 |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
5 public partial class PhysicsObject
16 get {
return Body.Velocity; }
17 set {
Body.Velocity = value; }
26 get {
return Body.Acceleration; }
27 set {
Body.Acceleration = value; }
36 get {
return Body.AngularVelocity; }
37 set {
Body.AngularVelocity = value; }
46 get {
return Body.AngularAcceleration; }
47 set {
Body.AngularAcceleration = value; }
76 Body.ApplyForce( force );
81 throw new NotImplementedException();
89 Body.ApplyImpulse( impulse );
98 Body.ApplyTorque( torque );
121 Body.StopAxial( axis );
150 double d = ( this.Width + obj.Width ) / 2 + distanceDelta;
151 Angle a = this.AbsoluteAngle + angle;
165 public void Throw(
PhysicsObject obj,
Angle angle,
double force,
double distOffset = 0,
int layer = 0,
double axialOffset = 0 )
183 if ( !moveTarget.HasValue )
190 Vector d = moveTarget.Value - AbsolutePosition;
191 double vt = moveSpeed * moveTimer.Interval;
195 Vector targetLoc = moveTarget.Value;
200 if ( arrivedAction !=
null )
double MaxVelocity
Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa.
void Push(Vector force, TimeSpan time)
static readonly Vector UnitY
Pystysuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta ylös).
void StopHorizontal()
Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa.
virtual void Push(Vector force)
Työntää oliota.
static readonly Vector UnitX
Vaakasuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta oikealle).
override void Stop()
Pysäyttää olion.
double MaxAngularVelocity
Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa.
virtual void PrepareThrowable(PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta)
double AngularAcceleration
Kulmakiihtyvyys.
void StopVertical()
Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa.
override void MoveToTarget()
void Add(Light light)
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Wind...
double AngularVelocity
Kulmanopeus.
void StopAxial(Vector axis)
Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa.
virtual void ApplyTorque(double torque)
Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä.
Angle Angle
Kulma radiaaneina.
void StopAngular()
Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen.
static Vector FromLengthAndAngle(double length, double angle)
Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella.
Vector Acceleration
Kiihtyvyys.
double Magnitude
Vektorin pituus.
static readonly Angle RightAngle
Suora kulma (90 astetta).
void Throw(PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0)
Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti.
virtual void Hit(Vector impulse)
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen.
double Mass
Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pys...
override void Move(Vector movement)
Siirtää oliota.
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...