Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Suojatut jäsenfunktiot | Suojellut attribuutit | Ominaisuudet | Tapahtumat
GameObject luokkareferenssi

Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita. Lisää...

Luokan GameObject luokkakaavio
GameObjectBase IGameObjectInternal Tagged IGameObject Tagged Destroyable Updatable Explosion Weapon ParticleSystem PhysicsObject AssaultRifle Cannon LaserGun PlasmaCannon ExplosionSystem Flame Smoke Automobile Projectile Tank PlatformCharacter PlatformCharacter2

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

void OnArrivedAt (Vector location)
 Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)
virtual void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion.
 GameObject (Image image)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion.
object Clone ()
 Tekee oliosta kopion.
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella.
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon.
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia.
virtual void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota.
virtual void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy.

Suojatut jäsenfunktiot

virtual void MoveToTarget ()

Suojellut attribuutit

Timer moveTimer = null
Vector moveTarget = null
double moveSpeed

Ominaisuudet

List< ListenerAssociatedListeners [get, set]
bool IsVisible [get, set]
 Piirretäänkö oliota ruudulle.
override Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
override Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
override Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.
Vector TextureWrapSize [get, set]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa.
Color Color [get, set]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
bool TextureFillsShape [get, set]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle.
virtual Shape Shape [get, set]
 Olion muoto.
Game Game [get]
 Peli, johon olio on lisätty. null, jos oliota ei ole lisätty peliin.
bool IsAddedToGame [get, set]
 Onko olio lisätty peliin.

Tapahtumat

Action< GameObject, VectorArrivedAt
 Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)

Yksityiskohtainen selite

Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

GameObject ( double  width,
double  height 
) [inline]

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit:
widthLeveys.
heightKorkeus.
GameObject ( Image  image) [inline]

Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.

Parametrit:
imageKuva
GameObject ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
) [inline]

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit:
widthLeveys.
heightKorkeus.
shapeMuoto.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void Add ( IGameObject  childObject) [inline]

Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon.

PhysicsObject-tyyppisiä olioita ei voi lisätä lapsiolioksi.

Toteuttaa luokan IGameObject.

object Clone ( ) [inline]

Tekee oliosta kopion.

Palauttaa:
Uusi GameObject-olio samoilla arvoilla.
virtual void Destroy ( ) [inline, virtual]

Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.

Toteuttaa luokan Destroyable.

Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, Tank ja PhysicsObject.

bool IsInside ( Vector  point) [inline]

Onko piste p tämän olion sisäpuolella.

Toteuttaa luokan IGameObject.

virtual void Move ( Vector  movement) [inline, virtual]

Siirtää oliota.

Parametrit:
movementVektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään.

Toteuttaa luokan IGameObject.

Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, PlatformCharacter2 ja PhysicsObject.

virtual void MoveTo ( Vector  location,
double  speed 
) [inline, virtual]

Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy.

Parametrit:
locationPaikka johon siirrytään
speedNopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen.

Toteuttaa luokan IGameObject.

void OnArrivedAt ( Vector  location) [inline]

Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)

Parametrit:
location

Toteuttaa luokan IGameObjectInternal.

void Remove ( IGameObject  childObject) [inline]

Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia.

Oliota ei poisteta välittömästi, vaan viimeistään seuraavan päivityksen jälkeen.

Toteuttaa luokan IGameObject.

virtual void Update ( Time  time) [inline, virtual]

Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated

Parametrit:
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

Uudelleentoteutetaan luokissa Automobile, Explosion, PlatformCharacter, PlatformCharacter2, Grenade, Flame, ParticleSystem, Smoke ja PhysicsObject.


Ominaisuuksien dokumentaatio

override Angle Angle [get, set]

Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

Uudelleentoteutetaan luokassa PhysicsObject.

override Animation Animation [get, set]

Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

Color Color [get, set]

Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.

Toteuttaa luokan IGameObject.

Game Game [get]

Peli, johon olio on lisätty. null, jos oliota ei ole lisätty peliin.

bool IsAddedToGame [get, set]

Onko olio lisätty peliin.

Toteuttaa luokan IGameObject.

bool IsVisible [get, set]

Piirretäänkö oliota ruudulle.

Toteuttaa luokan IGameObject.

virtual Shape Shape [get, set]

Olion muoto.

Toteuttaa luokan IGameObject.

Uudelleentoteutetaan luokassa PhysicsObject.

override Vector Size [get, set]

Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, Tank ja PhysicsObject.

bool TextureFillsShape [get, set]

Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle.

Tämän asettaminen tekee olion piirtämisestä hitaamman. Jos muoto on yksinkertainen, harkitse voisiko kuvan piirtää niin, että läpinäkyvyyttä käyttämällä saadaan kuvasta halutun muotoinen.

Toteuttaa luokan IGameObject.

Vector TextureWrapSize [get, set]

Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa.

Toteuttaa luokan IGameObject.


Tapahtumien dokumentaatio

Action<GameObject, Vector> ArrivedAt

Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat