Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase.
Lisää...
Lista kaikista jäsenistä.
Luokat |
class | CollisionHelper |
Julkiset jäsenfunktiot |
| PlatformCharacter (double width, double height) |
| Luo uuden tasohyppelyhahmon.
|
| PlatformCharacter (double width, double height, Shape shape) |
| Luo uuden tasohyppelyhahmon.
- Parametrit:
-
width | Hahmon leveys |
height | Hahmon korkeus |
|
void | Walk (double horizontalVelocity) |
| Liikuttaa hahmoa.
|
void | Turn (Direction direction) |
| Kääntyy.
|
bool | Jump (double speed) |
| Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä.
|
override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
|
override void | Update (Time time) |
| Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
|
override void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota.
|
Suojatut jäsenfunktiot |
override void | MoveToTarget () |
Ominaisuudet |
Direction | FacingDirection [get, set] |
| Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).
|
override Vector | Size [get, set] |
| Olion koko (x on leveys, y on korkeus).
|
Weapon | Weapon [get, set] |
| Hahmolla oleva ase.
|
bool | CanMoveOnAir [get, set] |
| Jos false , hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.
|
bool | MaintainMomentum [get, set] |
| Jos true , hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa.
|
Animation | LeftWalkingAnimation [get, set] |
| Kävelyanimaatio vasemmalle.
|
Animation | RightWalkingAnimation [get, set] |
| Kävelyanimaatio oikealle.
|
Animation | LeftIdleAnimation [get, set] |
| Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä vasemmalle.
|
Animation | RightIdleAnimation [get, set] |
| Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä oikealle.
|
Tapahtumat |
Action< Direction > | DirectionChanged |
| Hahmon suunnan muutos.
|
Yksityiskohtainen selite
Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase.
Rakentajien & purkajien dokumentaatio
Luo uuden tasohyppelyhahmon.
- Parametrit:
-
width | Hahmon leveys |
height | Hahmon korkeus |
Luo uuden tasohyppelyhahmon.
- Parametrit:
-
width | Hahmon leveys |
height | Hahmon korkeus |
Jäsenfunktioiden dokumentaatio
override void Destroy |
( |
| ) |
[inline, virtual] |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.
bool Jump |
( |
double |
speed | ) |
[inline] |
Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä.
- Parametrit:
-
speed | Lähtönopeus maasta. |
- Palauttaa:
- jos hyppäys onnistui.
override void Move |
( |
Vector |
movement | ) |
[inline, virtual] |
Siirtää oliota.
- Parametrit:
-
movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.
override void Update |
( |
Time |
time | ) |
[inline, virtual] |
Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
- Parametrit:
-
Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.
void Walk |
( |
double |
horizontalVelocity | ) |
[inline] |
Liikuttaa hahmoa.
- Parametrit:
-
horizontalVelocity | Nopeus vaakasuunnassa. |
Ominaisuuksien dokumentaatio
bool CanMoveOnAir [get, set] |
Jos false
, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.
Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).
Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä vasemmalle.
Kävelyanimaatio vasemmalle.
bool MaintainMomentum [get, set] |
Jos true
, hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa.
Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä oikealle.
Kävelyanimaatio oikealle.
override Vector Size [get, set] |
Olion koko (x on leveys, y on korkeus).
Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.
Tapahtumien dokumentaatio
Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
- C:/Users/tero/AppData/Local/Temp/npo_build/Jypeli/Assets/PlatformCharacter.cs