Jypeli  9
The simple game programming library
ExplosionSystem.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
2 
3 namespace Jypeli.Effects
4 {
9  {
15  public ExplosionSystem(Image particleImage, int maxAmountOfParticles)
16  : base(particleImage, maxAmountOfParticles)
17  {
18  }
19 
23  protected override void InitializeParticles()
24  {
25  MinLifetime = .5;
26  MaxLifetime = .8;
27 
28  MinScale = 70;
29  MaxScale = 100;
30 
31  MinVelocity = 70;
32  MaxVelocity = 450;
33 
34  MinRotation = 0;
35  MaxRotation = MathHelper.PiOver2;
36 
37  ScaleAmount = 1.0;
38  AlphaAmount = 1.0;
39  MinAcceleration = 1;
40  MaxAcceleration = 2;
41 
42  MinRotationSpeed = -MathHelper.PiOver4;
43  MaxRotationSpeed = MathHelper.PiOver4;
44 
45  }
46 
52  protected override void InitializeParticle(Particle p, Vector position)
53  {
54  base.InitializeParticle(p, position);
55  // Asetetaan partikkelit käyttäytymään räjähdykselle ominaisella tavalla
56  if (!IgnoreWind)
57  p.Acceleration = -p.Velocity / p.MaxLifetime.TotalMilliseconds + Game.Wind;
58  else
59  p.Acceleration = -p.Velocity / p.MaxLifetime.TotalMilliseconds;
60  }
61  }
62 }
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxVelocity
double MaxVelocity
Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:63
Microsoft.Xna
Definition: JypeliContentManager.cs:6
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotation
double MinRotation
Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:98
Jypeli.Effects.ParticleSystem
Järjestelmä partikkelien käsittelyyn
Definition: ParticleSystem.cs:19
Jypeli.Effects.Particle.Acceleration
Vector Acceleration
Partikkelin kiihtyvyys
Definition: Particle.cs:70
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinVelocity
double MinVelocity
Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:59
Microsoft
Definition: JypeliContentManager.cs:6
Microsoft.Xna.Framework
Definition: JypeliContentManager.cs:6
Jypeli.Effects.ParticleSystem.AlphaAmount
double AlphaAmount
Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0)
Definition: ParticleSystem.cs:108
Jypeli.Effects.Particle.Velocity
Vector Velocity
Partikkelin nopeus
Definition: Particle.cs:61
Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticle
override void InitializeParticle(Particle p, Vector position)
Alustetaan partikkeli vastaamaan räjähdyksen partikkelia
Definition: ExplosionSystem.cs:52
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxScale
double MaxScale
Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:49
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotationSpeed
double MaxRotationSpeed
Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:93
Jypeli.Effects.ExplosionSystem.InitializeParticles
override void InitializeParticles()
Määritetään oletusarvot efektille
Definition: ExplosionSystem.cs:23
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxAcceleration
double MaxAcceleration
Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:83
Jypeli.Effects.ParticleSystem.IgnoreWind
Boolean IgnoreWind
Vaikuttaako efektiin tuuli
Definition: ParticleSystem.cs:117
Jypeli.Game.Wind
static Vector Wind
Tuuli. Vaikuttaa vain efekteihin
Definition: Effects.cs:21
Jypeli.Effects.Particle
Partikkeli
Definition: Particle.cs:9
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotation
double MaxRotation
Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:103
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotationSpeed
double MinRotationSpeed
Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:88
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinScale
double MinScale
Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:44
Jypeli.Image
Kuva.
Definition: Image.cs:29
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinAcceleration
double MinAcceleration
Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla
Definition: ParticleSystem.cs:78
Jypeli.Vector
2D-vektori.
Definition: Vector.cs:59
Jypeli.Effects.Particle.MaxLifetime
TimeSpan MaxLifetime
Partikkelin elinikä
Definition: Particle.cs:87
Jypeli.Effects
Definition: ExplosionSystem.cs:4
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxLifetime
double MaxLifetime
Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika
Definition: ParticleSystem.cs:73
Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinLifetime
double MinLifetime
Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika
Definition: ParticleSystem.cs:68
Jypeli.Effects.ExplosionSystem
Järjestelmä räjähdyksille
Definition: ExplosionSystem.cs:9
Jypeli.Effects.ParticleSystem.ScaleAmount
double ScaleAmount
Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä
Definition: ParticleSystem.cs:54
Jypeli.Game
Definition: Content.cs:46
Jypeli.Effects.ExplosionSystem.ExplosionSystem
ExplosionSystem(Image particleImage, int maxAmountOfParticles)
Räjähdys, jonka tekstuuria ja maksimipartikkeleiden määrää voi vaihtaa
Definition: ExplosionSystem.cs:15