![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Kranaatti. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Grenade (double radius) | |
| Luo uuden kranaatin, joka räjähtää kolmen sekunnin päästä. Lisää... | |
| Grenade (double radius, TimeSpan fuseTime) | |
| Luo uuden kranaatin. Lisää... | |
| virtual void | Explode () |
| Räjäytä kranaatti. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Assets.Projectile | |
| Projectile (double radius, double mass, Color color) | |
| Alustaa uuden pyöreän ammuksen värin kanssa. Lisää... | |
| Projectile (double radius, double mass, string imageName) | |
| Alustaa uuden pyöreän ammuksen kuvan kanssa. Lisää... | |
| Projectile (double width, double height, double mass, Color color) | |
| Alustaa uuden nelikulmaisen ammuksen värin kanssa. Lisää... | |
| Projectile (double width, double height, double mass, string imageName) | |
| Alustaa uuden nelikulmaisen ammuksen kuvan kanssa. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| PhysicsObject (Animation animation) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (RaySegment raySegment) | |
| Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää... | |
| void | AddCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| virtual void | ApplyTorque (double torque) |
| Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää... | |
| void | ClearCollisionIgnoreGroups () |
| Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää... | |
| virtual void | Hit (Vector impulse) |
| Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target) |
| Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää... | |
| void | MakeOneWay () |
| Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää... | |
| void | MakeStatic () |
| Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää... | |
| override void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| void | OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody) |
| Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää... | |
| virtual void | Push (Vector force) |
| Työntää oliota. Lisää... | |
| void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
| void | RemoveCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| override void | Stop () |
| Pysäyttää olion. Lisää... | |
| void | StopAngular () |
| Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää... | |
| void | StopAxial (Vector axis) |
| Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää... | |
| void | StopHorizontal () |
| Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää... | |
| void | StopVertical () |
| Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää... | |
| void | Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0) |
| Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Ominaisuudet | |
| bool | Exploded [get, set] |
| Onko kranaatti räjähtänyt Lisää... | |
| Explosion | Explosion [get, set] |
| Räjähdys, joka kranaatista syntyy. Lisää... | |
| double | ExplosionForce [get, set] |
| Räjähdyksen voima. Lisää... | |
| double | ExplosionRadius [get, set] |
| Räjähdyksen säde. Lisää... | |
| double | ExplosionSpeed [get, set] |
| Räjähdyksen nopeus. Lisää... | |
| TimeSpan | FuseTime [get, set] |
| Aika, jonka päästä ammus räjähtää itsestään. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| Vector | Acceleration [get, set] |
| Kiihtyvyys. Lisää... | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| double | AngularAcceleration [get, set] |
| Kulmakiihtyvyys. Lisää... | |
| double | AngularDamping [get, set] |
| Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | AngularVelocity [get, set] |
| Kulmanopeus. Lisää... | |
| IPhysicsBody | Body [get, private set] |
| BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
| Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää... | |
| bool | CanRotate [get, set] |
Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
| virtual int? | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
| virtual Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
| Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresExplosions [get, set] |
| bool | IgnoresGravity [get, set] |
| Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
| Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää... | |
| bool | IsDestroying [get] |
| Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
| double | KineticFriction [get, set] |
| Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää... | |
| double | LinearDamping [get, set] |
| Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | Mass [get, set] |
| Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää... | |
| double | MaxAngularVelocity [get, set] |
| Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MaxVelocity [get, set] |
| Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MomentOfInertia [get, set] |
| Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää... | |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get, set] |
| Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
| override Vector | Position [get, set] |
| double | Restitution [get, set] |
| Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää... | |
| override Shape | Shape [get, set] |
| override Vector | Size [get, set] |
| double | StaticFriction [get, set] |
| Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää... | |
| Vector | Velocity [get, set] |
| Nopeus. Lisää... | |
Additional Inherited Members | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (Animation animation) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| override void | MoveToTarget () |
| virtual void | PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta) |
Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
| Action | Destroying |
| Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää... | |
Kranaatti.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 174.
| Jypeli.Assets.Grenade.Grenade | ( | double | radius | ) |
Luo uuden kranaatin, joka räjähtää kolmen sekunnin päästä.
| radius |
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 225.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode().
| Jypeli.Assets.Grenade.Grenade | ( | double | radius, |
| TimeSpan | fuseTime | ||
| ) |
Luo uuden kranaatin.
| radius | Säde. |
| fuseTime | Kuinka kauan kestää ennen räjähdystä. |
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 235.
Viittaukset Jypeli.Assets.Explosion.Explosion() ja Jypeli.Assets.Grenade.FuseTime.
|
virtual |
Räjäytä kranaatti.
Uudelleentoteutetaan luokassa Jypeli.Assets.ClusterGrenade.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 246.
Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Assets.Grenade.Exploded, Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.PhysicsObject.Position.
Viitattu Jypeli.Assets.Grenade.Update().
| override void Jypeli.Assets.Grenade.Update | ( | Time | time | ) |
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 258.
Viittaukset Jypeli.Assets.Grenade.Explode(), Jypeli.Assets.Grenade.Exploded, Jypeli.Assets.Grenade.FuseTime ja Jypeli.Time.SinceStartOfGame.
|
getset |
Onko kranaatti räjähtänyt
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 184.
Viitattu Jypeli.Assets.Grenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Grenade.Update().
|
getset |
Räjähdys, joka kranaatista syntyy.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 179.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode().
|
getset |
Räjähdyksen voima.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 210.
|
getset |
Räjähdyksen säde.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 190.
|
getset |
Räjähdyksen nopeus.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 200.
|
getset |
Aika, jonka päästä ammus räjähtää itsestään.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 219.
Viitattu Jypeli.Assets.Grenade.Grenade(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode() ja Jypeli.Assets.Grenade.Update().