![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Räjähdys. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Explosion (double radius) | |
| Luo uuden räjähdyksen. Lisää... | |
| Explosion (Explosion src) | |
| Luo uuden räjähdyksen entisen pohjalta. Lisää... | |
| void | AddShockwaveHandler (IPhysicsObject o, Action< IPhysicsObject, Vector > handler) |
| Laukaisee aliohjelman handler, kun tämän räjähdyksen paineaalto osuu olioon o. Lisää... | |
| void | AddShockwaveHandler (string tag, Action< IPhysicsObject, Vector > handler) |
| Laukaisee aliohjelman handler, kun tämän räjähdyksen paineaalto osuu olioon o. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
| Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
| GameObject (Animation animation) | |
| Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (ILayout layout) | |
| Alustaa widgetin. Lisää... | |
| void | Add (IGameObject childObject) |
| Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
| virtual void | Clear () |
| Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
| void | ClearOscillations () |
| Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
| override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
| void | FlipImage () |
| Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| void | InitLayout (double width, double height) |
| void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
| bool | IsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
| Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää... | |
| bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
| bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
| void | MirrorImage () |
| Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
| virtual void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
| void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
| void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää... | |
| void | RefreshLayout () |
| Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
| void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää... | |
| void | SetEquilibrium () |
| Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
| void | SetImage (StorageFile file) |
| Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
| virtual void | Stop () |
| Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
| void | StopMoveTo () |
| Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää... | |
Ominaisuudet | |
| double | CurrentRadius [get, private set] |
| Räjähdyksen nykyinen säde. Lisää... | |
| double | Force [get, set] |
| Voima, jolla räjähdyksen paineaallon uloin reuna heittää olioita räjähdyksestä poispäin. Vihje: voit käyttää myös negatiivisia arvoja, jolloin räjähdys imee olioita sisäänsä. Lisää... | |
| double | MaxRadius [get, set] |
| Suurin säde, johon räjähdys voi kasvaa. Lisää... | |
| Color | ShockwaveColor [get, set] |
| Paineaallon väri. Shockwave.Color = Color.White Lisää... | |
| SoundEffect | Sound [get, set] |
| Räjähdyksen ääniefekti. Lisää... | |
| double | Speed [get, set] |
| Räjähdyksen leviämisnopeus (pikseliä sekunnissa) Lisää... | |
| bool | UseShockWave [get, set] |
| Onko paineaalto käytössä. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
| override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
| List< Listener > | AssociatedListeners [get, private set] |
| virtual Color | Color [get, set] |
| Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
| virtual Sizing | HorizontalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
| bool | IgnoresLighting [get, set] |
| Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
| bool | IsAddedToGame [get, set] |
| Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
| bool | IsVisible [get, set] |
| Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
| ILayout | Layout [get, set] |
| Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
| int? | ObjectCount [get] |
| Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
| SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
| Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
| virtual Vector | PreferredSize [get, set] |
| Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
| virtual Shape | Shape [get, set] |
| Olion muoto. Lisää... | |
| string | ShapeString [get, set] |
| Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää... | |
| override Vector | Size [get, set] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
| bool | SizingByLayout [get, set] |
| bool | TextureFillsShape [get, set] |
Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
| Vector | TextureWrapSize [get, set] |
| Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
| virtual Sizing | VerticalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
Tapahtumat | |
| Action< IPhysicsObject, Vector > | ShockwaveReachesObject |
| Tapahtuu, kun paineaalto osuu peliolioon. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | applyShockwave (PhysicsObject target, Vector distance) |
| void | OnShockwaveReachesObject (IPhysicsObject obj, Vector swForce) |
| void | PlaySound () |
| void | PreloadContent () |
Yksityiset attribuutit | |
| bool | initialized |
| GameObject | shockWave |
| SynchronousList< PhysicsObject > | shockwaveHitObjects = new SynchronousList<PhysicsObject>() |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
| static Image | commonImage = null |
| static SoundEffect | commonSound = null |
Additional Inherited Members | |
Julkiset attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| SynchronousList< GameObject > | GetChildObjectList => Objects |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
| virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
| virtual void | InitChildren () |
| virtual void | MoveToTarget () |
| void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
| Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| Action | arrivedAction = null |
| bool | autoResizeChildObjects = true |
| double | moveSpeed |
| Vector? | moveTarget = null |
| Timer | moveTimer = null |
Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| SynchronousList< GameObject > | _childObjects = null |
Räjähdys.
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 37.
| Jypeli.Assets.Explosion.Explosion | ( | Explosion | src | ) |
Luo uuden räjähdyksen entisen pohjalta.
| src | Kopioitava räjähdys |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 105.
Viittaukset Jypeli.Assets.Explosion.Force, Jypeli.Assets.Explosion.ShockwaveColor, Jypeli.Assets.Explosion.Speed ja Jypeli.Assets.Explosion.UseShockWave.
Viitattu Jypeli.Assets.Grenade.Grenade().
| Jypeli.Assets.Explosion.Explosion | ( | double | radius | ) |
Luo uuden räjähdyksen.
| radius | Räjähdyksen säde. |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 118.
Viittaukset Jypeli.GameObject.GameObject(), Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.Game.AssertInitialized(), Jypeli.Shape.Circle, Jypeli.GameObject.Color, Jypeli.Assets.Explosion.Force, Jypeli.Assets.Explosion.initialized, Jypeli.Assets.Explosion.MaxRadius, Jypeli.Assets.Explosion.PreloadContent(), Jypeli.Assets.Explosion.shockWave, Jypeli.Assets.Explosion.Speed ja Jypeli.Assets.Explosion.UseShockWave.
| void Jypeli.Assets.Explosion.AddShockwaveHandler | ( | IPhysicsObject | o, |
| Action< IPhysicsObject, Vector > | handler | ||
| ) |
Laukaisee aliohjelman handler, kun tämän räjähdyksen paineaalto osuu olioon o.
| o | Olio, johon paineaallon on osuttava |
| handler | Tapahtuman käsittelevä aliohjelma |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 155.
| void Jypeli.Assets.Explosion.AddShockwaveHandler | ( | string | tag, |
| Action< IPhysicsObject, Vector > | handler | ||
| ) |
Laukaisee aliohjelman handler, kun tämän räjähdyksen paineaalto osuu olioon o.
| tag | Olion tagi, johon paineaallon on osuttava |
| handler | Tapahtuman käsittelevä aliohjelma |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 172.
Viittaukset Jypeli.Tagged.Tag.
|
private |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 186.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.Assets.Explosion.CurrentRadius, Jypeli.Assets.Explosion.Force, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.Assets.Explosion.OnShockwaveReachesObject() ja Jypeli.Assets.Explosion.shockwaveHitObjects.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 144.
Viittaukset Jypeli.Assets.Explosion.ShockwaveReachesObject.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.applyShockwave().
|
private |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 265.
Viittaukset AdvanceMath.MathHelper.Clamp(), Jypeli.RandomGen.NextDouble(), Jypeli.Sound.Play(), Jypeli.Game.Screen ja Jypeli.ScreenView.Width.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 135.
Viittaukset Jypeli.Assets.Explosion.commonImage, Jypeli.Assets.Explosion.commonSound, Jypeli.Game.LoadImageFromResources() ja Jypeli.Game.LoadSoundEffectFromResources().
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion().
| override void Jypeli.Assets.Explosion.Update | ( | Time | time | ) |
Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 213.
Viittaukset Jypeli.Assets.Explosion.applyShockwave(), Jypeli.Assets.Explosion.CurrentRadius, Jypeli.GameObject.Destroy(), Jypeli.Assets.Explosion.Force, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresExplosions, Jypeli.Assets.Explosion.initialized, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Layers, Jypeli.Assets.Explosion.MaxRadius, Jypeli.Assets.Explosion.PlaySound(), Jypeli.Assets.Explosion.shockWave, Jypeli.Assets.Explosion.shockwaveHitObjects, Jypeli.Time.SinceLastUpdate, Jypeli.GameObject.Size, Jypeli.Assets.Explosion.Speed ja Jypeli.Assets.Explosion.UseShockWave.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 40.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.PreloadContent().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 41.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.PreloadContent().
|
private |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 44.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 43.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 39.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.applyShockwave() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
getprivate set |
Räjähdyksen nykyinen säde.
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 64.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.applyShockwave() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
getset |
Voima, jolla räjähdyksen paineaallon uloin reuna heittää olioita räjähdyksestä poispäin. Vihje: voit käyttää myös negatiivisia arvoja, jolloin räjähdys imee olioita sisäänsä.
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 94.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.Assets.Explosion.applyShockwave(), Jypeli.Assets.Tank.Break(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
getset |
Suurin säde, johon räjähdys voi kasvaa.
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
getset |
Paineaallon väri. Shockwave.Color = Color.White
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 79.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion().
|
getset |
Räjähdyksen ääniefekti.
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 59.
|
getset |
Räjähdyksen leviämisnopeus (pikseliä sekunnissa)
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 88.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
getset |
Onko paineaalto käytössä.
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 49.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
| Action<IPhysicsObject, Vector> Jypeli.Assets.Explosion.ShockwaveReachesObject |
Tapahtuu, kun paineaalto osuu peliolioon.
Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 99.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.OnShockwaveReachesObject().