Jypeli 4
The simple game programming library
|
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject
-olioita.
Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
void | OnArrivedAt (Vector location) |
Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) | |
virtual void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. | |
GameObject (Image image) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. | |
object | Clone () |
Tekee oliosta kopion. | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. | |
virtual void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated | |
virtual void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. | |
virtual void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy. | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
virtual void | MoveToTarget () |
Suojellut attribuutit | |
Timer | moveTimer = null |
Vector | moveTarget = null |
double | moveSpeed |
Ominaisuudet | |
List< Listener > | AssociatedListeners [get, set] |
bool | IsVisible [get, set] |
Piirretäänkö oliota ruudulle. | |
override Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. | |
override Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. | |
override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. | |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. | |
Color | Color [get, set] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. | |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
Jos true , kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. | |
virtual Shape | Shape [get, set] |
Olion muoto. | |
Game | Game [get] |
Peli, johon olio on lisätty. null , jos oliota ei ole lisätty peliin. | |
bool | IsAddedToGame [get, set] |
Onko olio lisätty peliin. | |
Tapahtumat | |
Action< GameObject, Vector > | ArrivedAt |
Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) |
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject
-olioita.
GameObject | ( | double | width, |
double | height | ||
) | [inline] |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
GameObject | ( | Image | image | ) | [inline] |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.
image | Kuva |
GameObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape | ||
) | [inline] |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
shape | Muoto. |
void Add | ( | IGameObject | childObject | ) | [inline] |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon.
PhysicsObject
-tyyppisiä olioita ei voi lisätä lapsiolioksi.
Toteuttaa luokan IGameObject.
object Clone | ( | ) | [inline] |
Tekee oliosta kopion.
virtual void Destroy | ( | ) | [inline, virtual] |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
Toteuttaa luokan Destroyable.
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, Tank ja PhysicsObject.
bool IsInside | ( | Vector | point | ) | [inline] |
Onko piste p
tämän olion sisäpuolella.
Toteuttaa luokan IGameObject.
virtual void Move | ( | Vector | movement | ) | [inline, virtual] |
Siirtää oliota.
movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Toteuttaa luokan IGameObject.
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, PlatformCharacter2 ja PhysicsObject.
virtual void MoveTo | ( | Vector | location, |
double | speed | ||
) | [inline, virtual] |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy.
location | Paikka johon siirrytään |
speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
Toteuttaa luokan IGameObject.
void OnArrivedAt | ( | Vector | location | ) | [inline] |
Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)
location |
Toteuttaa luokan IGameObjectInternal.
void Remove | ( | IGameObject | childObject | ) | [inline] |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy
-metodia.
Oliota ei poisteta välittömästi, vaan viimeistään seuraavan päivityksen jälkeen.
Toteuttaa luokan IGameObject.
virtual void Update | ( | Time | time | ) | [inline, virtual] |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated
-ominaisuuden arvoksi on asetettu true
ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokissa Automobile, Explosion, PlatformCharacter, PlatformCharacter2, Grenade, Flame, ParticleSystem, Smoke ja PhysicsObject.
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokassa PhysicsObject.
Animaatio. Voi olla null
, jolloin piirretään vain väri.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
Toteuttaa luokan IGameObject.
bool IsAddedToGame [get, set] |
Onko olio lisätty peliin.
Toteuttaa luokan IGameObject.
bool IsVisible [get, set] |
Piirretäänkö oliota ruudulle.
Toteuttaa luokan IGameObject.
override Vector Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, Tank ja PhysicsObject.
bool TextureFillsShape [get, set] |
Jos true
, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle.
Tämän asettaminen tekee olion piirtämisestä hitaamman. Jos muoto on yksinkertainen, harkitse voisiko kuvan piirtää niin, että läpinäkyvyyttä käyttämällä saadaan kuvasta halutun muotoinen.
Toteuttaa luokan IGameObject.
Vector TextureWrapSize [get, set] |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa.
Toteuttaa luokan IGameObject.
Action<GameObject, Vector> ArrivedAt |
Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)