Jypeli 4
The simple game programming library
Luokat | Julkiset jäsenfunktiot | Suojatut jäsenfunktiot | Ominaisuudet | Tapahtumat
PlatformCharacter luokkareferenssi

Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. Lisää...

Luokan PlatformCharacter luokkakaavio
PhysicsObject GameObject IPhysicsObject GameObjectBase IGameObjectInternal IGameObject Tagged IGameObject Tagged Destroyable Updatable Tagged Destroyable Updatable

Lista kaikista jäsenistä.

Luokat

class  CollisionHelper

Julkiset jäsenfunktiot

 PlatformCharacter (double width, double height)
 Luo uuden tasohyppelyhahmon.
 PlatformCharacter (double width, double height, Shape shape)
 Luo uuden tasohyppelyhahmon.

Parametrit:
widthHahmon leveys
heightHahmon korkeus

void Walk (double horizontalVelocity)
 Liikuttaa hahmoa.
void Turn (Direction direction)
 Kääntyy.
bool Jump (double speed)
 Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä.
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota.

Suojatut jäsenfunktiot

override void MoveToTarget ()

Ominaisuudet

Direction FacingDirection [get, set]
 Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).
override Vector Size [get, set]
 Olion koko (x on leveys, y on korkeus).
Weapon Weapon [get, set]
 Hahmolla oleva ase.
bool CanMoveOnAir [get, set]
 Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.
bool MaintainMomentum [get, set]
 Jos true, hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa.
Animation LeftWalkingAnimation [get, set]
 Kävelyanimaatio vasemmalle.
Animation RightWalkingAnimation [get, set]
 Kävelyanimaatio oikealle.
Animation LeftIdleAnimation [get, set]
 Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä vasemmalle.
Animation RightIdleAnimation [get, set]
 Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä oikealle.

Tapahtumat

Action< DirectionDirectionChanged
 Hahmon suunnan muutos.

Yksityiskohtainen selite

Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

PlatformCharacter ( double  width,
double  height 
) [inline]

Luo uuden tasohyppelyhahmon.

Parametrit:
widthHahmon leveys
heightHahmon korkeus
PlatformCharacter ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
) [inline]

Luo uuden tasohyppelyhahmon.

Parametrit:
widthHahmon leveys
heightHahmon korkeus


Jäsenfunktioiden dokumentaatio

override void Destroy ( ) [inline, virtual]

Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.

Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.

bool Jump ( double  speed) [inline]

Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä.

Parametrit:
speedLähtönopeus maasta.
Palauttaa:
true
jos hyppäys onnistui.
override void Move ( Vector  movement) [inline, virtual]

Siirtää oliota.

Parametrit:
movementVektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään.

Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.

void Turn ( Direction  direction) [inline]

Kääntyy.

Parametrit:
directionSuunta
override void Update ( Time  time) [inline, virtual]

Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Parametrit:
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.

void Walk ( double  horizontalVelocity) [inline]

Liikuttaa hahmoa.

Parametrit:
horizontalVelocityNopeus vaakasuunnassa.

Ominaisuuksien dokumentaatio

bool CanMoveOnAir [get, set]

Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.

Direction FacingDirection [get, set]

Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).

Animation LeftIdleAnimation [get, set]

Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä vasemmalle.

Animation LeftWalkingAnimation [get, set]

Kävelyanimaatio vasemmalle.

bool MaintainMomentum [get, set]

Jos true, hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa.

Animation RightIdleAnimation [get, set]

Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan, kääntyneenä oikealle.

Animation RightWalkingAnimation [get, set]

Kävelyanimaatio oikealle.

override Vector Size [get, set]

Olion koko (x on leveys, y on korkeus).

Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.

Weapon Weapon [get, set]

Hahmolla oleva ase.


Tapahtumien dokumentaatio

Action<Direction> DirectionChanged

Hahmon suunnan muutos.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat