![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Lightning (Image particleImage, int maxAmountOfParticles) | |
| void | Strike (Vector startPoint, double width, double height) |
| override void | Update (Time time) |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Effects.ParticleSystem | |
| ParticleSystem (Image particleImage, int maxAmountOfParticles) | |
| Muodostaja Lisää... | |
| void | AddEffect (double x, double y, int numberOfParticles) |
| Lisää efektin kentälle Lisää... | |
| void | AddEffect (Vector position, Angle angle, int numberOfParticles) |
| void | AddEffect (Vector position, int numberOfParticles) |
| Lisää efektin kentälle Lisää... | |
| void | FadeIn (double timeInSeconds) |
| Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana Lisää... | |
| void | FadeOut (double TimeInSeconds) |
| Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
| Kutsutaan kun luokka päivitetään Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
| GameObject (Animation animation) | |
| Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (ILayout layout) | |
| Alustaa widgetin. Lisää... | |
| void | Add (IGameObject childObject) |
| Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
| virtual void | Clear () |
| Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
| void | ClearOscillations () |
| Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
| override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
| void | FlipImage () |
| Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| void | InitLayout (double width, double height) |
| void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
| bool | IsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
| Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää... | |
| bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
| bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
| void | MirrorImage () |
| Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
| virtual void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
| void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
| void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää... | |
| void | RefreshLayout () |
| Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
| void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää... | |
| void | SetEquilibrium () |
| Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
| void | SetImage (StorageFile file) |
| Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
| virtual void | Stop () |
| Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
| void | StopMoveTo () |
| Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| override void | InitializeParticle (Particle p, Vector position) |
| Alustaa yhden partikkelin Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Effects.ParticleSystem | |
| virtual Vector | GiveRandomDirection () |
| Antaa satunnaisen suunnan Lisää... | |
| virtual void | InitializeParticle (Particle p, Vector position, Angle angle) |
| virtual void | InitializeParticles () |
| Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObject | |
| virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
| virtual void | InitChildren () |
| virtual void | MoveToTarget () |
| void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
| Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | InitializeLayers () |
Yksityiset attribuutit | |
| int | currentLayer |
| int | layerAmount = 7 |
| LightningLayer[] | layers |
| int | particlesPerLayer |
| double | strikeSpeed = 0.0 |
| bool | striking = false |
Additional Inherited Members | |
Julkiset attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| SynchronousList< GameObject > | GetChildObjectList => Objects |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
Suojellut attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| Action | arrivedAction = null |
| bool | autoResizeChildObjects = true |
| double | moveSpeed |
| Vector? | moveTarget = null |
| Timer | moveTimer = null |
Paketin funktiot inherited from Jypeli.Effects.ParticleSystem | |
| void | Draw (Matrix worldMatrix) |
Paketin attribuutit inherited from Jypeli.GameObject | |
| SynchronousList< GameObject > | _childObjects = null |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Effects.ParticleSystem | |
| double | AlphaAmount [get, set] |
| Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0) Lisää... | |
| BlendMode | BlendMode [get, set] |
| Boolean | IgnoreWind [get, set] |
| Vaikuttaako efektiin tuuli Lisää... | |
| double | MaxAcceleration [get, set] |
| Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
| double | MaxLifetime [get, set] |
| Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika Lisää... | |
| double | MaxRotation [get, set] |
| Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
| double | MaxRotationSpeed [get, set] |
| Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
| double | MaxScale [get, set] |
| Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää... | |
| double | MaxVelocity [get, set] |
| Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
| double | MinAcceleration [get, set] |
| Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
| double | MinLifetime [get, set] |
| Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika Lisää... | |
| double | MinRotation [get, set] |
| Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
| double | MinRotationSpeed [get, set] |
| Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
| double | MinScale [get, set] |
| Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää... | |
| double | MinVelocity [get, set] |
| Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää... | |
| Image | OuterParticleImage [get, set] |
Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa. Lisää... | |
| Image | ParticleImage [get, set] |
| Yksittäisen partikkelin kuva. Lisää... | |
| double | ScaleAmount [get, set] |
| Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObject | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
| override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
| List< Listener > | AssociatedListeners [get, private set] |
| virtual Color | Color [get, set] |
| Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
| virtual Sizing | HorizontalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
| bool | IgnoresLighting [get, set] |
| Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
| bool | IsAddedToGame [get, set] |
| Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
| bool | IsVisible [get, set] |
| Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
| ILayout | Layout [get, set] |
| Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
| int? | ObjectCount [get] |
| Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
| SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
| Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
| virtual Vector | PreferredSize [get, set] |
| Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
| virtual Shape | Shape [get, set] |
| Olion muoto. Lisää... | |
| string | ShapeString [get, set] |
| Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää... | |
| override Vector | Size [get, set] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
| bool | SizingByLayout [get, set] |
| bool | TextureFillsShape [get, set] |
Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
| Vector | TextureWrapSize [get, set] |
| Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
| virtual Sizing | VerticalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 64.
| Jypeli.Effects.Lightning.Lightning | ( | Image | particleImage, |
| int | maxAmountOfParticles | ||
| ) |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 83.
Viittaukset Jypeli.Effects.Lightning.InitializeLayers(), Jypeli.Effects.Lightning.layers ja Jypeli.Effects.Lightning.particlesPerLayer.
|
private |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 128.
Viittaukset Jypeli.Effects.Lightning.layerAmount ja Jypeli.Effects.Lightning.layers.
Viitattu Jypeli.Effects.Lightning.Lightning() ja Jypeli.Effects.Lightning.Strike().
|
protectedvirtual |
Alustaa yhden partikkelin
| p | Partikkeli joka alustetaan |
| position | Sijainti johon alustetaan |
Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Effects.ParticleSystem.
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 90.
Viittaukset Jypeli.Effects.Particle.Initialize() ja Jypeli.Vector.Zero.
| void Jypeli.Effects.Lightning.Strike | ( | Vector | startPoint, |
| double | width, | ||
| double | height | ||
| ) |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 137.
Viittaukset Jypeli.Effects.LightningLayer.Add(), Jypeli.Effects.LightningNode.AddChild(), Jypeli.Effects.Lightning.InitializeLayers(), Jypeli.Effects.Lightning.layerAmount, Jypeli.Effects.Lightning.layers, Jypeli.RandomGen.NextDouble(), Jypeli.Effects.LightningLayer.Nodes, Jypeli.Effects.LightningNode.Position, Jypeli.Effects.Lightning.striking, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Effects.LightningLayer.Y.
| override void Jypeli.Effects.Lightning.Update | ( | Time | time | ) |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 95.
Viittaukset Jypeli.Effects.LightningNode.ChildNodes, Jypeli.Effects.Lightning.currentLayer, Jypeli.Effects.Lightning.layers, Jypeli.Effects.Lightning.particlesPerLayer, Jypeli.Effects.LightningNode.Position, Jypeli.Time.SinceLastUpdate, Jypeli.Effects.Lightning.strikeSpeed ja Jypeli.Effects.Lightning.striking.
|
private |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 71.
Viitattu Jypeli.Effects.Lightning.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 69.
Viitattu Jypeli.Effects.Lightning.InitializeLayers() ja Jypeli.Effects.Lightning.Strike().
|
private |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 66.
Viitattu Jypeli.Effects.Lightning.Lightning(), Jypeli.Effects.Lightning.InitializeLayers(), Jypeli.Effects.Lightning.Strike() ja Jypeli.Effects.Lightning.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 81.
Viitattu Jypeli.Effects.Lightning.Lightning() ja Jypeli.Effects.Lightning.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 77.
Viitattu Jypeli.Effects.Lightning.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Lightning.cs rivillä 76.
Viitattu Jypeli.Effects.Lightning.Strike() ja Jypeli.Effects.Lightning.Update().