36 public partial class PhysicsObject
38 private const double DefaultMass = 1.0;
39 private bool _momentOfInertiaSet =
false;
52 _momentOfInertiaSet =
true;
56 SetMassAndInertia( this.
Mass );
57 _momentOfInertiaSet =
false;
70 get {
return Body.Mass.Mass; }
77 if ( _momentOfInertiaSet )
81 Body.Mass.Mass = value;
85 SetMassAndInertia( value );
96 get {
return Body.Mass.MomentOfInertia; }
99 Body.Mass.MomentOfInertia = value;
100 _momentOfInertiaSet =
true;
145 [Obsolete(
"Use CollisionShapeParameters or the PhysicsTemplates class." )]
160 [Obsolete(
"Use function with CollisionShapeParameters" )]
181 Mass =
double.PositiveInfinity;
197 get {
return Body.LinearDamping; }
198 set {
Body.LinearDamping = value; }
208 get {
return Body.AngularDamping; }
209 set {
Body.AngularDamping = value; }
215 private void SetMassAndInertia(
double mass )
void MakeStatic()
Tekee oliosta staattisen. Staattinen olio ei liiku muiden olioiden törmäyksistä, vaan ainoastaan muut...
PhysicsObject(double width, double height)
Luo uuden fysiikkaolion.
double LinearDamping
Olion hidastuminen. Hidastaa olion vauhtia, vaikka se ei osuisi mihinkään. Vähän kuin väliaineen (esi...
static PhysicsObject CreateStaticObject(double width, double height, Shape shape)
Tekee vapaamuotoisen kappaleen, joka on staattinen (eli pysyy paikallaan).
bool IgnoresGravity
Jättääkö olio painovoiman huomioimatta.
bool CanRotate
Jos false, olio ei voi pyöriä.
Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa ...
Törmäyskuvion laatuun vaikuttavat parametrit.
double AngularDamping
Olion pyörimisen hidastuminen.
static PhysicsObject CreateStaticObject(double width, double height, Shape shape, CollisionShapeParameters parameters)
double Mass
Olion massa. Mitä suurempi massa, sitä suurempi voima tarvitaan olion liikuttamiseksi.
double MomentOfInertia
Olion hitausmomentti. Mitä suurempi hitausmomentti, sitä enemmän vääntöä tarvitaan olion pyörittämise...
Body Body
Fysiikkamoottorin käyttämä tietorakenne.
static PhysicsObject CreateStaticObject(double width, double height)
Tekee suorakulmaisen kappaleen, joka on staattinen (eli pysyy paikallaan).
Kappaleen kuvion laatu törmäyksentunnistuksessa.
static PhysicsObject CreateStaticObject(Image image)
Tekee suorakulmaisen kappaleen, joka on staattinen (eli pysyy paikallaan). Kappaleen koko ja ulkonäkö...