![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Yksinkertainen tankki eli panssarivaunu. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Tank (double width, double height) | |
| Alustaa uuden tankin. Lisää... | |
| void | Accelerate (double power) |
| Kiihdyttää tankkia. Lisää... | |
| override void | Destroy () |
| void | Shoot () |
| Ampuu tankin tykillä, jos ammuksia on vielä jäljellä. Lisää... | |
| void | Shoot (double power) |
| Ampuu halutulla voimalla. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| PhysicsObject (Animation animation) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (RaySegment raySegment) | |
| Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää... | |
| void | AddCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| virtual void | ApplyTorque (double torque) |
| Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää... | |
| void | ClearCollisionIgnoreGroups () |
| Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää... | |
| virtual void | Hit (Vector impulse) |
| Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target) |
| Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää... | |
| void | MakeOneWay () |
| Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää... | |
| void | MakeStatic () |
| Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää... | |
| override void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| void | OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody) |
| Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää... | |
| virtual void | Push (Vector force) |
| Työntää oliota. Lisää... | |
| void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
| void | RemoveCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| override void | Stop () |
| Pysäyttää olion. Lisää... | |
| void | StopAngular () |
| Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää... | |
| void | StopAxial (Vector axis) |
| Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää... | |
| void | StopHorizontal () |
| Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää... | |
| void | StopVertical () |
| Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää... | |
| void | Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0) |
| Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Ominaisuudet | |
| IntMeter | Ammo [get] |
| Ammusten määrä. Lisää... | |
| Cannon | Cannon [get] |
| Tankin piippu. Lisää... | |
| IntMeter | HitPoints [get] |
| Tankin osumapisteet. Kun nämä menevät nollaan, tankki hajoaa. Lisää... | |
| override Vector | Size [get, set] |
| Tankin koko. Tätä ei voi muuttaa. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| Vector | Acceleration [get, set] |
| Kiihtyvyys. Lisää... | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| double | AngularAcceleration [get, set] |
| Kulmakiihtyvyys. Lisää... | |
| double | AngularDamping [get, set] |
| Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | AngularVelocity [get, set] |
| Kulmanopeus. Lisää... | |
| IPhysicsBody | Body [get, private set] |
| BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
| Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää... | |
| bool | CanRotate [get, set] |
Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
| virtual int? | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
| virtual Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
| Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresExplosions [get, set] |
| bool | IgnoresGravity [get, set] |
| Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
| Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää... | |
| bool | IsDestroying [get] |
| Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
| double | KineticFriction [get, set] |
| Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää... | |
| double | LinearDamping [get, set] |
| Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | Mass [get, set] |
| Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää... | |
| double | MaxAngularVelocity [get, set] |
| Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MaxVelocity [get, set] |
| Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MomentOfInertia [get, set] |
| Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää... | |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get, set] |
| Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
| override Vector | Position [get, set] |
| double | Restitution [get, set] |
| Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää... | |
| override Shape | Shape [get, set] |
| override Vector | Size [get, set] |
| double | StaticFriction [get, set] |
| Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää... | |
| Vector | Velocity [get, set] |
| Nopeus. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | AddWheels () |
| void | Break () |
Yksityiset attribuutit | |
| Cannon | cannon |
| IntMeter | hitPoints = new IntMeter( 10 ) |
| List< IAxleJoint > | joints = new List<IAxleJoint>() |
| List< PhysicsObject > | wheels = new List<PhysicsObject>() |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
| static Image | commonImage = null |
| static Shape | commonShape = null |
Additional Inherited Members | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (Animation animation) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| override void | MoveToTarget () |
| virtual void | PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta) |
Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
| Action | Destroying |
| Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää... | |
| Jypeli.Assets.Tank.Tank | ( | double | width, |
| double | height | ||
| ) |
Alustaa uuden tankin.
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 81.
Viittaukset Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.Assets.Weapon.Ammo, Jypeli.Assets.Tank.Break(), Jypeli.Assets.Tank.cannon, Jypeli.Assets.Tank.Cannon, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer, Jypeli.Assets.Tank.commonImage, Jypeli.Assets.Tank.commonShape, Jypeli.Shape.FromImage(), Jypeli.Assets.Tank.HitPoints, Jypeli.Game.LoadImageFromResources() ja Jypeli.Assets.Weapon.TimeBetweenUse.
| void Jypeli.Assets.Tank.Accelerate | ( | double | power | ) |
Kiihdyttää tankkia.
| power | Teho välillä -1.0-1.0 |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 160.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Mass ja Jypeli.Assets.Tank.wheels.
|
private |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 102.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), Jypeli.PhysicsGameBase.Add(), Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.Shape.Circle, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer, Jypeli.PhysicsGameBase.Engine, Jypeli.Color.Gray, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Assets.Tank.joints, Jypeli.PhysicsObject.KineticFriction, Jypeli.PhysicsObject.Mass, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.IAxleJoint.Softness, Jypeli.Assets.Tank.wheels, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().
|
private |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 146.
Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Assets.Tank.Destroy(), Jypeli.Assets.Explosion.Force, Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.PhysicsObject.Position.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().
| override void Jypeli.Assets.Tank.Destroy | ( | ) |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 136.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Destroy(), Jypeli.Assets.Tank.joints ja Jypeli.Assets.Tank.wheels.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Break().
| void Jypeli.Assets.Tank.Shoot | ( | ) |
Ampuu tankin tykillä, jos ammuksia on vielä jäljellä.
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 189.
Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Shoot().
| void Jypeli.Assets.Tank.Shoot | ( | double | power | ) |
Ampuu halutulla voimalla.
| power | Voima. |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 180.
Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.Power ja Jypeli.Assets.Tank.Shoot().
|
private |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 43.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 40.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 41.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().
|
private |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 45.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.AddWheels() ja Jypeli.Assets.Tank.Destroy().
|
private |
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 44.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Accelerate(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels() ja Jypeli.Assets.Tank.Destroy().
|
get |
|
get |
Tankin osumapisteet. Kun nämä menevät nollaan, tankki hajoaa.
Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 62.
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().
|
getset |