![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Rypälepommi. Hajoaa räjähtäessään pienempiin osiin, jotka voivat edelleen räjähtää pienempiin osiin. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| ClusterGrenade (double radius, int cl) | |
| Alustaa uuden rypälepommin. Lisää... | |
| override void | Explode () |
| Räjäyttää kranaatin sirpaleiksi. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Assets.Grenade | |
| Grenade (double radius) | |
| Luo uuden kranaatin, joka räjähtää kolmen sekunnin päästä. Lisää... | |
| Grenade (double radius, TimeSpan fuseTime) | |
| Luo uuden kranaatin. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Assets.Projectile | |
| Projectile (double radius, double mass, Color color) | |
| Alustaa uuden pyöreän ammuksen värin kanssa. Lisää... | |
| Projectile (double radius, double mass, string imageName) | |
| Alustaa uuden pyöreän ammuksen kuvan kanssa. Lisää... | |
| Projectile (double width, double height, double mass, Color color) | |
| Alustaa uuden nelikulmaisen ammuksen värin kanssa. Lisää... | |
| Projectile (double width, double height, double mass, string imageName) | |
| Alustaa uuden nelikulmaisen ammuksen kuvan kanssa. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| PhysicsObject (Animation animation) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (RaySegment raySegment) | |
| Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää... | |
| void | AddCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| virtual void | ApplyTorque (double torque) |
| Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää... | |
| void | ClearCollisionIgnoreGroups () |
| Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää... | |
| virtual void | Hit (Vector impulse) |
| Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target) |
| Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää... | |
| void | MakeOneWay () |
| Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää... | |
| void | MakeStatic () |
| Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää... | |
| override void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| void | OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody) |
| Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää... | |
| virtual void | Push (Vector force) |
| Työntää oliota. Lisää... | |
| void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
| void | RemoveCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| override void | Stop () |
| Pysäyttää olion. Lisää... | |
| void | StopAngular () |
| Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää... | |
| void | StopAxial (Vector axis) |
| Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää... | |
| void | StopHorizontal () |
| Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää... | |
| void | StopVertical () |
| Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää... | |
| void | Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0) |
| Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Ominaisuudet | |
| double | ClusterArc [get, set] |
| Sirpaleiden hajontakaari. Lisää... | |
| Angle | ClusterDirection [get, set] |
| Sirpaleiden hajontasuunta. Lisää... | |
| int | NumberOfClusters [get, set] |
| Sirpaleiden määrä, joka räjähdyksestä syntyy. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Assets.Grenade | |
| bool | Exploded [get, set] |
| Onko kranaatti räjähtänyt Lisää... | |
| Explosion | Explosion [get, set] |
| Räjähdys, joka kranaatista syntyy. Lisää... | |
| double | ExplosionForce [get, set] |
| Räjähdyksen voima. Lisää... | |
| double | ExplosionRadius [get, set] |
| Räjähdyksen säde. Lisää... | |
| double | ExplosionSpeed [get, set] |
| Räjähdyksen nopeus. Lisää... | |
| TimeSpan | FuseTime [get, set] |
| Aika, jonka päästä ammus räjähtää itsestään. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| Vector | Acceleration [get, set] |
| Kiihtyvyys. Lisää... | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| double | AngularAcceleration [get, set] |
| Kulmakiihtyvyys. Lisää... | |
| double | AngularDamping [get, set] |
| Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | AngularVelocity [get, set] |
| Kulmanopeus. Lisää... | |
| IPhysicsBody | Body [get, private set] |
| BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
| Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää... | |
| bool | CanRotate [get, set] |
Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
| virtual int? | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
| virtual Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
| Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresExplosions [get, set] |
| bool | IgnoresGravity [get, set] |
| Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
| Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää... | |
| bool | IsDestroying [get] |
| Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
| double | KineticFriction [get, set] |
| Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää... | |
| double | LinearDamping [get, set] |
| Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | Mass [get, set] |
| Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää... | |
| double | MaxAngularVelocity [get, set] |
| Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MaxVelocity [get, set] |
| Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MomentOfInertia [get, set] |
| Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää... | |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get, set] |
| Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
| override Vector | Position [get, set] |
| double | Restitution [get, set] |
| Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää... | |
| override Shape | Shape [get, set] |
| override Vector | Size [get, set] |
| double | StaticFriction [get, set] |
| Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää... | |
| Vector | Velocity [get, set] |
| Nopeus. Lisää... | |
Yksityiset attribuutit | |
| int | clusterlevel = 0 |
Additional Inherited Members | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (Animation animation) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| override void | MoveToTarget () |
| virtual void | PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta) |
Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject | |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
| Action | Destroying |
| Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää... | |
Rypälepommi. Hajoaa räjähtäessään pienempiin osiin, jotka voivat edelleen räjähtää pienempiin osiin.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 274.
| Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade | ( | double | radius, |
| int | cl | ||
| ) |
Alustaa uuden rypälepommin.
| radius | Säde. |
| cl | Kuinka monta kertaa rypäleet hajoavat edelleen. Kuitenkin vähintään yhden kerran. |
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 298.
Viittaukset Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterArc, Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterDirection, Jypeli.Assets.ClusterGrenade.clusterlevel, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer, Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.PhysicsObject.Mass ja Jypeli.Assets.ClusterGrenade.NumberOfClusters.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode().
|
virtual |
Räjäyttää kranaatin sirpaleiksi.
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Assets.Grenade.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 312.
Viittaukset Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade(), Jypeli.Assets.Grenade.Grenade(), Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterArc, Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterDirection, Jypeli.Assets.ClusterGrenade.clusterlevel, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer, Jypeli.Assets.Grenade.Explosion, Jypeli.Assets.Explosion.Force, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.Assets.Grenade.FuseTime, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.PhysicsObject.Mass, Jypeli.Assets.Explosion.MaxRadius, Jypeli.Assets.ClusterGrenade.NumberOfClusters, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.Radians, Jypeli.PhysicsObject.Size ja Jypeli.Assets.Explosion.Speed.
|
private |
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 276.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade() ja Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode().
|
getset |
Sirpaleiden hajontakaari.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 291.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade() ja Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode().
|
getset |
Sirpaleiden hajontasuunta.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 286.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade() ja Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode().
|
getset |
Sirpaleiden määrä, joka räjähdyksestä syntyy.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 281.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade() ja Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode().