 |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
17 collidingObject.Destroy();
27 targetObject.Destroy();
37 collidingObject.Destroy();
38 targetObject.Destroy();
52 e.Position = collidingObject.
Position;
56 collidingObject.Destroy();
75 targetObject.Destroy();
96 collidingObject.Destroy();
97 targetObject.Destroy();
113 meter.Value += value;
128 meter.Value += value;
141 collidingObject.
Hit( impulse );
154 targetObject.
Hit( impulse );
211 if ( collidingObject.Width + width <= 0 )
return;
212 if ( collidingObject.Height + height <= 0 )
return;
214 collidingObject.
Size +=
new Vector( width, height );
228 if ( targetObject.Width + width <= 0 )
return;
229 if ( targetObject.Height + height <= 0 )
return;
231 targetObject.
Size +=
new Vector( width, height );
244 collidingObject.Color = color;
257 targetObject.Color = color;
Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGa...
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ExplodeTarget(double radius, bool destroyObject)
Räjäyttää olion johon törmätään.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > IncreaseTargetSize(double width, double height)
Kasvattaa törmäyskohteen kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla)
Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound),...
static void SetRandomColor(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Vaihtaa törmäävän olion värin satunnaiseen.
void Add(string message)
Lisää uuden viestin näkymään.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddMeterValue(DoubleMeter meter, double value)
Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua.
static Vector Average(IEnumerable< Vector > vectors)
Palauttaa kahden tai useamman vektorin keskiarvon.
MessageDisplay MessageDisplay
Viestinäyttö, johon voi laittaa viestejä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > SetTargetColor(Color color)
Vaihtaa törmäyskohteen väriä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddEffectOnObject(ExplosionSystem expSystem, int numParticles)
Lisää efektin törmäävän olion kohdalle.
static void DestroyObject(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Tuhoaa törmäävän olion.
Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia.
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ExplodeBoth(double radius, bool destroyObject)
Räjäyttää molemmat törmäävät oliot. Räjähdys tulee olioiden törmäyskohtaan.
void Add(Light light)
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Wind...
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > HitObject(Vector impulse)
Lyö törmäävää oliota vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > IncreaseObjectSize(double width, double height)
Kasvattaa törmäävän olion kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla)
static void SetRandomTargetColor(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Vaihtaa törmäyskohteen värin satunnaiseen.
static Color NextColor()
Palauttaa satunnaisen värin.
static void DestroyTarget(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Tuhoaa olion johon törmätään.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > SetColor(Color color)
Vaihtaa törmäävän olion väriä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddEffectOnTarget(ExplosionSystem expSystem, int numParticles)
Lisää efektin sen olion kohdalle, johon törmätään.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ExplodeObject(double radius, bool destroyObject)
Räjäyttää törmäävän olion.
Kokoelma valmiita törmäyksenkäsittelijöitä.
Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge...
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddMeterValue(IntMeter meter, int value)
Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua.
static SoundEffect LoadSoundEffect(string name)
Lataa ääniefektin contentista.
static void DestroyBoth(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Tuhoaa molemmat törmäävät oliot.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ShowMessage(string message)
Näyttää viestin MessageDisplayssä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > HitTarget(Vector impulse)
Lyö oliota johon törmätään vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla.
virtual void Hit(Vector impulse)
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen.
Järjestelmä räjähdyksille
bool Play()
Soittaa äänen.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > PlaySound(string soundEffectName)
Soittaa ääniefektin.
void AddEffect(double x, double y, int numberOfParticles)
Lisää efektin kentälle