Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Assets.Weapon luokkareferenssiabstract

Ase. Lisää...

Luokan Jypeli.Assets.Weapon luokkakaavio
Jypeli.GameObject Jypeli.Assets.AssaultRifle Jypeli.Assets.Cannon Jypeli.Assets.LaserGun Jypeli.Assets.PlasmaCannon

Julkiset jäsenfunktiot

 Weapon (double width, double height)
 Luo uuden aseen. Lisää...
 
PhysicsObject Shoot ()
 Ampuu aseella, ja palauttaa ammuksen tai null, jos ampuminen ei onnistu (esimerkiksi jos panokset ovat lopussa). Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
virtual void Stop ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

abstract PhysicsObject CreateProjectile ()
 Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa. Lisää...
 
void OnShooting (PhysicsObject projectile)
 
void SetCollisionHandler (PhysicsObject projectile, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler)
 
void ShootProjectile (PhysicsObject projectile, double power)
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 
virtual void MoveToTarget ()
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 

Ominaisuudet

IntMeter Ammo [get, protected set]
 Panosten määrä. Lisää...
 
bool AmmoIgnoresExplosions [get, set]
 Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta. Lisää...
 
bool AmmoIgnoresGravity [get, set]
 Jättävätkö panokset painovoiman huomiotta. Lisää...
 
SoundEffect AttackSound [get, set]
 Hyökkäysääni (pistoolin pamaus jne.) Lisää...
 
bool CanHitOwner [get, set]
 Voi ammus osua aseen omistajaan? Lisää...
 
double FireRate [get, set]
 Tulinopeus (ammusta sekunnissa) Lisää...
 
bool InfiniteAmmo [get, set]
 Loputtomat ammukset. Lisää...
 
virtual bool IsReady [get]
 Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne. Lisää...
 
TimeSpan MaxAmmoLifetime [get, set]
 Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne. Lisää...
 
DoubleMeter Power [get, protected set]
 Voima, jolla panos ammutaan. Nollautuu ammuttaessa. Lisää...
 
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObjectProjectileCollision [get, set]
 Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle. Lisää...
 
TimeSpan TimeBetweenUse [get, set]
 Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject
override Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
override Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [get, private set]
 
virtual Color Color [get, set]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [get, set]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [get, set]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [get, set]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [get, set]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
virtual Vector PreferredSize [get, set]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [get, set]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [get, set]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [get, set]
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [get, set]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 

Tapahtumat

Action< PhysicsObjectShooting
 Tapahtumankäsittelijä ampumiselle, parametrinä ammus. Voit antaa kaikille aseesta lähteville ammuksille ominaisuuksia tällä tapahtumankäsittelijällä. Lisää...
 

Yksityiset attribuutit

TimeSpan timeOfLastUse
 

Additional Inherited Members

- Julkiset attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList => Objects
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
Action arrivedAction = null
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 
VectormoveTarget = null
 
Timer moveTimer = null
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 

Yksityiskohtainen selite

Ase.

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 37.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Weapon()

Jypeli.Assets.Weapon.Weapon ( double  width,
double  height 
)

Luo uuden aseen.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 146.

Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.Ammo, Jypeli.Assets.Weapon.MaxAmmoLifetime, Jypeli.Assets.Weapon.Power ja Jypeli.Shape.Rectangle.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ CreateProjectile()

abstract PhysicsObject Jypeli.Assets.Weapon.CreateProjectile ( )
protectedpure virtual

Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa.

Palauttaa

Toteutettu luokassa Jypeli.Assets.LaserGun, Jypeli.Assets.PlasmaCannon, Jypeli.Assets.AssaultRifle ja Jypeli.Assets.Cannon.

Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

◆ OnShooting()

void Jypeli.Assets.Weapon.OnShooting ( PhysicsObject  projectile)
protected

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 130.

Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.Shooting.

Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

◆ SetCollisionHandler()

void Jypeli.Assets.Weapon.SetCollisionHandler ( PhysicsObject  projectile,
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject handler 
)
protected

◆ Shoot()

PhysicsObject Jypeli.Assets.Weapon.Shoot ( )

◆ ShootProjectile()

Jäsendatan dokumentaatio

◆ timeOfLastUse

TimeSpan Jypeli.Assets.Weapon.timeOfLastUse
private

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 39.

Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Ammo

IntMeter Jypeli.Assets.Weapon.Ammo
getprotected set

◆ AmmoIgnoresExplosions

bool Jypeli.Assets.Weapon.AmmoIgnoresExplosions
getset

Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta.

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 91.

Viitattu Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

◆ AmmoIgnoresGravity

bool Jypeli.Assets.Weapon.AmmoIgnoresGravity
getset

◆ AttackSound

SoundEffect Jypeli.Assets.Weapon.AttackSound
getset

◆ CanHitOwner

bool Jypeli.Assets.Weapon.CanHitOwner
getset

Voi ammus osua aseen omistajaan?

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 56.

Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile().

◆ FireRate

double Jypeli.Assets.Weapon.FireRate
getset

Tulinopeus (ammusta sekunnissa)

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 112.

◆ InfiniteAmmo

bool Jypeli.Assets.Weapon.InfiniteAmmo
getset

Loputtomat ammukset.

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 71.

Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

◆ IsReady

virtual bool Jypeli.Assets.Weapon.IsReady
get

Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne.

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 45.

Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

◆ MaxAmmoLifetime

TimeSpan Jypeli.Assets.Weapon.MaxAmmoLifetime
getset

Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne.

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 97.

Viitattu Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon(), Jypeli.Assets.Weapon.Weapon() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

◆ Power

◆ ProjectileCollision

CollisionHandler<PhysicsObject, PhysicsObject> Jypeli.Assets.Weapon.ProjectileCollision
getset

Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle.

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 139.

Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

◆ TimeBetweenUse

TimeSpan Jypeli.Assets.Weapon.TimeBetweenUse
getset

Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan.

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 107.

Viitattu Jypeli.Assets.AssaultRifle.AssaultRifle(), Jypeli.Assets.Cannon.Cannon(), Jypeli.Assets.LaserGun.LaserGun(), Jypeli.Assets.PlasmaCannon.PlasmaCannon() ja Jypeli.Assets.Tank.Tank().

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Shooting

Action<PhysicsObject> Jypeli.Assets.Weapon.Shooting

Tapahtumankäsittelijä ampumiselle, parametrinä ammus. Voit antaa kaikille aseesta lähteville ammuksille ominaisuuksia tällä tapahtumankäsittelijällä.

Määrittely tiedoston Weapon.cs rivillä 128.

Viitattu Jypeli.Assets.Weapon.OnShooting().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: