Jypeli 4
The simple game programming library
Nimiavaruudet | Luokat | Luettelotyypit | Funktiot
Jypeli nimiavaruusreferenssi

Nimiavaruudet

namespace  Assets
namespace  Controls
namespace  Effects
namespace  LevelEditor
namespace  Widgets
namespace  WP7

Luokat

struct  Angle
 Kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg. Lisää...
class  Animation
 Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää...
class  Brain
 Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää...
class  Camera
 Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. Lisää...
struct  Color
 Väri. Lisää...
struct  AnalogState
 Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle. Lisää...
class  Direction
 Perussuunta tasossa. Lisää...
class  Font
 Fontti. Lisää...
class  FrictionLogic
 Fysiikkalogiikkaluokka ylhäältä päin kuvattuihin peleihin, joissa tarvitaan kitkaa. Lisää...
class  Game
 Peliluokka reaaliaikaisille peleille. Lisää...
class  GameObject
 Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita. Lisää...
class  Graphics
 Contains graphics resources.
class  Grid
class  Image
 Kuva. Lisää...
class  TextureCoordinates
class  ImageBatch
 Draws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). Lisää...
interface  INotifyList
 Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan. Lisää...
class  AxleJoint
 Saranaliitos kahden olion välille. Lisää...
class  PhysicsStructure
 Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...
class  Layer
 Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. Lisää...
class  Level
 Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää...
class  LineBatch
class  MediaPlayer
 Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita. Lisää...
class  Meter
 Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää...
class  IntMeter
 Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää...
class  DoubleMeter
 Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää...
interface  Tagged
interface  Destroyable
class  PhysicsGame
 Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää...

struct  CollisionShapeQuality
 Kappaleen kuvion laatu törmäyksentunnistuksessa. Lisää...
class  Force
class  PhysicsObject
 Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti. Lisää...
class  RandomGen
 Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia.
class  Renderer
 Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. Lisää...
class  Resources
 A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc. Lisää...
class  RoadMap
 Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä". Lisää...
class  ScoreList
 Parhaiden pisteiden lista. Lisää...
struct  ScoreItem
 Nimi ja pisteet. Lisää...
class  ShapeBatch
 Draws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). Lisää...
class  Shape
 Kuvio. Lisää...
class  Circle
 Ympyrä. Lisää...
class  Rectangle
 Suorakulmio. Lisää...
class  Heart
 Sydän. Lisää...
class  Star
 Tähti. Lisää...
class  Triangle
 Tasasivuinen kolmio. Lisää...
class  RaySegment
 Jana. Lisää...
class  Polygon
 Monikulmio. Lisää...
class  RegularPolygon
 Säännöllinen monikulmio. Lisää...
struct  IndexTriangle
 Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio. Lisää...
class  ShapeCache
 Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista. Lisää...
class  TextureBitmap
 Tekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona. Lisää...
class  Sound
class  SoundEffect
 Ã„äniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia. Lisää...
class  Factory
class  FileManager
class  LoadState
class  SaveAttribute
class  SaveAllFieldsAttribute
class  SaveState
class  StorageFile
 Tiedosto. Lisää...
class  TypeHelper
class  StringList
 Järjestetty lista merkkijonoja. Lisää...
class  TileMap
 Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää...
class  Time
class  Timer
 Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää...
class  TopDownPhysicsGame
 Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää...

struct  Vector
 2D-vektori. Lisää...
interface  View
 Sisältää näkymän leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Lisää...
class  ScreenView
 Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. Lisää...
class  WindowView
 Sisältää ikkunan sijainnin, leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Lisää...
class  WindowsPhoneResources
 A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc. Lisää...
class  XBox360Resources
 A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc. Lisää...

Luettelotyypit

enum  Button {
  DPadUp = Buttons.DPadUp, DPadDown = Buttons.DPadDown, DPadLeft = Buttons.DPadLeft, DPadRight = Buttons.DPadRight,
  Start = Buttons.Start, Back = Buttons.Back, LeftStick = Buttons.LeftStick, RightStick = Buttons.RightStick,
  LeftShoulder = Buttons.LeftShoulder, RightShoulder = Buttons.RightShoulder, BigButton = Buttons.BigButton, A = Buttons.A,
  B = Buttons.B, X = Buttons.X, Y = Buttons.Y, RightTrigger = Buttons.RightTrigger,
  LeftTrigger = Buttons.LeftTrigger
}
enum  ButtonState { Released, Pressed, Up, Down }
 Napin (minkä tahansa) asento. Lisää...
enum  Key {
  None = Keys.None, Back = Keys.Back, Tab = Keys.Tab, Enter = Keys.Enter,
  Pause = Keys.Pause, CapsLock = Keys.CapsLock, Escape = Keys.Escape, Space = Keys.Space,
  PageUp = Keys.PageUp, PageDown = Keys.PageDown, End = Keys.End, Home = Keys.Home,
  Left = Keys.Left, Up = Keys.Up, Right = Keys.Right, Down = Keys.Down,
  PrintScreen = Keys.PrintScreen, Insert = Keys.Insert, Delete = Keys.Delete, D0 = Keys.D0,
  D1 = Keys.D1, D2 = Keys.D2, D3 = Keys.D3, D4 = Keys.D4,
  D5 = Keys.D5, D6 = Keys.D6, D7 = Keys.D7, D8 = Keys.D8,
  D9 = Keys.D9, A = Keys.A, B = Keys.B, C = Keys.C,
  D = Keys.D, E = Keys.E, F = Keys.F, G = Keys.G,
  H = Keys.H, I = Keys.I, J = Keys.J, K = Keys.K,
  L = Keys.L, M = Keys.M, N = Keys.N, O = Keys.O,
  P = Keys.P, Q = Keys.Q, R = Keys.R, S = Keys.S,
  T = Keys.T, U = Keys.U, V = Keys.V, W = Keys.W,
  X = Keys.X, Y = Keys.Y, Z = Keys.Z, NumPad0 = Keys.NumPad0,
  NumPad1 = Keys.NumPad1, NumPad2 = Keys.NumPad2, NumPad3 = Keys.NumPad3, NumPad4 = Keys.NumPad4,
  NumPad5 = Keys.NumPad5, NumPad6 = Keys.NumPad6, NumPad7 = Keys.NumPad7, NumPad8 = Keys.NumPad8,
  NumPad9 = Keys.NumPad9, Multiply = Keys.Multiply, Add = Keys.Add, Separator = Keys.Separator,
  Subtract = Keys.Subtract, Decimal = Keys.Decimal, Divide = Keys.Divide, F1 = Keys.F1,
  F2 = Keys.F2, F3 = Keys.F3, F4 = Keys.F4, F5 = Keys.F5,
  F6 = Keys.F6, F7 = Keys.F7, F8 = Keys.F8, F9 = Keys.F9,
  F10 = Keys.F10, F11 = Keys.F11, F12 = Keys.F12, F13 = Keys.F13,
  F14 = Keys.F14, F15 = Keys.F15, F16 = Keys.F16, F17 = Keys.F17,
  F18 = Keys.F18, F19 = Keys.F19, F20 = Keys.F20, F21 = Keys.F21,
  F22 = Keys.F22, F23 = Keys.F23, F24 = Keys.F24, NumLock = Keys.NumLock,
  Scroll = Keys.Scroll, LeftShift = Keys.LeftShift, RightShift = Keys.RightShift, LeftControl = Keys.LeftControl,
  RightControl = Keys.RightControl, LeftAlt = Keys.LeftAlt, RightAlt = Keys.RightAlt, OemTilde = Keys.OemTilde,
  OemQuotes = Keys.OemQuotes, Aring = Keys.OemCloseBrackets, OemPlus = Keys.OemPlus, LessOrGreater = Keys.OemBackslash
}
 Näppäimistön näppäin. Lisää...
enum  MouseButton {
  None, Left, Right, Middle,
  XButton1, XButton2
}
 Hiiren napit. Lisää...
enum  ContentSource { GameContent, ResourceContent }
enum  DrawOrder { Irrelevant, FirstToLast }
 Piirtojärjestys. Lisää...
enum  HorizontalAlignment { Center, Left, Right }
 Asemointi vaakasuunnassa. Lisää...
enum  VerticalAlignment { Center, Top, Bottom }
 Asemointi pystysuunnassa. Lisää...

Funktiot

delegate void CollisionHandler (PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject otherObject)
 Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden

Collision

-tyyppisen parametrin.

delegate void TileMethod (Vector position, double width, double height)

Luettelotyyppien dokumentaatio

enum Button
Luettelotyyppien arvot:
Start 

Start.

Back 

Back.

LeftStick 

Oikea tikku.

RightStick 

Vasen tikku.

LeftShoulder 

Vasen olkanappi.

RightShoulder 

Oikea olkanappi.

RightTrigger 

Oikea liipasin.

LeftTrigger 

Vasen liipasin.

Napin (minkä tahansa) asento.

Luettelotyyppien arvot:
Released 

Nappi nostetaan ylös.

Pressed 

Nappi painetaan alas.

Up 

Nappi on ylhäällä.

Down 

Nappi on alhaalla.

enum DrawOrder

Piirtojärjestys.

Luettelotyyppien arvot:
Irrelevant 

Piirtojärjestyksellä ei ole väliä. Oliot piirretään mahdollisimman tehokkaassa järjestyksessä. Tämä on oletus.

FirstToLast 

Oliot piirretään siinä järjestyksessä missä ne on lisätty peliin.

Asemointi vaakasuunnassa.

Luettelotyyppien arvot:
Center 

Keskellä.

Left 

Vasemmassa reunassa.

Right 

Oikeassa reunassa.

enum Key

Näppäimistön näppäin.

Hiiren napit.

Luettelotyyppien arvot:
None 

Ei mikään nappi hiiressä.

Left 

Vasen nappi hiiressä.

Right 

Oikea nappi hiiressä.

Middle 

Keskimmäinen nappi hiiressä (rullan painallus).

XButton1 

Hiiren ensimmäinen erikoisnäppäin.

XButton2 

Hiiren toinen erikoisnäppäin.

Asemointi pystysuunnassa.

Luettelotyyppien arvot:
Center 

Keskellä.

Top 

Yläreunassa.

Bottom 

Alareunassa.


Funktioiden dokumentaatio

delegate void Jypeli::CollisionHandler ( PhysicsObject  collidingObject,
PhysicsObject  otherObject 
)

Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden

Collision

-tyyppisen parametrin.

 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat