoksi on asetettu true
ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Animaatio. Voi olla null
, jolloin piirretään vain väri.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
bool CanRotate [get, set] |
Jos false
, olio ei voi pyöriä.
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
bool IsAddedToGame [get, set] |
Onko rakenne lisätty peliin.
Toteuttaa luokan IGameObject.
IList<PhysicsObject> Objects [get] |
Rakenteeseen kuuluvat oliot.
IGameObject Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null
, olio ei ole minkään olion lapsiolio.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
PhysicsStructure ParentStructure [get, set] |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
override Vector Position [get, set] |
Rakenteen paikka pelimaailmassa.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
override Vector Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
double Softness [get, set] |
Olioiden välisten liitosten pehmeys.
object Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja.
Tagia voi käyttää vaikkapa olion keräämien pisteiden tallettamiseen:
hahmo.Tag = 5;
Kun luet pisteitä, täytyy arvo muuntaa oikean tyyppiseksi kertomalla tyypin nimi suluissa:
int pisteitä = (int)hahmo.Tag;
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Action AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
NewCollisionHandler Collided |
Tapahtuu kun olio törmää toiseen.
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.