Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char
), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.
Lisää...
Lista kaikista jäsenistä.
Julkiset jäsenfunktiot |
void | SetTileMethod (char tileSymbol, TileMethod f) |
| Määrittää, että tietyn ruutukentän merkin (tileSymbol ) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f . Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute eikä Insert .
|
| TileMap (char[,] tiles) |
| Luo uuden ruutukartan.
|
void | Execute () |
| Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod -metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
|
void | Execute (double tileWidth, double tileHeight) |
| Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod -metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
|
void | Insert () |
| Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
|
void | Insert (double tileWidth, double tileHeight) |
| Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
|
Staattiset julkiset jäsenfunktiot |
static TileMap | FromFile (string path) |
| Lukee ruutukentän tiedostosta.
|
static TileMap | FromStringArray (string[] lines) |
| Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.
|
static TileMap | FromLevelAsset (string assetName) |
| Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.
|
Ominaisuudet |
Func< GameObject > | this[char c] [get, set] |
| Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert .
|
Yksityiskohtainen selite
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char
), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.
Rakentajien & purkajien dokumentaatio
Luo uuden ruutukartan.
- Parametrit:
-
tiles | Kaksiulotteinen taulukko merkeistä. |
Jäsenfunktioiden dokumentaatio
void Execute |
( |
| ) |
[inline] |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod
-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.
void Execute |
( |
double |
tileWidth, |
|
|
double |
tileHeight |
|
) |
| [inline] |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod
-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.
- Parametrit:
-
tileWidth | Yhden ruudun leveys. |
tileHeight | Yhden ruudun korkeus. |
static TileMap FromFile |
( |
string |
path | ) |
[inline, static] |
Lukee ruutukentän tiedostosta.
- Parametrit:
-
static TileMap FromLevelAsset |
( |
string |
assetName | ) |
[inline, static] |
Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.
- Parametrit:
-
static TileMap FromStringArray |
( |
string[] |
lines | ) |
[inline, static] |
Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.
- Parametrit:
-
void Insert |
( |
double |
tileWidth, |
|
|
double |
tileHeight |
|
) |
| [inline] |
Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
Huom! Tiilien asettaminen muuttaa kentän kokoa. Jos lisäät kenttään reunat tai zoomaat kameraa, tee se vasta tämän aliohjelman kutsun jälkeen.
- Parametrit:
-
tileWidth | Ruudun leveys. |
tileHeight | Ruudun korkeus. |
Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
void SetTileMethod |
( |
char |
tileSymbol, |
|
|
TileMethod |
f |
|
) |
| [inline] |
Määrittää, että tietyn ruutukentän merkin (tileSymbol
) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f
. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute
eikä Insert
.
Ominaisuuksien dokumentaatio
Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert
.
Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
- C:/Users/tero/AppData/Local/Temp/npo_build/Jypeli/TileMap.cs