 |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
31 using System.Collections.Generic;
156 if ( touchX >= Left && touchX <= Right && touchY >=
Bottom && touchY <= Top )
192 : base( width, height )
220 : this( width, height )
231 public PushButton(
double width,
double height,
string text )
232 : base( width, height, text )
254 associatedListeners.AddItems(l1, l2, l3, l4, l5, l6, l7, l8, l9, l10, l11);
261 double relativeHorizontalSize = edgeSize / Width;
262 double relativeVerticalSize = edgeSize / Height;
265 Vector topLeftInner =
new Vector( -0.5 + relativeHorizontalSize, 0.5 - relativeVerticalSize );
267 Vector bottomLeftInner =
new Vector( -0.5 + relativeHorizontalSize, -0.5 + relativeVerticalSize );
269 Vector topRightInner =
new Vector( 0.5 - relativeHorizontalSize, 0.5 - relativeVerticalSize );
271 Vector bottomRightInner =
new Vector( 0.5 - relativeHorizontalSize, -0.5 + relativeVerticalSize );
275 Vector[] leftSideVertices = { topLeftOuter, topLeftInner, bottomLeftOuter, bottomLeftInner, };
276 Vector[] topSideVertices = { topLeftOuter, topRightOuter, topLeftInner, topRightInner, };
277 Vector[] rightSideVertices = { topRightOuter, bottomRightOuter, topRightInner, bottomRightInner, };
278 Vector[] bottomSideVertices = { bottomRightOuter, bottomLeftOuter, bottomRightInner, bottomLeftInner, };
285 const double scale = 1.4;
287 topLeftOuter =
new Vector( -0.5, 0.5 );
288 topLeftInner =
new Vector( -0.5 + relativeHorizontalSize / scale, 0.5 - relativeVerticalSize / scale );
289 bottomLeftOuter =
new Vector( -0.5, -0.5 );
290 bottomLeftInner =
new Vector( -0.5 + relativeHorizontalSize / scale, -0.5 + relativeVerticalSize * scale );
291 topRightOuter =
new Vector( 0.5, 0.5 );
292 topRightInner =
new Vector( 0.5 - relativeHorizontalSize * scale, 0.5 - relativeVerticalSize / scale );
293 bottomRightOuter =
new Vector( 0.5, -0.5 );
294 bottomRightInner =
new Vector( 0.5 - relativeHorizontalSize * scale, -0.5 + relativeVerticalSize * scale );
296 Vector[] leftSidePressedVertices = { topLeftOuter, topLeftInner, bottomLeftOuter, bottomLeftInner, };
297 Vector[] topSidePressedVertices = { topLeftOuter, topRightOuter, topLeftInner, topRightInner, };
298 Vector[] rightSidePressedVertices = { topRightOuter, bottomRightOuter, topRightInner, bottomRightInner, };
299 Vector[] bottomSidePressedVertices = { bottomRightOuter, bottomLeftOuter, bottomRightInner, bottomLeftInner, };
318 case State.RightPressed:
319 case State.LeftPressed:
399 if ( wasLeft )
Click();
411 base.Draw( parentTransformation, transformation );
Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa.
static Color Lighter(Color c, int howMuch)
Antaa kirkkaamman värin. Kasvattaa jokaista kolmea osaväriä arvon howMuch verran.
Microsoft.Xna.Framework.Matrix Matrix
Ohjaintapahtumien kuuntelija.
Listener Listen(MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.
double XMargin
Marginaali vasemmasta/oikeasta reunasta.
static void DrawFilledShape(ShapeCache cache, ref Matrix matrix, Color color)
Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista.
int NumTouches
Kuinka monta kosketusta tällä hetkellä ruudulla.
static Image Color(Image image, Color color)
Värittää kuvan.
Listener Listen(ButtonState state, TouchHandler handler, string helpText)
Kuuntelee kosketusnäyttöä.
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
List< GamePad > GameControllers
Lista kaikista peliohjaimista järjestyksessä.
Vector PositionOnScreen
Kosketuksen paikka ruudulla.
double YMargin
Marginaali ylä-/alareunasta.
Kosketuspaneelin kosketus.
Listener ListenOn(GameObject obj, HoverState hoverstate, MouseButton button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.
Keyboard Keyboard
Näppäimistö.
Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio.
Color TextColor
Tekstin väri.
Listener ListenMovement(double trigger, Action handler, string helpText)
Kuuntelee hiiren liikettä.
ButtonState
Napin (minkä tahansa) asento.
static Color Darker(Color c, int howMuch)
Antaa tummemman värin. Vähentaa jokaista kolmea osaväriä arvon howMuch verran.
static bool IsCursorOn(ScreenView screen, MouseState state, GameObject obj)
Onko hiiren kursori annetun olion päällä.
TouchPanel TouchPanel
Kosketusnäyttö
Listener ListenOn(GameObject obj, HoverState hoverstate, ButtonState buttonstate, TouchHandler handler, string helpText)
Kuuntelee kosketusnäyttöä olion päällä.
Listener Listen(Button button, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee peliohjaimen nappulan painalluksia.
Listener Listen(Key k, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee näppäinten painalluksia.