![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Nimiavaruudet | |
| namespace | Assets |
| namespace | Controls |
| namespace | Effects |
| namespace | LevelEditor |
| namespace | Widgets |
| namespace | WP7 |
Luokat | |
| struct | Angle |
| Kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg. Lisää... | |
| class | Animation |
| Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää... | |
| class | Brain |
| Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää... | |
| class | Camera |
| Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. Lisää... | |
| struct | Color |
| Väri. Lisää... | |
| struct | AnalogState |
| Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle. Lisää... | |
| class | Direction |
| Perussuunta tasossa. Lisää... | |
| class | Font |
| Fontti. Lisää... | |
| class | FrictionLogic |
| Fysiikkalogiikkaluokka ylhäältä päin kuvattuihin peleihin, joissa tarvitaan kitkaa. Lisää... | |
| class | Game |
| Peliluokka reaaliaikaisille peleille. Lisää... | |
| class | GameObject |
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita. Lisää... | |
| class | Graphics |
| Contains graphics resources. | |
| class | Grid |
| class | Image |
| Kuva. Lisää... | |
| class | TextureCoordinates |
| class | ImageBatch |
| Draws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). Lisää... | |
| interface | INotifyList |
| Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan. Lisää... | |
| class | AxleJoint |
| Saranaliitos kahden olion välille. Lisää... | |
| class | PhysicsStructure |
| Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää... | |
| class | Layer |
| Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. Lisää... | |
| class | Level |
| Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää... | |
| class | LineBatch |
| class | MediaPlayer |
| Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita. Lisää... | |
| class | Meter |
Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää... | |
| class | IntMeter |
Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää... | |
| class | DoubleMeter |
Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää... | |
| interface | Tagged |
| interface | Destroyable |
| class | PhysicsGame |
Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt
PhysicsObject -oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää... | |
| struct | CollisionShapeQuality |
| Kappaleen kuvion laatu törmäyksentunnistuksessa. Lisää... | |
| class | Force |
| class | PhysicsObject |
| Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti. Lisää... | |
| class | RandomGen |
| Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia. | |
| class | Renderer |
| Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. Lisää... | |
| class | Resources |
| A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc. Lisää... | |
| class | RoadMap |
| Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä". Lisää... | |
| class | ScoreList |
| Parhaiden pisteiden lista. Lisää... | |
| struct | ScoreItem |
| Nimi ja pisteet. Lisää... | |
| class | ShapeBatch |
| Draws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). Lisää... | |
| class | Shape |
| Kuvio. Lisää... | |
| class | Circle |
| Ympyrä. Lisää... | |
| class | Rectangle |
| Suorakulmio. Lisää... | |
| class | Heart |
| Sydän. Lisää... | |
| class | Star |
| Tähti. Lisää... | |
| class | Triangle |
| Tasasivuinen kolmio. Lisää... | |
| class | RaySegment |
| Jana. Lisää... | |
| class | Polygon |
| Monikulmio. Lisää... | |
| class | RegularPolygon |
| Säännöllinen monikulmio. Lisää... | |
| struct | IndexTriangle |
| Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio. Lisää... | |
| class | ShapeCache |
| Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista. Lisää... | |
| class | TextureBitmap |
| Tekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona. Lisää... | |
| class | Sound |
| class | SoundEffect |
Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia. Lisää... | |
| class | Factory |
| class | FileManager |
| class | LoadState |
| class | SaveAttribute |
| class | SaveAllFieldsAttribute |
| class | SaveState |
| class | StorageFile |
| Tiedosto. Lisää... | |
| class | TypeHelper |
| class | StringList |
| Järjestetty lista merkkijonoja. Lisää... | |
| class | TileMap |
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää... | |
| class | Time |
| class | Timer |
| Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää... | |
| class | TopDownPhysicsGame |
Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt
PhysicsObject -oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää... | |
| struct | Vector |
| 2D-vektori. Lisää... | |
| interface | View |
| Sisältää näkymän leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Lisää... | |
| class | ScreenView |
| Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. Lisää... | |
| class | WindowView |
| Sisältää ikkunan sijainnin, leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Lisää... | |
| class | WindowsPhoneResources |
| A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc. Lisää... | |
| class | XBox360Resources |
| A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc. Lisää... | |
Luettelotyypit | |
| enum | Button { DPadUp = Buttons.DPadUp, DPadDown = Buttons.DPadDown, DPadLeft = Buttons.DPadLeft, DPadRight = Buttons.DPadRight, Start = Buttons.Start, Back = Buttons.Back, LeftStick = Buttons.LeftStick, RightStick = Buttons.RightStick, LeftShoulder = Buttons.LeftShoulder, RightShoulder = Buttons.RightShoulder, BigButton = Buttons.BigButton, A = Buttons.A, B = Buttons.B, X = Buttons.X, Y = Buttons.Y, RightTrigger = Buttons.RightTrigger, LeftTrigger = Buttons.LeftTrigger } |
| enum | ButtonState { Released, Pressed, Up, Down } |
| Napin (minkä tahansa) asento. Lisää... | |
| enum | Key { None = Keys.None, Back = Keys.Back, Tab = Keys.Tab, Enter = Keys.Enter, Pause = Keys.Pause, CapsLock = Keys.CapsLock, Escape = Keys.Escape, Space = Keys.Space, PageUp = Keys.PageUp, PageDown = Keys.PageDown, End = Keys.End, Home = Keys.Home, Left = Keys.Left, Up = Keys.Up, Right = Keys.Right, Down = Keys.Down, PrintScreen = Keys.PrintScreen, Insert = Keys.Insert, Delete = Keys.Delete, D0 = Keys.D0, D1 = Keys.D1, D2 = Keys.D2, D3 = Keys.D3, D4 = Keys.D4, D5 = Keys.D5, D6 = Keys.D6, D7 = Keys.D7, D8 = Keys.D8, D9 = Keys.D9, A = Keys.A, B = Keys.B, C = Keys.C, D = Keys.D, E = Keys.E, F = Keys.F, G = Keys.G, H = Keys.H, I = Keys.I, J = Keys.J, K = Keys.K, L = Keys.L, M = Keys.M, N = Keys.N, O = Keys.O, P = Keys.P, Q = Keys.Q, R = Keys.R, S = Keys.S, T = Keys.T, U = Keys.U, V = Keys.V, W = Keys.W, X = Keys.X, Y = Keys.Y, Z = Keys.Z, NumPad0 = Keys.NumPad0, NumPad1 = Keys.NumPad1, NumPad2 = Keys.NumPad2, NumPad3 = Keys.NumPad3, NumPad4 = Keys.NumPad4, NumPad5 = Keys.NumPad5, NumPad6 = Keys.NumPad6, NumPad7 = Keys.NumPad7, NumPad8 = Keys.NumPad8, NumPad9 = Keys.NumPad9, Multiply = Keys.Multiply, Add = Keys.Add, Separator = Keys.Separator, Subtract = Keys.Subtract, Decimal = Keys.Decimal, Divide = Keys.Divide, F1 = Keys.F1, F2 = Keys.F2, F3 = Keys.F3, F4 = Keys.F4, F5 = Keys.F5, F6 = Keys.F6, F7 = Keys.F7, F8 = Keys.F8, F9 = Keys.F9, F10 = Keys.F10, F11 = Keys.F11, F12 = Keys.F12, F13 = Keys.F13, F14 = Keys.F14, F15 = Keys.F15, F16 = Keys.F16, F17 = Keys.F17, F18 = Keys.F18, F19 = Keys.F19, F20 = Keys.F20, F21 = Keys.F21, F22 = Keys.F22, F23 = Keys.F23, F24 = Keys.F24, NumLock = Keys.NumLock, Scroll = Keys.Scroll, LeftShift = Keys.LeftShift, RightShift = Keys.RightShift, LeftControl = Keys.LeftControl, RightControl = Keys.RightControl, LeftAlt = Keys.LeftAlt, RightAlt = Keys.RightAlt, OemTilde = Keys.OemTilde, OemQuotes = Keys.OemQuotes, Aring = Keys.OemCloseBrackets, OemPlus = Keys.OemPlus, LessOrGreater = Keys.OemBackslash } |
| Näppäimistön näppäin. Lisää... | |
| enum | MouseButton { None, Left, Right, Middle, XButton1, XButton2 } |
| Hiiren napit. Lisää... | |
| enum | ContentSource { GameContent, ResourceContent } |
| enum | DrawOrder { Irrelevant, FirstToLast } |
| Piirtojärjestys. Lisää... | |
| enum | HorizontalAlignment { Center, Left, Right } |
| Asemointi vaakasuunnassa. Lisää... | |
| enum | VerticalAlignment { Center, Top, Bottom } |
| Asemointi pystysuunnassa. Lisää... | |
Funktiot | |
| delegate void | CollisionHandler (PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject otherObject) |
Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden
Collision | |
| delegate void | TileMethod (Vector position, double width, double height) |
| enum Button |
| enum ButtonState |
| enum DrawOrder |
| enum HorizontalAlignment |
| enum Key |
Näppäimistön näppäin.
| enum MouseButton |
| enum VerticalAlignment |
| delegate void Jypeli::CollisionHandler | ( | PhysicsObject | collidingObject, |
| PhysicsObject | otherObject | ||
| ) |
Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden
Collision
-tyyppisen parametrin.
1.7.4