Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Assets.Explosion luokkareferenssi

Räjähdys. Lisää...

Luokan Jypeli.Assets.Explosion luokkakaavio
Jypeli.GameObject

Julkiset jäsenfunktiot

 Explosion (double radius)
 Luo uuden räjähdyksen. Lisää...
 
 Explosion (Explosion src)
 Luo uuden räjähdyksen entisen pohjalta. Lisää...
 
void AddShockwaveHandler (IPhysicsObject o, Action< IPhysicsObject, Vector > handler)
 Laukaisee aliohjelman handler, kun tämän räjähdyksen paineaalto osuu olioon o. Lisää...
 
void AddShockwaveHandler (string tag, Action< IPhysicsObject, Vector > handler)
 Laukaisee aliohjelman handler, kun tämän räjähdyksen paineaalto osuu olioon o. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
virtual void Stop ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 

Ominaisuudet

double CurrentRadius [get, private set]
 Räjähdyksen nykyinen säde. Lisää...
 
double Force [get, set]
 Voima, jolla räjähdyksen paineaallon uloin reuna heittää olioita räjähdyksestä poispäin. Vihje: voit käyttää myös negatiivisia arvoja, jolloin räjähdys imee olioita sisäänsä. Lisää...
 
double MaxRadius [get, set]
 Suurin säde, johon räjähdys voi kasvaa. Lisää...
 
Color ShockwaveColor [get, set]
 Paineaallon väri. Shockwave.Color = Color.White Lisää...
 
SoundEffect Sound [get, set]
 Räjähdyksen ääniefekti. Lisää...
 
double Speed [get, set]
 Räjähdyksen leviämisnopeus (pikseliä sekunnissa) Lisää...
 
bool UseShockWave [get, set]
 Onko paineaalto käytössä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject
override Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
override Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [get, private set]
 
virtual Color Color [get, set]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [get, set]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [get, set]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [get, set]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [get, set]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
virtual Vector PreferredSize [get, set]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [get, set]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [get, set]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [get, set]
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [get, set]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 

Tapahtumat

Action< IPhysicsObject, VectorShockwaveReachesObject
 Tapahtuu, kun paineaalto osuu peliolioon. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void applyShockwave (PhysicsObject target, Vector distance)
 
void OnShockwaveReachesObject (IPhysicsObject obj, Vector swForce)
 
void PlaySound ()
 
void PreloadContent ()
 

Yksityiset attribuutit

bool initialized
 
GameObject shockWave
 
SynchronousList< PhysicsObjectshockwaveHitObjects = new SynchronousList<PhysicsObject>()
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static Image commonImage = null
 
static SoundEffect commonSound = null
 

Additional Inherited Members

- Julkiset attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList => Objects
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 
virtual void MoveToTarget ()
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 
- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
Action arrivedAction = null
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 
VectormoveTarget = null
 
Timer moveTimer = null
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 

Yksityiskohtainen selite

Räjähdys.

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 37.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Explosion() [1/2]

Jypeli.Assets.Explosion.Explosion ( Explosion  src)

Luo uuden räjähdyksen entisen pohjalta.

Parametrit
srcKopioitava räjähdys

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 105.

Viittaukset Jypeli.Assets.Explosion.Force, Jypeli.Assets.Explosion.ShockwaveColor, Jypeli.Assets.Explosion.Speed ja Jypeli.Assets.Explosion.UseShockWave.

Viitattu Jypeli.Assets.Grenade.Grenade().

◆ Explosion() [2/2]

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddShockwaveHandler() [1/2]

void Jypeli.Assets.Explosion.AddShockwaveHandler ( IPhysicsObject  o,
Action< IPhysicsObject, Vector handler 
)

Laukaisee aliohjelman handler, kun tämän räjähdyksen paineaalto osuu olioon o.

Parametrit
oOlio, johon paineaallon on osuttava
handlerTapahtuman käsittelevä aliohjelma

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 155.

◆ AddShockwaveHandler() [2/2]

void Jypeli.Assets.Explosion.AddShockwaveHandler ( string  tag,
Action< IPhysicsObject, Vector handler 
)

Laukaisee aliohjelman handler, kun tämän räjähdyksen paineaalto osuu olioon o.

Parametrit
tagOlion tagi, johon paineaallon on osuttava
handlerTapahtuman käsittelevä aliohjelma

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 172.

Viittaukset Jypeli.Tagged.Tag.

◆ applyShockwave()

◆ OnShockwaveReachesObject()

void Jypeli.Assets.Explosion.OnShockwaveReachesObject ( IPhysicsObject  obj,
Vector  swForce 
)
private

◆ PlaySound()

void Jypeli.Assets.Explosion.PlaySound ( )
private

◆ PreloadContent()

◆ Update()

Jäsendatan dokumentaatio

◆ commonImage

Image Jypeli.Assets.Explosion.commonImage = null
staticprivate

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 40.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.PreloadContent().

◆ commonSound

SoundEffect Jypeli.Assets.Explosion.commonSound = null
staticprivate

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 41.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.PreloadContent().

◆ initialized

bool Jypeli.Assets.Explosion.initialized
private

◆ shockWave

GameObject Jypeli.Assets.Explosion.shockWave
private

◆ shockwaveHitObjects

SynchronousList<PhysicsObject> Jypeli.Assets.Explosion.shockwaveHitObjects = new SynchronousList<PhysicsObject>()
private

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ CurrentRadius

double Jypeli.Assets.Explosion.CurrentRadius
getprivate set

Räjähdyksen nykyinen säde.

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 64.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.applyShockwave() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().

◆ Force

double Jypeli.Assets.Explosion.Force
getset

Voima, jolla räjähdyksen paineaallon uloin reuna heittää olioita räjähdyksestä poispäin. Vihje: voit käyttää myös negatiivisia arvoja, jolloin räjähdys imee olioita sisäänsä.

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 94.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.Assets.Explosion.applyShockwave(), Jypeli.Assets.Tank.Break(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().

◆ MaxRadius

double Jypeli.Assets.Explosion.MaxRadius
getset

Suurin säde, johon räjähdys voi kasvaa.

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 54.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().

◆ ShockwaveColor

Color Jypeli.Assets.Explosion.ShockwaveColor
getset

Paineaallon väri. Shockwave.Color = Color.White

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 79.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion().

◆ Sound

SoundEffect Jypeli.Assets.Explosion.Sound
getset

Räjähdyksen ääniefekti.

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 59.

◆ Speed

double Jypeli.Assets.Explosion.Speed
getset

Räjähdyksen leviämisnopeus (pikseliä sekunnissa)

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 88.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().

◆ UseShockWave

bool Jypeli.Assets.Explosion.UseShockWave
getset

Onko paineaalto käytössä.

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 49.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().

Tapahtumien dokumentaatio

◆ ShockwaveReachesObject

Action<IPhysicsObject, Vector> Jypeli.Assets.Explosion.ShockwaveReachesObject

Tapahtuu, kun paineaalto osuu peliolioon.

Määrittely tiedoston Explosion.cs rivillä 99.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.OnShockwaveReachesObject().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: