 |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon. 1 using System.Collections.Generic;
107 if (owner ==
null || owner.Game ==
null)
return;
109 Game game = owner.Game;
110 List<Vector> directions =
new List<Vector>{
direction,
117 while (directions.Count > 0)
120 directions.Remove(directionCandidate);
double DirectionChangeTimeout
Jos jäädään jumiin, kuinka pian arvotaan uusi suunta. Oletuksena 1 sekunti.
double timeSinceNewDestination
override void OnAdd(IGameObject newOwner)
Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.
IGameObject Owner
Aivojen haltija.
Vector GetVector()
Palauttaa suunnan yksikkövektorina.
Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille.
string LabyrinthWallTag
Tagi, jolla varustetut oliot tulkitaan seiniksi. Muilla tageilla varustettuja olioita ei väistetä.
static void DoNextUpdate(Action action)
Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä.
virtual int? CollisionIgnoreGroup
Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai...
Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia.
const double defaultSpeed
LabyrinthWandererBrain(double tileSize)
Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.
override void Update(Time time)
Liikuttaa omistajaa Move-metodilla. Asetetaan uusi suunta jos ollaan saavutettu annettu määränpää,...
override void OnAddToGame()
Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty pe...
LabyrinthWandererBrain(double tileSize, double speed, string wallTag)
Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.
Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä.
GameObject GetObjectAt(Vector position)
Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota,...
Angle Angle
Kulma radiaaneina.
new Vector Position
Paikka.
Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot.
TimeSpan SinceStartOfGame
Aika joka on kulunut pelin alusta.
static Vector FromLengthAndAngle(double length, double angle)
Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella.
double Magnitude
Vektorin pituus.
static readonly Angle RightAngle
Suora kulma (90 astetta).
static Direction NextDirection()
Palauttaa satunnaisen suunnan.
Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten.
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.
void SetNextDirectionAndDestination()
Asetetaan uusi suunta. Hakee olioita edestä ja sivuilta ja arpoo tyhjistä kohdista uuden suunnan....
Vector Normalize()
Palauttaa uuden vektorin, jonka suunta pysyy samana, mutta pituudeksi tulee 1.0.
LabyrinthWandererBrain(double tileSize, double speed)
Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.
double directionChangeTimeout
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...
void Move(Vector direction)