Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Effects.ExplosionSystem luokkareferenssi

Järjestelmä räjähdyksille Lisää...

Luokan Jypeli.Effects.ExplosionSystem luokkakaavio
Jypeli.Effects.ParticleSystem Jypeli.GameObject

Julkiset jäsenfunktiot

 ExplosionSystem (Image particleImage, int maxAmountOfParticles)
 Räjähdys, jonka tekstuuria ja maksimipartikkeleiden määrää voi vaihtaa Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Effects.ParticleSystem
 ParticleSystem (Image particleImage, int maxAmountOfParticles)
 Muodostaja Lisää...
 
void AddEffect (double x, double y, int numberOfParticles)
 Lisää efektin kentälle Lisää...
 
void AddEffect (Vector position, Angle angle, int numberOfParticles)
 
void AddEffect (Vector position, int numberOfParticles)
 Lisää efektin kentälle Lisää...
 
void FadeIn (double timeInSeconds)
 Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana Lisää...
 
void FadeOut (double TimeInSeconds)
 Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Kutsutaan kun luokka päivitetään Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
virtual void Stop ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void InitializeParticle (Particle p, Vector position)
 Alustetaan partikkeli vastaamaan räjähdyksen partikkelia Lisää...
 
override void InitializeParticles ()
 Määritetään oletusarvot efektille Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Effects.ParticleSystem
virtual Vector GiveRandomDirection ()
 Antaa satunnaisen suunnan Lisää...
 
virtual void InitializeParticle (Particle p, Vector position, Angle angle)
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject
virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 
virtual void MoveToTarget ()
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 

Additional Inherited Members

- Julkiset attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList => Objects
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
- Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
Action arrivedAction = null
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 
VectormoveTarget = null
 
Timer moveTimer = null
 
- Paketin funktiot inherited from Jypeli.Effects.ParticleSystem
void Draw (Matrix worldMatrix)
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject
SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Effects.ParticleSystem
double AlphaAmount [get, set]
 Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0) Lisää...
 
BlendMode BlendMode [get, set]
 
Boolean IgnoreWind [get, set]
 Vaikuttaako efektiin tuuli Lisää...
 
double MaxAcceleration [get, set]
 Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxLifetime [get, set]
 Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika Lisää...
 
double MaxRotation [get, set]
 Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxRotationSpeed [get, set]
 Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxScale [get, set]
 Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää...
 
double MaxVelocity [get, set]
 Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinAcceleration [get, set]
 Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinLifetime [get, set]
 Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika Lisää...
 
double MinRotation [get, set]
 Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinRotationSpeed [get, set]
 Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinScale [get, set]
 Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää...
 
double MinVelocity [get, set]
 Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
Image OuterParticleImage [get, set]
 Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa. Lisää...
 
Image ParticleImage [get, set]
 Yksittäisen partikkelin kuva. Lisää...
 
double ScaleAmount [get, set]
 Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject
override Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
override Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [get, private set]
 
virtual Color Color [get, set]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [get, set]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [get, set]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [get, set]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [get, set]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
virtual Vector PreferredSize [get, set]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [get, set]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [get, set]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [get, set]
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [get, set]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Järjestelmä räjähdyksille

Määrittely tiedoston ExplosionSystem.cs rivillä 8.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ ExplosionSystem()

Jypeli.Effects.ExplosionSystem.ExplosionSystem ( Image  particleImage,
int  maxAmountOfParticles 
)

Räjähdys, jonka tekstuuria ja maksimipartikkeleiden määrää voi vaihtaa

Parametrit
particleImagePartikkelin kuva.
maxAmountOfParticlesSuurin mahdollinen määrä partikkeleita joita järjestelmä voi käyttää

Määrittely tiedoston ExplosionSystem.cs rivillä 15.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ InitializeParticle()

override void Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticle ( Particle  p,
Vector  position 
)
protectedvirtual

Alustetaan partikkeli vastaamaan räjähdyksen partikkelia

Parametrit
pPartikkeli joka alustetaan
positionSijainti johon alustetaan

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Effects.ParticleSystem.

Määrittely tiedoston ExplosionSystem.cs rivillä 52.

Viittaukset Jypeli.Effects.Particle.Acceleration, Jypeli.Effects.ParticleSystem.IgnoreWind, Jypeli.Effects.Particle.MaxLifetime, Jypeli.Effects.Particle.Velocity ja Jypeli.Game.Wind.

◆ InitializeParticles()


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: