Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Assets.Grenade luokkareferenssi

Kranaatti. Lisää...

Luokan Jypeli.Assets.Grenade luokkakaavio
Jypeli.Assets.Projectile Jypeli.PhysicsObject Jypeli.Assets.ClusterGrenade

Julkiset jäsenfunktiot

 Grenade (double radius)
 Luo uuden kranaatin, joka räjähtää kolmen sekunnin päästä. Lisää...
 
 Grenade (double radius, TimeSpan fuseTime)
 Luo uuden kranaatin. Lisää...
 
virtual void Explode ()
 Räjäytä kranaatti. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Assets.Projectile
 Projectile (double radius, double mass, Color color)
 Alustaa uuden pyöreän ammuksen värin kanssa. Lisää...
 
 Projectile (double radius, double mass, string imageName)
 Alustaa uuden pyöreän ammuksen kuvan kanssa. Lisää...
 
 Projectile (double width, double height, double mass, Color color)
 Alustaa uuden nelikulmaisen ammuksen värin kanssa. Lisää...
 
 Projectile (double width, double height, double mass, string imageName)
 Alustaa uuden nelikulmaisen ammuksen kuvan kanssa. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
 PhysicsObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, double x, double y)
 Luo uuden fysiikkaolion. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (RaySegment raySegment)
 Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää...
 
void AddCollisionIgnoreGroup (int group)
 Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
virtual void ApplyTorque (double torque)
 Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää...
 
void ClearCollisionIgnoreGroups ()
 Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää...
 
virtual void Hit (Vector impulse)
 Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target)
 Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää...
 
void MakeOneWay ()
 Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää...
 
void MakeStatic ()
 Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää...
 
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
void OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody)
 Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää...
 
virtual void Push (Vector force)
 Työntää oliota. Lisää...
 
void Push (Vector force, TimeSpan time)
 
void RemoveCollisionIgnoreGroup (int group)
 Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
override void Stop ()
 Pysäyttää olion. Lisää...
 
void StopAngular ()
 Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää...
 
void StopAxial (Vector axis)
 Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää...
 
void StopHorizontal ()
 Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää...
 
void StopVertical ()
 Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää...
 
void Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0)
 Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 

Ominaisuudet

bool Exploded [get, set]
 Onko kranaatti räjähtänyt Lisää...
 
Explosion Explosion [get, set]
 Räjähdys, joka kranaatista syntyy. Lisää...
 
double ExplosionForce [get, set]
 Räjähdyksen voima. Lisää...
 
double ExplosionRadius [get, set]
 Räjähdyksen säde. Lisää...
 
double ExplosionSpeed [get, set]
 Räjähdyksen nopeus. Lisää...
 
TimeSpan FuseTime [get, set]
 Aika, jonka päästä ammus räjähtää itsestään. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject
Vector Acceleration [get, set]
 Kiihtyvyys. Lisää...
 
override Angle Angle [get, set]
 
double AngularAcceleration [get, set]
 Kulmakiihtyvyys. Lisää...
 
double AngularDamping [get, set]
 Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double AngularVelocity [get, set]
 Kulmanopeus. Lisää...
 
IPhysicsBody Body [get, private set]
 
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
 Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää...
 
bool CanRotate [get, set]
 Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää...
 
virtual int? CollisionIgnoreGroup [get, set]
 Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää...
 
virtual Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
 Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionResponse [get, set]
 Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresExplosions [get, set]
 
bool IgnoresGravity [get, set]
 Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresPhysicsLogics [get, set]
 Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää...
 
bool IsDestroying [get]
 Onko olio tuhoutumassa. Lisää...
 
double KineticFriction [get, set]
 Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää...
 
double LinearDamping [get, set]
 Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double Mass [get, set]
 Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää...
 
double MaxAngularVelocity [get, set]
 Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MaxVelocity [get, set]
 Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MomentOfInertia [get, set]
 Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää...
 
PhysicsStructure ParentStructure [get, set]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää...
 
override Vector Position [get, set]
 
double Restitution [get, set]
 Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää...
 
override Shape Shape [get, set]
 
override Vector Size [get, set]
 
double StaticFriction [get, set]
 Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää...
 
Vector Velocity [get, set]
 Nopeus. Lisää...
 

Additional Inherited Members

- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
static PhysicsObject CreateStaticObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
override void MoveToTarget ()
 
virtual void PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta)
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
Action Destroying
 Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Kranaatti.

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 174.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Grenade() [1/2]

Jypeli.Assets.Grenade.Grenade ( double  radius)

Luo uuden kranaatin, joka räjähtää kolmen sekunnin päästä.

Parametrit
radius

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 225.

Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode().

◆ Grenade() [2/2]

Jypeli.Assets.Grenade.Grenade ( double  radius,
TimeSpan  fuseTime 
)

Luo uuden kranaatin.

Parametrit
radiusSäde.
fuseTimeKuinka kauan kestää ennen räjähdystä.

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 235.

Viittaukset Jypeli.Assets.Explosion.Explosion() ja Jypeli.Assets.Grenade.FuseTime.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Explode()

virtual void Jypeli.Assets.Grenade.Explode ( )
virtual

Räjäytä kranaatti.

Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.Assets.ClusterGrenade.

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 246.

Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Assets.Grenade.Exploded, Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.PhysicsObject.Position.

Viitattu Jypeli.Assets.Grenade.Update().

◆ Update()

override void Jypeli.Assets.Grenade.Update ( Time  time)

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Exploded

bool Jypeli.Assets.Grenade.Exploded
getset

Onko kranaatti räjähtänyt

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 184.

Viitattu Jypeli.Assets.Grenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Grenade.Update().

◆ Explosion

Explosion Jypeli.Assets.Grenade.Explosion
getset

Räjähdys, joka kranaatista syntyy.

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 179.

Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode().

◆ ExplosionForce

double Jypeli.Assets.Grenade.ExplosionForce
getset

Räjähdyksen voima.

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 210.

◆ ExplosionRadius

double Jypeli.Assets.Grenade.ExplosionRadius
getset

Räjähdyksen säde.

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 190.

◆ ExplosionSpeed

double Jypeli.Assets.Grenade.ExplosionSpeed
getset

Räjähdyksen nopeus.

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 200.

◆ FuseTime

TimeSpan Jypeli.Assets.Grenade.FuseTime
getset

Aika, jonka päästä ammus räjähtää itsestään.

Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 219.

Viitattu Jypeli.Assets.Grenade.Grenade(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Grenade.Update().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: