Jypeli  9
The simple game programming library
ShootingPlatformCharacter luokkareferenssi

Tasohyppelypelin hahmo, joka ampuu aseella automaattisesti määritellyin väliajoin. Lisää...

Luokan ShootingPlatformCharacter luokkakaavio
PlatformCharacter Jypeli.PhysicsObject

Julkiset jäsenfunktiot

 ShootingPlatformCharacter (double width, double height)
 
 ShootingPlatformCharacter (double width, double height, Shape shape)
 
override void Destroy ()
 
override void Update (Time time)
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from PlatformCharacter
 PlatformCharacter (double width, double height)
 Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää...
 
 PlatformCharacter (double width, double height, Shape shape)
 Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää...
 
override void Destroy ()
 
void ForceJump (double speed)
 Hyppää vaikka olio ei olisikaan toisen päällä. Lisää...
 
bool IsAboutToFall ()
 Onko hahmo astumassa tyhjän päälle. Lisää...
 
bool Jump (double speed)
 Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä. Lisää...
 
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
void PlayAnimation (Animation anim, Action onPlayed=null)
 
void Reset ()
 
void Turn (Direction direction)
 Kääntyy. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää...
 
void Walk (double horizontalVelocity)
 Liikuttaa hahmoa. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
 PhysicsObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, double x, double y)
 Luo uuden fysiikkaolion. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (RaySegment raySegment)
 Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää...
 
void AddCollisionIgnoreGroup (int group)
 Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
virtual void ApplyTorque (double torque)
 Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää...
 
void ClearCollisionIgnoreGroups ()
 Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää...
 
virtual void Hit (Vector impulse)
 Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target)
 Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää...
 
void MakeOneWay ()
 Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää...
 
void MakeStatic ()
 Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää...
 
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
void OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody)
 Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää...
 
virtual void Push (Vector force)
 Työntää oliota. Lisää...
 
void Push (Vector force, TimeSpan time)
 
void RemoveCollisionIgnoreGroup (int group)
 Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
override void Stop ()
 Pysäyttää olion. Lisää...
 
void StopAngular ()
 Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää...
 
void StopAxial (Vector axis)
 Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää...
 
void StopHorizontal ()
 Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää...
 
void StopVertical ()
 Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää...
 
void Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0)
 Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 

Ominaisuudet

double MaximumShootingDistance = double.MaxValue [get, set]
 Korkein etäisyys, jonka päästä hahmo ampuu. Jos hahmo on tätä kauempana kohteesta, niin hahmo ei ammu. Lisää...
 
GameObject Target [get, set]
 Kohde, jota hahmo ampuu. Lisää...
 
TimeSpan TimeBetweenShots [get, set]
 Aika, joka kuluu ennen kuin hahmo ampuu. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from PlatformCharacter
Animation AnimFall [get, set]
 Putoamisanimaatio (oikealle) Lisää...
 
Animation AnimIdle [get, set]
 Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan (kääntyneenä oikealle) Lisää...
 
Animation AnimJump [get, set]
 Hyppyanimaatio (oikealle) Lisää...
 
Animation AnimWalk [get, set]
 Kävelyanimaatio (oikealle) Lisää...
 
bool CanMoveOnAir [get, set]
 Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa. Lisää...
 
bool CanWalkAgainstWalls [get, set]
 Voiko hahmo kävellä kun sen edessä on seinä. Oletus false. Lisää...
 
override int CollisionIgnoreGroup [get, set]
 
override Jypeli.Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
 
Direction FacingDirection [get, set]
 Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea). Lisää...
 
double highTolerance [get]
 
bool LoopFallAnim [get, set]
 Toistetaanko putoamisanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää...
 
bool LoopJumpAnim [get, set]
 Toistetaanko hyppyanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää...
 
double lowTolerance [get]
 
bool MaintainMomentum [get, set]
 Jos true, hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa. Lisää...
 
override Vector Size [get, set]
 
bool TurnsWhenWalking [get, set]
 Kääntyykö hahmo automaattisesti kun se kävelee. Lisää...
 
bool WalkOnAir [get, set]
 Toistetaanko kävelyanimaatiota ilmassa liikuttaessa? Lisää...
 
Weapon Weapon [get, set]
 Hahmolla oleva ase. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject
Vector Acceleration [get, set]
 Kiihtyvyys. Lisää...
 
override Angle Angle [get, set]
 
double AngularAcceleration [get, set]
 Kulmakiihtyvyys. Lisää...
 
double AngularDamping [get, set]
 Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double AngularVelocity [get, set]
 Kulmanopeus. Lisää...
 
IPhysicsBody Body [get, private set]
 
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
 Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää...
 
bool CanRotate [get, set]
 Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää...
 
virtual int? CollisionIgnoreGroup [get, set]
 Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää...
 
virtual Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
 Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionResponse [get, set]
 Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresExplosions [get, set]
 
bool IgnoresGravity [get, set]
 Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresPhysicsLogics [get, set]
 Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää...
 
bool IsDestroying [get]
 Onko olio tuhoutumassa. Lisää...
 
double KineticFriction [get, set]
 Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää...
 
double LinearDamping [get, set]
 Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double Mass [get, set]
 Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää...
 
double MaxAngularVelocity [get, set]
 Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MaxVelocity [get, set]
 Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MomentOfInertia [get, set]
 Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää...
 
PhysicsStructure ParentStructure [get, set]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää...
 
override Vector Position [get, set]
 
double Restitution [get, set]
 Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää...
 
override Shape Shape [get, set]
 
override Vector Size [get, set]
 
double StaticFriction [get, set]
 Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää...
 
Vector Velocity [get, set]
 Nopeus. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void Shoot ()
 
void ShootingPlatformCharacter_AddedToGame ()
 

Yksityiset attribuutit

TimeSpan _timeBetweenShots = TimeSpan.FromSeconds(1.0)
 
Timer timer
 

Additional Inherited Members

- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
static PhysicsObject CreateStaticObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from PlatformCharacter
override void MoveToTarget ()
 
override void PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta)
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
override void MoveToTarget ()
 
- Tapahtumat inherited from PlatformCharacter
Action< DirectionDirectionChanged
 Hahmon suunnan muutos. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
Action Destroying
 Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Tasohyppelypelin hahmo, joka ampuu aseella automaattisesti määritellyin väliajoin.

Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 7.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ ShootingPlatformCharacter() [1/2]

ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter ( double  width,
double  height 
)

Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 9.

Viittaukset ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().

◆ ShootingPlatformCharacter() [2/2]

ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
)

Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 14.

Viittaukset ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Destroy()

override void ShootingPlatformCharacter.Destroy ( )

Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 48.

Viittaukset ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().

◆ Shoot()

void ShootingPlatformCharacter.Shoot ( )
private

◆ ShootingPlatformCharacter_AddedToGame()

void ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter_AddedToGame ( )
private

◆ Update()

override void ShootingPlatformCharacter.Update ( Time  time)

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _timeBetweenShots

TimeSpan ShootingPlatformCharacter._timeBetweenShots = TimeSpan.FromSeconds(1.0)
private

Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 19.

◆ timer

Timer ShootingPlatformCharacter.timer
private

Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 46.

Viitattu ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ MaximumShootingDistance

double ShootingPlatformCharacter.MaximumShootingDistance = double.MaxValue
getset

Korkein etäisyys, jonka päästä hahmo ampuu. Jos hahmo on tätä kauempana kohteesta, niin hahmo ei ammu.

Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 44.

Viitattu Shoot() ja Update().

◆ Target

GameObject ShootingPlatformCharacter.Target
getset

Kohde, jota hahmo ampuu.

Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 38.

Viitattu Shoot() ja Update().

◆ TimeBetweenShots

TimeSpan ShootingPlatformCharacter.TimeBetweenShots
getset

Aika, joka kuluu ennen kuin hahmo ampuu.

Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 24.

Viitattu ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: