![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Ase. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Weapon (double width, double height) | |
| Luo uuden aseen. Lisää... | |
| PhysicsObject | Shoot () |
Ampuu aseella, ja palauttaa ammuksen tai null, jos ampuminen ei onnistu (esimerkiksi jos panokset ovat lopussa). Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
| GameObject (Animation animation) | |
| Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (ILayout layout) | |
| Alustaa widgetin. Lisää... | |
| void | Add (IGameObject childObject) |
| Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
| virtual void | Clear () |
| Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
| void | ClearOscillations () |
| Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
| override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
| void | FlipImage () |
| Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| void | InitLayout (double width, double height) |
| void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
| bool | IsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
| Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää... | |
| bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
| bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
| void | MirrorImage () |
| Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
| virtual void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
| void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
| void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää... | |
| void | RefreshLayout () |
| Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
| void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää... | |
| void | SetEquilibrium () |
| Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
| void | SetImage (StorageFile file) |
| Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
| virtual void | Stop () |
| Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
| void | StopMoveTo () |
| Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| abstract PhysicsObject | CreateProjectile () |
| Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa. Lisää... | |
| void | OnShooting (PhysicsObject projectile) |
| void | SetCollisionHandler (PhysicsObject projectile, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler) |
| void | ShootProjectile (PhysicsObject projectile, double power) |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
| virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
| virtual void | InitChildren () |
| virtual void | MoveToTarget () |
| void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
| Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
| IntMeter | Ammo [get, protected set] |
| Panosten määrä. Lisää... | |
| bool | AmmoIgnoresExplosions [get, set] |
| Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta. Lisää... | |
| bool | AmmoIgnoresGravity [get, set] |
| Jättävätkö panokset painovoiman huomiotta. Lisää... | |
| SoundEffect | AttackSound [get, set] |
| Hyökkäysääni (pistoolin pamaus jne.) Lisää... | |
| bool | CanHitOwner [get, set] |
| Voi ammus osua aseen omistajaan? Lisää... | |
| double | FireRate [get, set] |
| Tulinopeus (ammusta sekunnissa) Lisää... | |
| bool | InfiniteAmmo [get, set] |
| Loputtomat ammukset. Lisää... | |
| virtual bool | IsReady [get] |
| Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne. Lisää... | |
| TimeSpan | MaxAmmoLifetime [get, set] |
| Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne. Lisää... | |
| DoubleMeter | Power [get, protected set] |
| Voima, jolla panos ammutaan. Nollautuu ammuttaessa. Lisää... | |
| CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > | ProjectileCollision [get, set] |
| Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle. Lisää... | |
| TimeSpan | TimeBetweenUse [get, set] |
| Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
| override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
| List< Listener > | AssociatedListeners [get, private set] |
| virtual Color | Color [get, set] |
| Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
| virtual Sizing | HorizontalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
| bool | IgnoresLighting [get, set] |
| Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
| bool | IsAddedToGame [get, set] |
| Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
| bool | IsVisible [get, set] |
| Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
| ILayout | Layout [get, set] |
| Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
| int? | ObjectCount [get] |
| Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
| SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
| Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
| virtual Vector | PreferredSize [get, set] |
| Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
| virtual Shape | Shape [get, set] |
| Olion muoto. Lisää... | |
| string | ShapeString [get, set] |
| Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää... | |
| override Vector | Size [get, set] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
| bool | SizingByLayout [get, set] |
| bool | TextureFillsShape [get, set] |
Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
| Vector | TextureWrapSize [get, set] |
| Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
| virtual Sizing | VerticalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
Tapahtumat | |
| Action< PhysicsObject > | Shooting |
| Tapahtumankäsittelijä ampumiselle, parametrinä ammus. Voit antaa kaikille aseesta lähteville ammuksille ominaisuuksia tällä tapahtumankäsittelijällä. Lisää... | |
Yksityiset attribuutit | |
| TimeSpan | timeOfLastUse |
Additional Inherited Members | |
Julkiset attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| SynchronousList< GameObject > | GetChildObjectList => Objects |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| Action | arrivedAction = null |
| bool | autoResizeChildObjects = true |
| double | moveSpeed |
| Vector? | moveTarget = null |
| Timer | moveTimer = null |
Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| SynchronousList< GameObject > | _childObjects = null |
| Jypeli.Assets.Weapon.Weapon | ( | double | width, |
| double | height | ||
| ) |
Luo uuden aseen.
| width | Leveys. |
| height | Korkeus. |
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 146.
Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.Ammo, Jypeli.Assets.Weapon.MaxAmmoLifetime, Jypeli.Assets.Weapon.Power ja Jypeli.Shape.Rectangle.
|
protectedpure virtual |
Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa.
Toteutettu luokassa Jypeli.Assets.LaserGun, Jypeli.Assets.PlasmaCannon, Jypeli.Assets.AssaultRifle ja Jypeli.Assets.Cannon.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
protected |
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 130.
Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.Shooting.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
protected |
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 239.
Viittaukset Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler() ja Jypeli.Game.Instance.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
| PhysicsObject Jypeli.Assets.Weapon.Shoot | ( | ) |
Ampuu aseella, ja palauttaa ammuksen tai null, jos ampuminen ei onnistu (esimerkiksi jos panokset ovat lopussa).
Tätä metodia käyttämällä pääsee muokkaamaan ammusta, esimerkiksi muuttamaan sen fysiikkaominaisuuksia. Huomaa kuitenkin, että tällöin tulee aina tarkistaa että ammus ei ole null.
null.Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 174.
Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.Ammo, Jypeli.Assets.Weapon.AmmoIgnoresExplosions, Jypeli.Assets.Weapon.AmmoIgnoresGravity, Jypeli.Assets.Weapon.AttackSound, Jypeli.Assets.Weapon.CreateProjectile(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresExplosions, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, Jypeli.Assets.Weapon.InfiniteAmmo, Jypeli.Assets.Weapon.IsReady, Jypeli.Assets.Weapon.MaxAmmoLifetime, Jypeli.Assets.Weapon.OnShooting(), Jypeli.SoundEffect.Play(), Jypeli.Assets.Weapon.Power, Jypeli.Assets.Weapon.ProjectileCollision, Jypeli.Assets.Weapon.SetCollisionHandler(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile(), Jypeli.Time.SinceStartOfGame, Jypeli.Game.Time ja Jypeli.Assets.Weapon.timeOfLastUse.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Shoot().
|
protected |
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 200.
Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Assets.Weapon.CanHitOwner, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.GameObject.IsAddedToGame ja Jypeli.PhysicsObject.Position.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
private |
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 39.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getprotected set |
Panosten määrä.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 66.
Viitattu Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.Tank.Tank(), Jypeli.Assets.Weapon.Weapon() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getset |
Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 91.
Viitattu Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getset |
Jättävätkö panokset painovoiman huomiotta.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 86.
Viitattu Jypeli.Assets.AssaultRifle.AssaultRifle(), Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getset |
Hyökkäysääni (pistoolin pamaus jne.)
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 102.
Viitattu Jypeli.Assets.AssaultRifle.AssaultRifle(), Jypeli.Assets.Cannon.Cannon(), Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getset |
Voi ammus osua aseen omistajaan?
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 56.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile().
|
getset |
|
getset |
Loputtomat ammukset.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 71.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
get |
Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 45.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getset |
Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 97.
Viitattu Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon(), Jypeli.Assets.Weapon.Weapon() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getprotected set |
Voima, jolla panos ammutaan. Nollautuu ammuttaessa.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 61.
Viitattu Jypeli.Assets.AssaultRifle.AssaultRifle(), Jypeli.Assets.Cannon.Cannon(), Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon(), Jypeli.Assets.Weapon.Weapon(), Jypeli.Assets.Weapon.Shoot() ja Jypeli.Assets.Tank.Shoot().
|
getset |
Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 139.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getset |
Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 107.
Viitattu Jypeli.Assets.AssaultRifle.AssaultRifle(), Jypeli.Assets.Cannon.Cannon(), Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon() ja Jypeli.Assets.Tank.Tank().
| Action<PhysicsObject> Jypeli.Assets.Weapon.Shooting |
Tapahtumankäsittelijä ampumiselle, parametrinä ammus. Voit antaa kaikille aseesta lähteville ammuksille ominaisuuksia tällä tapahtumankäsittelijällä.
Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 128.
Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.OnShooting().