![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| PhysicsStructure () | |
| Luo uuden tyhjän rakenteen. | |
| PhysicsStructure (params PhysicsObject[] objs) | |
| Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla. | |
| void | OnAddedToGame () |
| Kutsutaan kun olio lisätään peliin. | |
| void | OnArrivedAt (Vector location) |
| Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) | |
| void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated | |
| void | Add (IGameObject obj) |
| Lisää olion rakenteeseen. | |
| void | Remove (IGameObject obj) |
| bool | IsInside (Vector point) |
| void | Hit (Vector impulse) |
| void | Push (Vector force) |
| void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
| void | ApplyTorque (double torque) |
| void | Move (Vector movement) |
| void | MoveTo (Vector location, double speed) |
| void | Stop () |
| void | StopHorizontal () |
| void | StopVertical () |
| void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. | |
Ominaisuudet | |
| bool | IsAddedToGame [get, set] |
| Onko rakenne lisätty peliin. | |
| IList< PhysicsObject > | Objects [get] |
| Rakenteeseen kuuluvat oliot. | |
| double | Softness [get, set] |
| Olioiden välisten liitosten pehmeys. | |
| BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
| object | Tag [get, set] |
| Vapaasti asetettava muuttuja. | |
| bool | IsVisible [get, set] |
| List< Listener > | AssociatedListeners [get, set] |
| override Vector | Position [get, set] |
| Rakenteen paikka pelimaailmassa. | |
| override Vector | Size [get, set] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. | |
| override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. | |
| Vector | TextureWrapSize [get, set] |
| bool | TextureFillsShape [get, set] |
| Color | Color [get, set] |
| Shape | Shape [get, set] |
| override Angle | Angle [get, set] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. | |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get, set] |
| Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. | |
| double | Mass [get, set] |
| Body | Body [get] |
| bool | IgnoresGravity [get, set] |
| bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
| bool | IgnoresExplosions [get, set] |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
| Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| double | StaticFriction [get, set] |
| double | KineticFriction [get, set] |
| double | Restitution [get, set] |
| double | LinearDamping [get, set] |
| double | AngularDamping [get, set] |
| Vector | Velocity [get, set] |
| double | AngularVelocity [get, set] |
| Vector | Acceleration [get, set] |
| double | AngularAcceleration [get, set] |
| double | MomentOfInertia [get, set] |
| bool | CanRotate [get, set] |
Jos false, olio ei voi pyöriä. | |
| IGameObject | Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. | |
Tapahtumat | |
| Action | AddedToGame |
| Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. | |
| Action< IGameObject, Vector > | ArrivedAt |
| NewCollisionHandler | Collided |
| Tapahtuu kun olio törmää toiseen. | |
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan.
| PhysicsStructure | ( | ) | [inline] |
Luo uuden tyhjän rakenteen.
| PhysicsStructure | ( | params PhysicsObject[] | objs | ) | [inline] |
Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.
| objs | Fysiikkaoliot |
| void Add | ( | IGameObject | obj | ) | [inline] |
| void Destroy | ( | ) | [inline] |
Tuhoaa olion.
Toteuttaa luokan Destroyable.
| void OnAddedToGame | ( | ) | [inline] |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
| void OnArrivedAt | ( | Vector | location | ) | [inline] |
Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)
| location |
Toteuttaa luokan IGameObjectInternal.
| void Update | ( | Time | time | ) | [inline, virtual] |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
| time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
bool CanRotate [get, set] |
Jos false, olio ei voi pyöriä.
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
bool IsAddedToGame [get, set] |
Onko rakenne lisätty peliin.
Toteuttaa luokan IGameObject.
IList<PhysicsObject> Objects [get] |
Rakenteeseen kuuluvat oliot.
IGameObject Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
PhysicsStructure ParentStructure [get, set] |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
override Vector Position [get, set] |
Rakenteen paikka pelimaailmassa.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
override Vector Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
double Softness [get, set] |
Olioiden välisten liitosten pehmeys.
object Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja.
Tagia voi käyttää vaikkapa olion keräämien pisteiden tallettamiseen:
hahmo.Tag = 5;
Kun luet pisteitä, täytyy arvo muuntaa oikean tyyppiseksi kertomalla tyypin nimi suluissa:
int pisteitä = (int)hahmo.Tag;
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
| Action AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
| NewCollisionHandler Collided |
Tapahtuu kun olio törmää toiseen.
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
1.7.4