Jypeli 10
The simple game programming library
|
►NAdvanceMath | |
►NDesign | |
CAdvBrowsableAttribute | |
CAdvBrowsableOrderAttribute | |
CAdvPropertyDescriptor | |
CAdvTypeConverter | |
CInstanceConstructorAttribute | |
CParseMethodAttribute | |
►NGeometry2D | |
CBoundingCircle | |
CBoundingPolygon | |
CBoundingRectangle | |
CLine | |
CLineSegment | |
CRay | |
►NIO | |
CMathReader | |
CMathWriter | |
CClamped | A class that keeps a value clamped. |
CIAdvanceValueType | |
CIMatrix | |
CIVector | |
CMathHelper | |
CMatrix2x2 | A 2x2 matrix which can represent rotations for 2D vectors. |
CMatrix2x3 | A 2x3 matrix which can represent rotations around axes. |
CMatrix3x3 | A 3x3 matrix which can represent rotations around axes. |
CMatrix4x4 | |
CMatrixHelper | |
COperationHelper | |
CParseHelper | |
CPoint2D | This is the Vector Class. |
CPrimeNumberGenerator | Generates prime numbers. Just felt like writting one. |
CQuaternion | Summary description for Quaternion. |
CThrowHelper | |
CVector2D | This is the Vector Class. |
CVector3D | A Vector with 3 dimensions. |
CVector4D | A Vector with 4 dimensions. |
►NFontStashSharp | |
CRenderer | |
CTexture2DManager | |
CUtility | |
►NJypeli | |
►NAssets | |
CAssaultRifle | Rynnäkkökivääri. |
CAutomobile | Auto. |
CBullet | Luoti. |
CCannon | Yksinkertainen tykki, joka ampuu kuulia tai muuta ammuksia. |
CCannonBall | Tykinkuula. |
CClusterGrenade | Rypälepommi. Hajoaa räjähtäessään pienempiin osiin, jotka voivat edelleen räjähtää pienempiin osiin. |
CCollisionHandler | Kokoelma valmiita törmäyksenkäsittelijöitä. |
CComputerDriverBrain | Tietokoneajajan aivot. Kuten DriverBrain , mutta osaa automaattisesti suunnistaa checkpointilta toiselle vauhtia säädellen. |
CDriverBrain | Ajajan aivot. Laskee checkpointteja ja kierroksia automaattisesti. Nämä aivot ovat ihmispelaajalle, käytä tietokoneautoille ComputerDriverBrain -luokkaa. |
CExplosion | Räjähdys. |
CGrenade | Kranaatti. |
CLaserGun | Lasertykki |
CPathFollowerBrain | Aivot, jotka seuraavat annettua polkua. |
CPlasmaCannon | Plasmatykki. |
CProjectile | Ammus. |
CTank | Yksinkertainen tankki eli panssarivaunu. |
CWeapon | Ase. |
►NContent | |
CJypeliContentManager | Hallitsee pelin tiedostojen lataamista. |
CLighting | |
►NControls | |
►NGamePad | |
CGamePadAnalogState | |
CVibration | |
►NKeyboard | |
CVirtualKey | Yksittäinen näppäin virtuaalisessa näppäimistössä. |
CVirtualKeyboard | Virtuaalinen näppäimistö. Tarkoitettu ensisijaisesti mobiilialustoille, joiden oman virtuaalinäppäimistön käyttö MonoGamen ja Jypelin kanssa on haastavaa tai mahdotonta. |
CVirtualKeyboardInputEventArgs | Tavallisen näppäimen (ei Enter tai Backspace) painalluksesta syntyvän tapahtuman tiedot. |
CVirtualKeyInfo | Tietue, joka sisältää olennaiset tiedot näppäimestä sen luontia varten. |
CXnaRenderer | Sisältää näppäimistön piitämiseen käytettyjä metodeja. |
CControlContexted | |
CController | Ohjainlaite. |
CListenContext | Kuuntelukonteksti ohjaimia varten |
►NDevices | |
CComputerDevice | Fyysinen laite, joka on tietokone |
CDevice | Fyysinen laite. |
►NEffects | |
CExplosionSystem | Järjestelmä räjähdyksille |
CFlame | Järjestelmä liekeille |
CLight | Pistemäinen valonlähde. |
CLightning | Salama |
CLightningLayer | |
CLightningNode | |
CParticle | Partikkeli |
CParticleSystem | Järjestelmä partikkelien käsittelyyn |
CSmoke | Savuefekti. |
►NGameObjects | |
CAngularOscillator | Harmoninen värähtelijä pyörintäliikkeelle. |
CGameObjectBase | Kaikille peliolioille yhteinen kantaluokka |
CLinearOscillator | Harmoninen värähtelijä akselin suhteen. |
COscillator | Harmoninen värähtelijä. |
CVerticalScrollLayout | Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. Jos widgeteille ei ole tarpeeksi tilaa, vain osa niistä asetellaan paikalleen. Ensimmäisen näkyvän widgetin indeksi asetetaan Update :ssa propertyyn StartIndex ja viimeisen jälkeisen indeksi propertyyn EndIndex . |
►NPhysics | |
►NJoints | |
CIMotorJoint | Rajapinta liitoksille jotka pitävät sisällään moottorin. Esimerkiksi Farseerin WheelJoint |
►CCollision | |
CContactPoint | |
CIPhysicsBody | Rajapinta fysiikkamoottorin tietämää fysiikkakappaletta varten. |
CIPhysicsEngine | Rajapinta fysiikkamoottorille. |
COneWayPlatformIgnorer | Allows us to have platforms that are one way. |
►NPhysics2d | |
CArrayBitmap | |
►CBitmapHelper | |
CBitMapSkipper | |
CIBitmap | |
CVertexHelper | |
CVertexInfo | |
►NWidgets | |
CBackground | Taustakuva |
CBarGauge | Palkki, jonka korkeutta voi säätää. |
CBindableWidget | Widget, joka voidaan asettaa näyttämään halutun mittarin arvoa. |
CEasyHighScore | Helpompikäyttöinen parhaiden pisteiden lista. |
CHighScoreWindow | Parhaiden pisteiden ikkuna. |
CProgressBar | Palkki, jolla voidaan ilmaista mittarin arvoa graafisesti. |
CScoreItemWidget | |
CScoreListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää parhaat pisteet. |
CSlider | Liukusäädin |
CSplashScreen | Aloitusruutu, joka voidaan näyttää ennen pelin käynnistämistä. |
►NWP7 | |
CDisplayOrientation | Näytön asento |
CDisplayResolution | Puhelimen näytön tarkkuus. |
►NWP8 | |
CDisplayOrientation | Näytön asento |
CDisplayResolution | Puhelimen näytön tarkkuus. |
CAbstractMoverBrain | Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot. |
►CAbstractTileMap | Abstrakti ruutukartta. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Katso ColorTileMap ja TileMap |
CTileMethodCall | |
CAccelerometer | |
CAccelerometerAnalogState | |
CAdvGroupIgnorer | A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If a object is member of a group that the other body is ignoring then they will not collide. |
CAnalogState | Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle. Vanhentunut tapa, käytä mieluummin esim. Mouse.PositionOnWorld ja Mouse.MovementOnWorld |
CAngle | Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg |
CAnimation | Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. |
CBackButton | Puhelimen (tai peliohjaimen) takaisin-näppäin. |
CBoundingRectangle | Suorakaide |
CBrain | Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. |
CCamera | Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. |
CCanvas | Piirtoalusta. |
CCharset | Yleisesti käytettyjä merkkijoukkoja. Voit yhdistellä merkkijoukkoja +:lla. |
CColor | Väri. |
CColorTileMap | Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char ), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. |
CCustomDrawable | Rajapinta olioille, joilla on oma Draw-metodi. |
CCustomQueryWindow | Abstrakti kyselyikkuna |
CDelayedDestroyable | Rajapinta olioille, joiden tuhoaminen kestää seuraavaan päivitykseen. |
CDestroyable | Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa. |
CDimensional | Olio jolla on reunat. |
CDimensionalRW | Olio jolla on reunat joita voi muuttaa. |
CDirection | Perussuunta tasossa. |
CDisplayOrientation | Näytön asemointi. |
CDisplayResolution | Mobiililaitteiden resoluutiovaihtoehdot |
CDoubleMeter | Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . |
CDoubleMeterAddOperation | Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. |
CDummyAccelerometer | |
CEllipse | Ympyrä. |
►CFactory | |
CFactoryKey | |
CFileLocation | Usein käytettyjä polkuja Windowsissa. |
►CFileManager | |
CAsyncOperation | |
CAsyncTrigger | |
CFollowerBrain | Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. |
CFont | Fontti. |
►CGame | |
CCustomEventHandler | Vapaamuotoinen tapahtumankäsittelijä. |
CDebugViewSettings | Debug-näkymän (F12) piirtoasetuksia |
CGameObject | Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject -olioita. |
CGameObjectContainer | Rajapinta luokalle joka sisältää peliolioita. |
CGamePad | |
CGesture | |
CGraphics | Contains graphics resources. |
CGrid | Avustava luokka ruutukarttojen käsittelyyn. Lisää tämä olio Layerille, jos haluat viivat näkyviin. |
CGroupCollection | A collection that stores ints that represent groups |
CGroupIgnorer | A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If 2 objects are members of the same group then they will not collide. |
CHeart | Sydän. |
CHorizontalLayout | Asettelee widgetit riviin vaakasuunnassa. |
CHorizontalSpacer | Leveyssuuntainen väli |
CIAxleJoint | Akseliliitos |
CIGameObject | Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille. |
CIGameObjectInternal | Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IGameObject-rajapinnan toteuttavat myös IGameObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IGameObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IGameObject obj) { ((IGameObjectInternal)obj).Update(); } |
CIgnorer | Base class for Collision Ignorers to impliment. |
CILayout | Rajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize , HorizontalSizing sekä VerticalSizing . |
CImage | Kuva. |
CImageBatch | Draws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). |
CIndexTriangle | Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio. |
CINotifyList | Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan. |
CInputBox | Laatikko, johon käyttäjä voi syöttää tekstiä. |
CInputWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän kysymyksen, tekstinsyöttökentän ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. |
CIntMeter | Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . |
CIntMeterAddOperation | Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. |
CIPhysicsObject | Yhteinen rajapinta kaikille fysiikkaolioille. |
CIPhysicsObjectInternal | Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IPhysics obj) { ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update(); } |
CJypeliGroupIgnorer | |
CKeyboard | Näppäimistö. |
CLabel | Tekstikenttä. |
CLabyrinthWandererBrain | Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten. |
CLayer | Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. |
CLetterPicker | Kirjaimen valitsin. |
CLevel | Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. |
CLineBatch | |
CListener | Ohjaintapahtumien kuuntelija. |
CListHelpers | Apufunktioita listojen ja muiden tietorakenteiden käyttöön. |
CListWidget | Listakomponentti. Voidaan liittää listaan, joka toteuttaa INotifyList -rajapinnan. Tällöin listaan tehdyt muutokset päivittyvät komponenttiin. Listaa voi vierittää, jos kaikki rivit eivät mahdu kerralla sen sisälle. |
CLoadState | |
CMediaPlayer | Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita. |
►CMessageDisplay | Viestikenttä, jolla voi laittaa tekstiä ruudulle. Tätä sinun tuskin tarvitsee itse muodostaa. |
CMessage | |
CMessageWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän viestin ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. |
►CMeter | Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . |
CTrigger | |
CMouse | Hiiri. |
CMultiSelectWindow | Ikkuna, joka antaa käyttäjän valita yhden annetuista vaihtoehdoista. |
CObjectHelper | Apuluokka kaikille olioille |
CObjectIgnorer | A collision ignorer that uses reference comparison. All Bodies with the same instance of this ignorer then they will not collide. |
CObjectLoadMethods | |
COperation | Käynnissä oleva tehtävä |
►CPhysicsGameBase | Kantaluokka fysiikkapeleille. |
CCollisionRecord | |
CPhysicsObject | Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli. |
CPhysicsStructure | Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. |
CPlatformWandererBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa edestakaisin. |
CPolygon | Monikulmio. |
CPositional | Olio jolla on paikka. |
CPositionalRW | Olio jolla on paikka jota voi muuttaa. |
CPushButton | Painonappi. |
CRandomGen | Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia. |
CRandomMoverBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmäyksissä ja tietyn ajan jälkeen. |
CRaySegment | Jana. |
CRectangle | Suorakulmio. |
CRegularPolygon | Säännöllinen monikulmio. |
CRenderer | Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. |
►CResource | |
CAttribute | |
CReturnHelper | Apuluokka palautusarvoille. |
CRoadMap | Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä". |
CSaveAllFieldsAttribute | |
CSaveAttribute | |
CSaveState | |
CScoreItem | Nimi ja pisteet. |
CScoreList | Parhaiden pisteiden lista. |
CScreencap | |
CScreenView | Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. |
CScrollableList | Rullattava lista widgeteille |
CShape | Kuvio. |
CShapeBatch | Draws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). |
CShapeCache | Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista. |
CSound | Yleinen äänen toistamiseen käytettävä luokka. Tällä ei ole kovin suuria eroja SoundEffect -luokan kanssa. |
CSoundEffect | Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound -metodilla monta ääntä (Sound ), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play -metodia. |
CStar | Tähti. |
CStorageFile | Tiedosto. |
CStreamHelpers | Apufunktioita virtojen käyttöön. |
CStringHelpers | Sisältää avustusmetodeja merkkijonojen käsittelyyn. |
CStringList | Järjestetty lista merkkijonoja. |
CStringListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää listan merkkijonoja. |
CStringListWindow | Ikkuna, joka sisältää listan merkkijonoja. |
CSurface | Tasainen tai epätasainen pinta. |
CSurfaces | Kentän reunat. |
►CSynchronousList | Synkroninen lista, eli lista joka päivittyy vasta kun sen Update-metodia kutsutaan. Jos listalle lisätään IUpdatable-rajapinnan toteuttavia olioita, kutsutaan myös niiden Update-metodeja samalla. |
CAddItemAction | |
CClearAction | |
CListAction | |
CRemoveItemAction | |
CTagged | Rajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus. |
CTextureBitmap | Tekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona. |
CTextureCoordinates | |
►CTextureToShapeConverter | Muuttaa tekstuurin yhdeksi tai useammaksi listaksi verteksejä. Mahdollistaa myös reikien sisällyttämisen muotoon. |
CVertices | |
CTileMap | Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char ), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. |
CTime | Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä. |
CTimer | Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. |
CTouch | Kosketuspaneelin kosketus. |
CTouchListener | Kuuntelija kosketusnäytölle. |
CTouchPanel | Kosketusnäyttö. |
CTriangle | Tasasivuinen kolmio. |
CTypeHelper | Avustava luokka tietotyyppien käsittelyyn |
CUnlimitedAngle | Rajoittamaton kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg |
CUpdatable | Rajapinta päivittyville olioille. |
CVector | 2D-vektori. |
CVerticalLayout | Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. |
CVerticalSpacer | Pystysuuntainen väli |
CWidget | Käyttöliittymän komponentti. |
CWindow | Ikkuna. |
CYesNoWindow | Ikkuna, joka kysyy käyttäjältä kyllä tai ei -kysymyksen. |
►CPlatformCharacter | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. |
CCollisionHelper | |
CPlatformCharacter2 | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. |
CShootingPlatformCharacter | Tasohyppelypelin hahmo, joka ampuu aseella automaattisesti määritellyin väliajoin. |