2 using System.Collections.Generic;
118 meter.Value += value;
133 meter.Value += value;
146 collidingObject.
Hit( impulse );
159 targetObject.
Hit( impulse );
216 if ( collidingObject.
Width + width <= 0 )
return;
217 if ( collidingObject.
Height + height <= 0 )
return;
219 collidingObject.
Size +=
new Vector( width, height );
233 if ( targetObject.
Width + width <= 0 )
return;
234 if ( targetObject.
Height + height <= 0 )
return;
236 targetObject.
Size +=
new Vector( width, height );
249 collidingObject.
Color = color;
262 targetObject.
Color = color;
Color Color
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
override void Destroy()
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddEffectOnObject(ExplosionSystem expSystem, int numParticles)
Lisää efektin törmäävän olion kohdalle.
Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia.
Järjestelmä räjähdyksille
Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia.
static void DestroyObject(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Tuhoaa törmäävän olion.
bool Play()
Soittaa äänen.
override Vector Size
Olion koko (x on leveys, y on korkeus).
Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa ...
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddEffectOnTarget(ExplosionSystem expSystem, int numParticles)
Lisää efektin sen olion kohdalle, johon törmätään.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ExplodeObject(double radius, bool destroyObject)
Räjäyttää törmäävän olion.
void AddEffect(double x, double y, int numberOfParticles)
Lisää efektin kentälle
static void DestroyBoth(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Tuhoaa molemmat törmäävät oliot.
Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge...
void Add(IGameObject o)
Lisää olion peliin. Tavalliset oliot tulevat automaattisesti kerrokselle 0 ja ruutuoliot päällimmäise...
static Vector Average(IEnumerable< Vector > vectors)
Palauttaa kahden tai useamman vektorin keskiarvon.
virtual void Hit(Vector impulse)
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > SetTargetColor(Color color)
Vaihtaa törmäyskohteen väriä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddMeterValue(IntMeter meter, int value)
Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua...
Peliluokka reaaliaikaisille peleille.
static void DestroyTarget(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Tuhoaa olion johon törmätään.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > IncreaseObjectSize(double width, double height)
Kasvattaa törmäävän olion kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla)
static void SetRandomColor(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Vaihtaa törmäävän olion värin satunnaiseen.
Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge...
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ExplodeBoth(double radius, bool destroyObject)
Räjäyttää molemmat törmäävät oliot. Räjähdys tulee olioiden törmäyskohtaan.
static Color NextColor()
Palauttaa satunnaisen värin.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > HitObject(Vector impulse)
Lyö törmäävää oliota vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ExplodeTarget(double radius, bool destroyObject)
Räjäyttää olion johon törmätään.
static SoundEffect LoadSoundEffect(string name)
Lataa ääniefektin contentista.
override Vector Position
Olion paikka koordinaatistossa. Käsittää sekä X- että Y-koordinaatin.
double Width
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa).
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > HitTarget(Vector impulse)
Lyö oliota johon törmätään vektorin määräämällä suunnalla ja voimalla.
MessageDisplay MessageDisplay
Viestinäyttö, johon voi laittaa viestejä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > PlaySound(string soundEffectName)
Soittaa ääniefektin.
Kokoelma valmiita törmäyksenkäsittelijöitä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > IncreaseTargetSize(double width, double height)
Kasvattaa kohdeolion kokoa (tai pienentää negatiivisilla arvoilla)
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > SetColor(Color color)
Vaihtaa törmäävän olion väriä.
static void SetRandomTargetColor(PhysicsObject collidingObject, PhysicsObject targetObject)
Vaihtaa törmäyskohteen värin satunnaiseen.
virtual Vector Position
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent...
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > ShowMessage(string message)
Näyttää viestin MessageDisplayssä.
static CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > AddMeterValue(DoubleMeter meter, double value)
Lisää mittarin arvoa halutulla määrällä. Voit myös vähentää käyttämällä negatiivista lukua...
double Height
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa).