![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Rynnäkkökivääri. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| AssaultRifle (double width, double height) | |
| Alustaa uuden rynnäkkökiväärin. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Assets.Weapon | |
| Weapon (double width, double height) | |
| Luo uuden aseen. Lisää... | |
| PhysicsObject | Shoot () |
Ampuu aseella, ja palauttaa ammuksen tai null, jos ampuminen ei onnistu (esimerkiksi jos panokset ovat lopussa). Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
| GameObject (Animation animation) | |
| Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (ILayout layout) | |
| Alustaa widgetin. Lisää... | |
| void | Add (IGameObject childObject) |
| Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
| virtual void | Clear () |
| Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
| void | ClearOscillations () |
| Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
| override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
| void | FlipImage () |
| Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| void | InitLayout (double width, double height) |
| void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
| bool | IsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
| Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää... | |
| bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
| bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
| void | MirrorImage () |
| Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
| virtual void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
| void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
| void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää... | |
| void | RefreshLayout () |
| Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
| void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää... | |
| void | SetEquilibrium () |
| Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
| void | SetImage (StorageFile file) |
| Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
| virtual void | Stop () |
| Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
| void | StopMoveTo () |
| Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| override PhysicsObject | CreateProjectile () |
| Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Assets.Weapon | |
| void | OnShooting (PhysicsObject projectile) |
| void | SetCollisionHandler (PhysicsObject projectile, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler) |
| void | ShootProjectile (PhysicsObject projectile, double power) |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
| virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
| virtual void | InitChildren () |
| virtual void | MoveToTarget () |
| void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
| Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
Additional Inherited Members | |
Julkiset attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| SynchronousList< GameObject > | GetChildObjectList => Objects |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| Action | arrivedAction = null |
| bool | autoResizeChildObjects = true |
| double | moveSpeed |
| Vector? | moveTarget = null |
| Timer | moveTimer = null |
Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| SynchronousList< GameObject > | _childObjects = null |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Assets.Weapon | |
| IntMeter | Ammo [get, protected set] |
| Panosten määrä. Lisää... | |
| bool | AmmoIgnoresExplosions [get, set] |
| Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta. Lisää... | |
| bool | AmmoIgnoresGravity [get, set] |
| Jättävätkö panokset painovoiman huomiotta. Lisää... | |
| SoundEffect | AttackSound [get, set] |
| Hyökkäysääni (pistoolin pamaus jne.) Lisää... | |
| bool | CanHitOwner [get, set] |
| Voi ammus osua aseen omistajaan? Lisää... | |
| double | FireRate [get, set] |
| Tulinopeus (ammusta sekunnissa) Lisää... | |
| bool | InfiniteAmmo [get, set] |
| Loputtomat ammukset. Lisää... | |
| virtual bool | IsReady [get] |
| Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne. Lisää... | |
| TimeSpan | MaxAmmoLifetime [get, set] |
| Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne. Lisää... | |
| DoubleMeter | Power [get, protected set] |
| Voima, jolla panos ammutaan. Nollautuu ammuttaessa. Lisää... | |
| CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > | ProjectileCollision [get, set] |
| Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle. Lisää... | |
| TimeSpan | TimeBetweenUse [get, set] |
| Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
| override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
| List< Listener > | AssociatedListeners [get, private set] |
| virtual Color | Color [get, set] |
| Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
| virtual Sizing | HorizontalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
| bool | IgnoresLighting [get, set] |
| Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
| bool | IsAddedToGame [get, set] |
| Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
| bool | IsVisible [get, set] |
| Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
| ILayout | Layout [get, set] |
| Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
| int? | ObjectCount [get] |
| Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
| SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
| Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
| virtual Vector | PreferredSize [get, set] |
| Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
| virtual Shape | Shape [get, set] |
| Olion muoto. Lisää... | |
| string | ShapeString [get, set] |
| Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää... | |
| override Vector | Size [get, set] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
| bool | SizingByLayout [get, set] |
| bool | TextureFillsShape [get, set] |
Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
| Vector | TextureWrapSize [get, set] |
| Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
| virtual Sizing | VerticalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.Assets.Weapon | |
| Action< PhysicsObject > | Shooting |
| Tapahtumankäsittelijä ampumiselle, parametrinä ammus. Voit antaa kaikille aseesta lähteville ammuksille ominaisuuksia tällä tapahtumankäsittelijällä. Lisää... | |
Rynnäkkökivääri.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 63.
| Jypeli.Assets.AssaultRifle.AssaultRifle | ( | double | width, |
| double | height | ||
| ) |
Alustaa uuden rynnäkkökiväärin.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 68.
Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.AmmoIgnoresGravity, Jypeli.Assets.Weapon.AttackSound, Jypeli.Game.LoadImageFromResources(), Jypeli.Game.LoadSoundEffectFromResources(), Jypeli.Assets.Weapon.Power ja Jypeli.Assets.Weapon.TimeBetweenUse.
|
protectedvirtual |
Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa.
Toteuttaa luokan Jypeli.Assets.Weapon.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 79.