Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Assets.Tank luokkareferenssi

Yksinkertainen tankki eli panssarivaunu. Lisää...

Luokan Jypeli.Assets.Tank luokkakaavio
Jypeli.PhysicsObject

Julkiset jäsenfunktiot

 Tank (double width, double height)
 Alustaa uuden tankin. Lisää...
 
void Accelerate (double power)
 Kiihdyttää tankkia. Lisää...
 
override void Destroy ()
 
void Shoot ()
 Ampuu tankin tykillä, jos ammuksia on vielä jäljellä. Lisää...
 
void Shoot (double power)
 Ampuu halutulla voimalla. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
 PhysicsObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, double x, double y)
 Luo uuden fysiikkaolion. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (RaySegment raySegment)
 Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää...
 
void AddCollisionIgnoreGroup (int group)
 Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
virtual void ApplyTorque (double torque)
 Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää...
 
void ClearCollisionIgnoreGroups ()
 Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää...
 
virtual void Hit (Vector impulse)
 Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target)
 Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää...
 
void MakeOneWay ()
 Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää...
 
void MakeStatic ()
 Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää...
 
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
void OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody)
 Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää...
 
virtual void Push (Vector force)
 Työntää oliota. Lisää...
 
void Push (Vector force, TimeSpan time)
 
void RemoveCollisionIgnoreGroup (int group)
 Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
override void Stop ()
 Pysäyttää olion. Lisää...
 
void StopAngular ()
 Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää...
 
void StopAxial (Vector axis)
 Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää...
 
void StopHorizontal ()
 Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää...
 
void StopVertical ()
 Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää...
 
void Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0)
 Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 

Ominaisuudet

IntMeter Ammo [get]
 Ammusten määrä. Lisää...
 
Cannon Cannon [get]
 Tankin piippu. Lisää...
 
IntMeter HitPoints [get]
 Tankin osumapisteet. Kun nämä menevät nollaan, tankki hajoaa. Lisää...
 
override Vector Size [get, set]
 Tankin koko. Tätä ei voi muuttaa. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject
Vector Acceleration [get, set]
 Kiihtyvyys. Lisää...
 
override Angle Angle [get, set]
 
double AngularAcceleration [get, set]
 Kulmakiihtyvyys. Lisää...
 
double AngularDamping [get, set]
 Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double AngularVelocity [get, set]
 Kulmanopeus. Lisää...
 
IPhysicsBody Body [get, private set]
 
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
 Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää...
 
bool CanRotate [get, set]
 Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää...
 
virtual int? CollisionIgnoreGroup [get, set]
 Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää...
 
virtual Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
 Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionResponse [get, set]
 Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresExplosions [get, set]
 
bool IgnoresGravity [get, set]
 Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresPhysicsLogics [get, set]
 Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää...
 
bool IsDestroying [get]
 Onko olio tuhoutumassa. Lisää...
 
double KineticFriction [get, set]
 Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää...
 
double LinearDamping [get, set]
 Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double Mass [get, set]
 Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää...
 
double MaxAngularVelocity [get, set]
 Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MaxVelocity [get, set]
 Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MomentOfInertia [get, set]
 Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää...
 
PhysicsStructure ParentStructure [get, set]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää...
 
override Vector Position [get, set]
 
double Restitution [get, set]
 Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää...
 
override Shape Shape [get, set]
 
override Vector Size [get, set]
 
double StaticFriction [get, set]
 Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää...
 
Vector Velocity [get, set]
 Nopeus. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void AddWheels ()
 
void Break ()
 

Yksityiset attribuutit

Cannon cannon
 
IntMeter hitPoints = new IntMeter( 10 )
 
List< IAxleJointjoints = new List<IAxleJoint>()
 
List< PhysicsObjectwheels = new List<PhysicsObject>()
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static Image commonImage = null
 
static Shape commonShape = null
 

Additional Inherited Members

- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
static PhysicsObject CreateStaticObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
override void MoveToTarget ()
 
virtual void PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta)
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
Action Destroying
 Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Yksinkertainen tankki eli panssarivaunu.

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 38.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Tank()

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Accelerate()

void Jypeli.Assets.Tank.Accelerate ( double  power)

Kiihdyttää tankkia.

Parametrit
powerTeho välillä -1.0-1.0

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 160.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Mass ja Jypeli.Assets.Tank.wheels.

◆ AddWheels()

◆ Break()

void Jypeli.Assets.Tank.Break ( )
private

◆ Destroy()

override void Jypeli.Assets.Tank.Destroy ( )

◆ Shoot() [1/2]

void Jypeli.Assets.Tank.Shoot ( )

Ampuu tankin tykillä, jos ammuksia on vielä jäljellä.

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 189.

Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().

Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Shoot().

◆ Shoot() [2/2]

void Jypeli.Assets.Tank.Shoot ( double  power)

Ampuu halutulla voimalla.

Parametrit
powerVoima.

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 180.

Viittaukset Jypeli.Assets.Weapon.Power ja Jypeli.Assets.Tank.Shoot().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ cannon

Cannon Jypeli.Assets.Tank.cannon
private

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 43.

Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().

◆ commonImage

Image Jypeli.Assets.Tank.commonImage = null
staticprivate

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 40.

Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().

◆ commonShape

Shape Jypeli.Assets.Tank.commonShape = null
staticprivate

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 41.

Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().

◆ hitPoints

IntMeter Jypeli.Assets.Tank.hitPoints = new IntMeter( 10 )
private

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 47.

◆ joints

List<IAxleJoint> Jypeli.Assets.Tank.joints = new List<IAxleJoint>()
private

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 45.

Viitattu Jypeli.Assets.Tank.AddWheels() ja Jypeli.Assets.Tank.Destroy().

◆ wheels

List<PhysicsObject> Jypeli.Assets.Tank.wheels = new List<PhysicsObject>()
private

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Ammo

IntMeter Jypeli.Assets.Tank.Ammo
get

Ammusten määrä.

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 70.

◆ Cannon

Cannon Jypeli.Assets.Tank.Cannon
get

Tankin piippu.

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 75.

Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().

◆ HitPoints

IntMeter Jypeli.Assets.Tank.HitPoints
get

Tankin osumapisteet. Kun nämä menevät nollaan, tankki hajoaa.

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 62.

Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().

◆ Size

override Vector Jypeli.Assets.Tank.Size
getset

Tankin koko. Tätä ei voi muuttaa.

Määrittely tiedoston Tank.cs rivillä 52.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: