![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Tasohyppelypelin hahmo, joka ampuu aseella automaattisesti määritellyin väliajoin. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| ShootingPlatformCharacter (double width, double height) | |
| ShootingPlatformCharacter (double width, double height, Shape shape) | |
| override void | Destroy () |
| override void | Update (Time time) |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from PlatformCharacter | |
| PlatformCharacter (double width, double height) | |
| Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää... | |
| PlatformCharacter (double width, double height, Shape shape) | |
| Luo uuden tasohyppelyhahmon. Lisää... | |
| override void | Destroy () |
| void | ForceJump (double speed) |
| Hyppää vaikka olio ei olisikaan toisen päällä. Lisää... | |
| bool | IsAboutToFall () |
| Onko hahmo astumassa tyhjän päälle. Lisää... | |
| bool | Jump (double speed) |
| Hyppää, jos hahmo on staattisen olion päällä. Lisää... | |
| override void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| void | PlayAnimation (Animation anim, Action onPlayed=null) |
| void | Reset () |
| void | Turn (Direction direction) |
| Kääntyy. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
| Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää... | |
| void | Walk (double horizontalVelocity) |
| Liikuttaa hahmoa. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| PhysicsObject (Animation animation) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (RaySegment raySegment) | |
| Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää... | |
| void | AddCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| virtual void | ApplyTorque (double torque) |
| Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää... | |
| void | ClearCollisionIgnoreGroups () |
| Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää... | |
| virtual void | Hit (Vector impulse) |
| Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target) |
| Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää... | |
| void | MakeOneWay () |
| Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää... | |
| void | MakeStatic () |
| Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää... | |
| override void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| void | OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody) |
| Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää... | |
| virtual void | Push (Vector force) |
| Työntää oliota. Lisää... | |
| void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
| void | RemoveCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| override void | Stop () |
| Pysäyttää olion. Lisää... | |
| void | StopAngular () |
| Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää... | |
| void | StopAxial (Vector axis) |
| Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää... | |
| void | StopHorizontal () |
| Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää... | |
| void | StopVertical () |
| Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää... | |
| void | Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0) |
| Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Ominaisuudet | |
| double | MaximumShootingDistance = double.MaxValue [get, set] |
| Korkein etäisyys, jonka päästä hahmo ampuu. Jos hahmo on tätä kauempana kohteesta, niin hahmo ei ammu. Lisää... | |
| GameObject | Target [get, set] |
| Kohde, jota hahmo ampuu. Lisää... | |
| TimeSpan | TimeBetweenShots [get, set] |
| Aika, joka kuluu ennen kuin hahmo ampuu. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from PlatformCharacter | |
| Animation | AnimFall [get, set] |
| Putoamisanimaatio (oikealle) Lisää... | |
| Animation | AnimIdle [get, set] |
| Animaatio, jota käytetään kun hahmo on paikallaan (kääntyneenä oikealle) Lisää... | |
| Animation | AnimJump [get, set] |
| Hyppyanimaatio (oikealle) Lisää... | |
| Animation | AnimWalk [get, set] |
| Kävelyanimaatio (oikealle) Lisää... | |
| bool | CanMoveOnAir [get, set] |
Jos false, hahmoa ei voi liikuttaa kun se on ilmassa. Lisää... | |
| bool | CanWalkAgainstWalls [get, set] |
| Voiko hahmo kävellä kun sen edessä on seinä. Oletus false. Lisää... | |
| override int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| override Jypeli.Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| Direction | FacingDirection [get, set] |
| Hahmon rintamasuunta (vasen tai oikea). Lisää... | |
| double | highTolerance [get] |
| bool | LoopFallAnim [get, set] |
| Toistetaanko putoamisanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää... | |
| bool | LoopJumpAnim [get, set] |
| Toistetaanko hyppyanimaatiota useammin kuin kerran. Lisää... | |
| double | lowTolerance [get] |
| bool | MaintainMomentum [get, set] |
Jos true, hahmon liike jatkuu hidastuen vaikka kävelemisen lopettaa. Lisää... | |
| override Vector | Size [get, set] |
| bool | TurnsWhenWalking [get, set] |
| Kääntyykö hahmo automaattisesti kun se kävelee. Lisää... | |
| bool | WalkOnAir [get, set] |
| Toistetaanko kävelyanimaatiota ilmassa liikuttaessa? Lisää... | |
| Weapon | Weapon [get, set] |
| Hahmolla oleva ase. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| Vector | Acceleration [get, set] |
| Kiihtyvyys. Lisää... | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| double | AngularAcceleration [get, set] |
| Kulmakiihtyvyys. Lisää... | |
| double | AngularDamping [get, set] |
| Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | AngularVelocity [get, set] |
| Kulmanopeus. Lisää... | |
| IPhysicsBody | Body [get, private set] |
| BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
| Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää... | |
| bool | CanRotate [get, set] |
Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
| virtual int? | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
| virtual Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
| Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresExplosions [get, set] |
| bool | IgnoresGravity [get, set] |
| Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
| Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää... | |
| bool | IsDestroying [get] |
| Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
| double | KineticFriction [get, set] |
| Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää... | |
| double | LinearDamping [get, set] |
| Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | Mass [get, set] |
| Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää... | |
| double | MaxAngularVelocity [get, set] |
| Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MaxVelocity [get, set] |
| Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MomentOfInertia [get, set] |
| Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää... | |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get, set] |
| Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
| override Vector | Position [get, set] |
| double | Restitution [get, set] |
| Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää... | |
| override Shape | Shape [get, set] |
| override Vector | Size [get, set] |
| double | StaticFriction [get, set] |
| Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää... | |
| Vector | Velocity [get, set] |
| Nopeus. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | Shoot () |
| void | ShootingPlatformCharacter_AddedToGame () |
Yksityiset attribuutit | |
| TimeSpan | _timeBetweenShots = TimeSpan.FromSeconds(1.0) |
| Timer | timer |
Additional Inherited Members | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (Animation animation) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from PlatformCharacter | |
| override void | MoveToTarget () |
| override void | PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta) |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| override void | MoveToTarget () |
Tapahtumat inherited from PlatformCharacter | |
| Action< Direction > | DirectionChanged |
| Hahmon suunnan muutos. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
| Action | Destroying |
| Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää... | |
Tasohyppelypelin hahmo, joka ampuu aseella automaattisesti määritellyin väliajoin.
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 7.
| ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter | ( | double | width, |
| double | height | ||
| ) |
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 9.
Viittaukset ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().
| ShootingPlatformCharacter.ShootingPlatformCharacter | ( | double | width, |
| double | height, | ||
| Shape | shape | ||
| ) |
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 14.
Viittaukset ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().
| override void ShootingPlatformCharacter.Destroy | ( | ) |
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 48.
Viittaukset ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().
|
private |
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 62.
Viittaukset Jypeli.GameObject.IsAddedToGame, Jypeli.Vector.Magnitude, MaximumShootingDistance, Target ja PlatformCharacter.Weapon.
Viitattu ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().
|
private |
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 54.
Viittaukset Jypeli.Timer.CreateAndStart(), Shoot(), Jypeli.Timer.Stop(), TimeBetweenShots ja timer.
Viitattu ShootingPlatformCharacter() ja Destroy().
| override void ShootingPlatformCharacter.Update | ( | Time | time | ) |
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 76.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.GameObject.IsAddedToGame, Jypeli.Vector.Magnitude, MaximumShootingDistance, Target ja PlatformCharacter.Weapon.
|
private |
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 19.
|
private |
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 46.
Viitattu ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().
|
getset |
Korkein etäisyys, jonka päästä hahmo ampuu. Jos hahmo on tätä kauempana kohteesta, niin hahmo ei ammu.
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 44.
|
getset |
Kohde, jota hahmo ampuu.
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 38.
|
getset |
Aika, joka kuluu ennen kuin hahmo ampuu.
Määrittely tiedoston ShootingPlatformCharacter.cs rivillä 24.
Viitattu ShootingPlatformCharacter_AddedToGame().