 |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
2 using System.ComponentModel;
85 public object Tag {
get;
set; }
222 catch ( OverflowException )
234 get {
return Size.
X; }
243 get {
return Size.
Y; }
468 public abstract void MoveTo(
Vector location,
double speed, Action doWhenArrived );
481 MoveTo( location, speed,
null );
490 [EditorBrowsable( EditorBrowsableState.Never )]
Image CurrentFrame
Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta.
bool IsUpdated
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true,...
double AbsBottom
Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti.
Vector LeftNormal
Vasen normaali.
TimeSpan Lifetime
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan.
Action AddedToGame
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
static Time Time
Peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kaua...
TimeSpan CreationTime
Olion luomisaika.
IGameObject Owner
Aivojen haltija.
static double DotProduct(Vector left, Vector right)
Pistetulo.
double Height
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa).
Vector AbsoluteUnitY
Olion koordinaatiston absoluuttinen Y-yksikkökantavektori.
double Bottom
Olion alareunan y-koordinaatti.
bool IsDestroyed
Onko olio tuhottu.
double Width
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa).
Vector UnitX
Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori.
Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille.
void MoveTo(Vector location, double speed)
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella.
Angle AbsoluteAngle
Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio,...
double Top
Olion yläreunan y-koordinaatti.
TimeSpan MaximumLifetime
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee.
virtual Vector Position
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent...
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peli...
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
double X
Olion paikan X-koordinaatti.
Action Removed
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei).
Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä.
abstract Angle Angle
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä.
double Y
Olion paikan Y-koordinaatti.
void OnRemoved()
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä.
double Right
Olion oikean reunan x-koordinaatti.
Rajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus.
bool RotateImage
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana.
Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa.
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuva...
static Vector FromAngle(Angle angle)
Luo vektorin kulman perusteella yksikköpituudella.
double Left
Olion vasemman reunan x-koordinaatti.
Vector UnitY
Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori.
object Tag
Vapaasti asetettava muuttuja.
abstract void MoveTo(Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman,...
double AbsTop
Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti.
static readonly Brain None
Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta.
abstract Vector Size
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
TimeSpan SinceStartOfGame
Aika joka on kulunut pelin alusta.
virtual void Destroy()
Tuhoaa olion.
double AbsRight
Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti.
double AbsLeft
Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti.
Kaikille peliolioille yhteinen kantaluokka
void OnAddedToGame()
Kutsutaan kun olio lisätään peliin.
TimeSpan LifetimeLeft
Olion jäljellä oleva elinaika.
IGameObject Parent
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio.
Vector AbsolutePosition
Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio,...
Vector AbsoluteUnitX
Olion koordinaatiston absoluuttinen X-yksikkökantavektori.
Action Destroyed
Tapahtuu, kun olio tuhotaan.
virtual void Update(Time time)
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on li...
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...