Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Suojatut jäsenfunktiot | Ominaisuudet
Brain luokkareferenssi

Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää...

Luokan Brain luokkakaavio
AbstractMoverBrain DriverBrain PlatformWandererBrain FollowerBrain PathFollowerBrain RandomMoverBrain TagFollowerBrain ComputerDriverBrain

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

virtual void OnCollision (IGameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.
virtual void OnCollision (GameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Suojatut jäsenfunktiot

virtual void OnAdd (IGameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.
virtual void OnRemove (IGameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta.
virtual void OnAdd (GameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.
virtual void OnRemove (GameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta.
virtual void OnAddToGame ()
 Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.
virtual void Update (Time time)
 Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Ominaisuudet

bool Active [get, set]
 Aivot käytössä tai pois käytöstä.
IGameObject Owner [get, set]
 Aivojen haltija.

Yksityiskohtainen selite

Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset.


Jäsenfunktioiden dokumentaatio

virtual void OnAdd ( IGameObject  newOwner) [inline, protected, virtual]

Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.

Parametrit:
newOwnerOlio, jolle aivot lisättiin.

Uudelleentoteutetaan luokissa RandomMoverBrain ja PathFollowerBrain.

virtual void OnAdd ( GameObject  newOwner) [inline, protected, virtual]

Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.

Parametrit:
newOwnerOlio, jolle aivot lisättiin.
virtual void OnAddToGame ( ) [inline, protected, virtual]

Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.

virtual void OnCollision ( GameObject  target) [inline, virtual]

Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Parametrit:
targetOlio, johon törmätään.
virtual void OnCollision ( IGameObject  target) [inline, virtual]

Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Parametrit:
targetOlio, johon törmätään.

Uudelleentoteutetaan luokissa RandomMoverBrain, DriverBrain ja PlatformWandererBrain.

virtual void OnRemove ( GameObject  prevOwner) [inline, protected, virtual]

Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta.

Parametrit:
prevOwnerOlio, jolta aivot poistettiin.
virtual void OnRemove ( IGameObject  prevOwner) [inline, protected, virtual]

Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta.

Parametrit:
prevOwnerOlio, jolta aivot poistettiin.

Uudelleentoteutetaan luokissa RandomMoverBrain ja PathFollowerBrain.

virtual void Update ( Time  time) [inline, protected, virtual]

Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Parametrit:
timePäivityksen ajanhetki.

Uudelleentoteutetaan luokissa FollowerBrain, RandomMoverBrain, ComputerDriverBrain ja TagFollowerBrain.


Ominaisuuksien dokumentaatio

bool Active [get, set]

Aivot käytössä tai pois käytöstä.

IGameObject Owner [get, set]

Aivojen haltija.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat