![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. Lisää...
Luokat | |
| class | CollisionHelper |
Julkiset jäsenfunktiot | |
| PlatformCharacter (double width, double height) | |
| Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää... | |
| PlatformCharacter (double width, double height, Shape shape) | |
| Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää... | |
| override void | Destroy () |
| void | ForceJump (double speed) |
| Hyppää vaikka olio ei olisikaan toisen päällä. Lisää... | |
| bool | IsAboutToFall () |
| Onko hahmo astumassa tyhjän päälle. Lisää... | |
| bool | Jump (double speed) |
| Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä. Lisää... | |
| override void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| void | PlayAnimation (Animation anim, Action onPlayed=null) |
| void | Reset () |
| void | Turn (Direction direction) |
| Kääntyy. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
| Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää... | |
| void | Walk (double horizontalVelocity) |
| Liikuttaa hahmoa. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| PhysicsObject (Animation animation) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (RaySegment raySegment) | |
| Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää... | |
| void | AddCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| virtual void | ApplyTorque (double torque) |
| Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää... | |
| void | ClearCollisionIgnoreGroups () |
| Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää... | |
| virtual void | Hit (Vector impulse) |
| Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target) |
| Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää... | |
| void | MakeOneWay () |
| Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää... | |
| void | MakeStatic () |
| Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää... | |
| override void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| void | OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody) |
| Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää... | |
| virtual void | Push (Vector force) |
| Työntää oliota. Lisää... | |
| void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
| void | RemoveCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| override void | Stop () |
| Pysäyttää olion. Lisää... | |
| void | StopAngular () |
| Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää... | |
| void | StopAxial (Vector axis) |
| Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää... | |
| void | StopHorizontal () |
| Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää... | |
| void | StopVertical () |
| Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää... | |
| void | Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0) |
| Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| override void | MoveToTarget () |
| override void | PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta) |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| override void | MoveToTarget () |
Ominaisuudet | |
| Animation | AnimFall [get, set] |
| Putoamisanimaatio (oikealle) Lisää... | |
| Animation | AnimIdle [get, set] |
| Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan (kääntyneenä oikealle) Lisää... | |
| Animation | AnimJump [get, set] |
| Hyppyanimaatio (oikealle) Lisää... | |
| Animation | AnimWalk [get, set] |
| Kävelyanimaatio (oikealle) Lisää... | |
| bool | CanMoveOnAir [get, set] |
Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa. Lisää... | |
| bool | CanWalkAgainstWalls [get, set] |
| Voiko hahmo kävellä kun sen edessä on seinä. Oletus false. Lisää... | |
| override int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| override Jypeli.Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| Direction | FacingDirection [get, set] |
| Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea). Lisää... | |
| double | highTolerance [get] |
| bool | LoopFallAnim [get, set] |
| Toistetaanko putoamisanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää... | |
| bool | LoopJumpAnim [get, set] |
| Toistetaanko hyppyanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää... | |
| double | lowTolerance [get] |
| bool | MaintainMomentum [get, set] |
Jos true, hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa. Lisää... | |
| override Vector | Size [get, set] |
| bool | TurnsWhenWalking [get, set] |
| Kääntyykö hahmo automaattisesti kun se kävelee. Lisää... | |
| bool | WalkOnAir [get, set] |
| Toistetaanko kävelyanimaatiota ilmassa liikuttaessa? Lisää... | |
| Weapon | Weapon [get, set] |
| Hahmolla oleva ase. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| Vector | Acceleration [get, set] |
| Kiihtyvyys. Lisää... | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| double | AngularAcceleration [get, set] |
| Kulmakiihtyvyys. Lisää... | |
| double | AngularDamping [get, set] |
| Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | AngularVelocity [get, set] |
| Kulmanopeus. Lisää... | |
| IPhysicsBody | Body [get, private set] |
| BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
| Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää... | |
| bool | CanRotate [get, set] |
Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
| virtual int? | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
| virtual Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
| Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresExplosions [get, set] |
| bool | IgnoresGravity [get, set] |
| Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
| Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää... | |
| bool | IsDestroying [get] |
| Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
| double | KineticFriction [get, set] |
| Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää... | |
| double | LinearDamping [get, set] |
| Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | Mass [get, set] |
| Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää... | |
| double | MaxAngularVelocity [get, set] |
| Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MaxVelocity [get, set] |
| Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MomentOfInertia [get, set] |
| Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää... | |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get, set] |
| Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
| override Vector | Position [get, set] |
| double | Restitution [get, set] |
| Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää... | |
| override Shape | Shape [get, set] |
| override Vector | Size [get, set] |
| double | StaticFriction [get, set] |
| Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää... | |
| Vector | Velocity [get, set] |
| Nopeus. Lisää... | |
Tapahtumat | |
| Action< Direction > | DirectionChanged |
| Hahmon suunnan muutos. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
| Action | Destroying |
| Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää... | |
Yksityiset tyypit | |
| enum | PlatformCharacterState { PlatformCharacterState.Idle, PlatformCharacterState.Falling, PlatformCharacterState.Jumping } |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | AddCollisionHelpers () |
| void | AdjustPosition () |
| void | AnimationPlayed () |
| bool | CanWalk (double dx) |
| PhysicsObject | FindPlatform () |
| double | GetPlatformTopY (GameObject platform) |
| Color | GetStateColor (PlatformCharacterState state) |
| bool | IsStandingOn (PhysicsObject target, double yTolerance) |
| Checks if the character is located on top of the target. Lisää... | |
| bool | IsWeaponFacingRight () |
| void | OnCollision (PhysicsObject collisionHelperObject, PhysicsObject target) |
| void | RemoveCollisionHelpers () |
| void | SetAnimation (Animation anim, bool loop=true) |
| void | SetIdleAnim () |
| void | StopWalking () |
| void | Visualize () |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
| static bool | IsPlatform (PhysicsObject o) |
Yksityiset attribuutit | |
| Direction | _facingDirection = Direction.Right |
| bool | _turnsWhenWalking = true |
| CollisionHelper[] | collisionHelpers = new CollisionHelper[3] |
| Action | customAnimAction |
| bool | customAnimPlaying = false |
| bool | isWalking = false |
| double | lastDt = 0 |
| PhysicsObject | lastPlatform = null |
| Vector? | lastPlatformPosition = null |
| PlatformCharacterState | state = PlatformCharacterState.Idle |
| Weapon | weapon = null |
Additional Inherited Members | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (Animation animation) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 16.
|
strongprivate |
| Luettelotyyppien arvot | |
|---|---|
| Idle | |
| Falling | |
| Jumping | |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 69.
| PlatformCharacter.PlatformCharacter | ( | double | width, |
| double | height | ||
| ) |
Luo uuden tasohyppelyhahmon.
| width | Hahmon leveys |
| height | Hahmon korkeus |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 248.
| PlatformCharacter.PlatformCharacter | ( | double | width, |
| double | height, | ||
| Shape | shape | ||
| ) |
Luo uuden tasohyppelyhahmon.
| width | Hahmon leveys |
| height | Hahmon korkeus |
| shape | Hahmon muoto |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 259.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), AddCollisionHelpers(), CanMoveOnAir, Jypeli.PhysicsObject.CanRotate, collisionHelpers, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresExplosions, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, Jypeli.PhysicsObject.KineticFriction, Jypeli.PhysicsObject.LinearDamping, PlatformCharacter.CollisionHelper.Object, RemoveCollisionHelpers(), Jypeli.PhysicsObject.Restitution ja SetIdleAnim().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 306.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), Jypeli.PhysicsGameBase.Add(), collisionHelpers, Jypeli.Game.Instance, PlatformCharacter.CollisionHelper.Object, OnCollision() ja PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit().
Viitattu PlatformCharacter().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 645.
Viittaukset AnimFall, collisionHelpers, FindPlatform(), GetPlatformTopY(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, IsStandingOn(), lastPlatform, lastPlatformPosition, LoopFallAnim, lowTolerance, PlatformCharacter.CollisionHelper.Object, Jypeli.PhysicsObject.Position, SetAnimation(), state ja Jypeli.Vector.X.
Viitattu Update().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 370.
Viittaukset customAnimAction, customAnimPlaying ja Jypeli.Animation.Played.
Viitattu PlayAnimation().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 609.
Viittaukset CanMoveOnAir, CanWalkAgainstWalls, collisionHelpers, Jypeli.Game.GetObjectsAt(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith(), IsStandingOn(), lowTolerance ja Jypeli.Vector.UnitX.
Viitattu Walk().
| override void PlatformCharacter.Destroy | ( | ) |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 581.
Viittaukset collisionHelpers ja PlatformCharacter.CollisionHelper.Object.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 683.
Viittaukset collisionHelpers, IsStandingOn(), PlatformCharacter.CollisionHelper.LastHitObject, lastPlatform, lastPlatformPosition ja lowTolerance.
Viitattu AdjustPosition().
| void PlatformCharacter.ForceJump | ( | double | speed | ) |
Hyppää vaikka olio ei olisikaan toisen päällä.
| speed | Lähtönopeus maasta. |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 505.
Viittaukset AnimFall, AnimJump, Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, Jypeli.Timer.Interval, LoopFallAnim, LoopJumpAnim, Jypeli.PhysicsObject.Mass, SetAnimation(), Jypeli.Timer.Start(), state, Jypeli.Timer.Stop(), Jypeli.Timer.Timeout, Jypeli.PhysicsObject.Velocity ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jump().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 534.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Angle, Jypeli.Vector.FromAngle(), Jypeli.Vector.LeftNormal, Jypeli.Vector.ScalarProjection(), Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Angle.Zero.
Viitattu AdjustPosition() ja IsStandingOn().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 673.
Viittaukset Jypeli.Color.Red, state, Jypeli.Color.White ja Jypeli.Color.Yellow.
Viitattu Visualize().
| bool PlatformCharacter.IsAboutToFall | ( | ) |
Onko hahmo astumassa tyhjän päälle.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 460.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), Jypeli.Center, collisionHelpers, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnoreGroup, FacingDirection, Jypeli.Game.GetObjectAt(), Jypeli.Direction.GetVector(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse, lastPlatform, PlatformCharacter.CollisionHelper.Object ja Jypeli.Vector.X.
Viitattu Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 379.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse.
Viitattu OnCollision() ja PlatformCharacter.CollisionHelper.SetObjectBeingHit().
|
private |
Checks if the character is located on top of the target.
| target | Another object |
| yTolerance | How close must the distance on the y-axis must be |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 555.
Viittaukset GetPlatformTopY() ja Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith().
Viitattu AdjustPosition(), CanWalk(), FindPlatform(), Jump() ja OnCollision().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 432.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Angle ja Jypeli.Angle.Radians.
| bool PlatformCharacter.Jump | ( | double | speed | ) |
Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä.
| speed | Lähtönopeus maasta. |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 443.
Viittaukset collisionHelpers, ForceJump(), highTolerance ja IsStandingOn().
Viitattu Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
| override void PlatformCharacter.Move | ( | Vector | movement | ) |
Siirtää oliota.
| movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 714.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Velocity, Walk() ja Jypeli.Vector.X.
|
protected |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 720.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.PhysicsObject.Stop(), Jypeli.PhysicsObject.Velocity, Walk() ja Jypeli.Vector.X.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 569.
Viittaukset AnimIdle, highTolerance, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, IsPlatform(), IsStandingOn(), SetAnimation(), state, Jypeli.PhysicsObject.StopVertical(), Jypeli.PhysicsObject.Velocity ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu AddCollisionHelpers().
| void PlatformCharacter.PlayAnimation | ( | Animation | anim, |
| Action | onPlayed = null |
||
| ) |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 361.
Viittaukset AnimationPlayed(), customAnimAction, customAnimPlaying, Jypeli.Animation.Played ja Jypeli.Animation.Start().
|
protectedvirtual |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.PhysicsObject.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 526.
Viittaukset FacingDirection, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Direction.GetVector(), Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.Direction.Left, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.StraightAngle ja Jypeli.Vector.UnitY.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 324.
Viittaukset collisionHelpers, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.PhysicsGameBase.Remove(), Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveCollisionHandlers() ja Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveProtectedCollisionHandlers().
Viitattu PlatformCharacter().
| void PlatformCharacter.Reset | ( | ) |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 342.
Viittaukset customAnimPlaying ja state.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 348.
Viittaukset customAnimPlaying, Jypeli.Animation.FrameCount ja Jypeli.Animation.Start().
Viitattu AdjustPosition(), ForceJump(), OnCollision(), SetIdleAnim(), StopWalking() ja Walk().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 300.
Viittaukset AnimIdle, SetAnimation() ja state.
Viitattu PlatformCharacter().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 699.
Viittaukset AnimIdle, MaintainMomentum, SetAnimation(), state ja Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal().
Viitattu Update().
| void PlatformCharacter.Turn | ( | Direction | direction | ) |
Kääntyy.
| direction | Suunta |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 410.
Viittaukset _facingDirection, Jypeli.GameObject.Angle, DirectionChanged, FacingDirection, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Direction.Right, Jypeli.Angle.Supplement(), Jypeli.GameObject.TextureWrapSize ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Walk().
| override void PlatformCharacter.Update | ( | Time | time | ) |
Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
| time | Peliaika. |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 596.
Viittaukset AdjustPosition(), isWalking, lastDt, Jypeli.Time.SinceLastUpdate, StopWalking() ja Visualize().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 631.
Viittaukset Jypeli.Game.Add(), GetStateColor() ja state.
Viitattu Update().
| void PlatformCharacter.Walk | ( | double | horizontalVelocity | ) |
Liikuttaa hahmoa.
| horizontalVelocity | Nopeus vaakasuunnassa. |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 388.
Viittaukset AnimWalk, CanWalk(), isWalking, lastDt, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Direction.Right, SetAnimation(), Turn(), TurnsWhenWalking, Jypeli.PhysicsObject.Velocity, WalkOnAir ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Move(), MoveToTarget() ja Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 75.
Viitattu Turn().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 79.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 74.
Viitattu PlatformCharacter(), AddCollisionHelpers(), AdjustPosition(), CanWalk(), Destroy(), FindPlatform(), IsAboutToFall(), Jump() ja RemoveCollisionHelpers().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 86.
Viitattu AnimationPlayed() ja PlayAnimation().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 85.
Viitattu AnimationPlayed(), PlayAnimation(), Reset() ja SetAnimation().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 78.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 80.
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 77.
Viitattu AdjustPosition(), FindPlatform() ja IsAboutToFall().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 76.
Viitattu AdjustPosition() ja FindPlatform().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 70.
Viitattu AdjustPosition(), ForceJump(), GetStateColor(), OnCollision(), Reset(), SetIdleAnim(), StopWalking() ja Visualize().
|
private |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 73.
|
getset |
Putoamisanimaatio (oikealle)
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 216.
Viitattu AdjustPosition() ja ForceJump().
|
getset |
Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan (kääntyneenä oikealle)
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 231.
Viitattu OnCollision(), SetIdleAnim() ja StopWalking().
|
getset |
Hyppyanimaatio (oikealle)
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 211.
Viitattu ForceJump().
|
getset |
|
getset |
Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 196.
Viitattu PlatformCharacter() ja CanWalk().
|
getset |
Voiko hahmo kävellä kun sen edessä on seinä. Oletus false.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 124.
Viitattu CanWalk().
|
getset |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 140.
|
getset |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 126.
|
getset |
Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea).
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 91.
Viitattu IsAboutToFall(), PrepareThrowable() ja Turn().
|
getprivate |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 83.
Viitattu Jump() ja OnCollision().
|
getset |
Toistetaanko putoamisanimaatiota useammin kuin kerran.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 226.
Viitattu AdjustPosition() ja ForceJump().
|
getset |
Toistetaanko hyppyanimaatiota useammin kuin kerran.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 221.
Viitattu ForceJump().
|
getprivate |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 82.
Viitattu AdjustPosition(), CanWalk() ja FindPlatform().
|
getset |
Jos true, hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 201.
Viitattu StopWalking().
|
getset |
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 106.
|
getset |
Kääntyykö hahmo automaattisesti kun se kävelee.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 100.
Viitattu Walk().
|
getset |
Toistetaanko kävelyanimaatiota ilmassa liikuttaessa?
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 236.
Viitattu Walk().
|
getset |
Hahmolla oleva ase.
Määrittely tiedoston PlatformCharacter.cs rivillä 154.
Viitattu ShootingPlatformCharacter.Shoot() ja ShootingPlatformCharacter.Update().
| Action<Direction> PlatformCharacter.DirectionChanged |