![]() |
Jypeli 10
The simple game programming library
|
| ►NAdvanceMath | |
| ►NDesign | |
| CAdvBrowsableAttribute | |
| CAdvBrowsableOrderAttribute | |
| CAdvPropertyDescriptor | |
| CAdvTypeConverter | |
| CInstanceConstructorAttribute | |
| CParseMethodAttribute | |
| ►NGeometry2D | |
| CBoundingCircle | |
| CBoundingPolygon | |
| CBoundingRectangle | |
| CLine | |
| CLineSegment | |
| CRay | |
| ►NIO | |
| CMathReader | |
| CMathWriter | |
| CClamped | A class that keeps a value clamped. |
| CIAdvanceValueType | |
| CIMatrix | |
| CIVector | |
| CMathHelper | |
| CMatrix2x2 | A 2x2 matrix which can represent rotations for 2D vectors. |
| CMatrix2x3 | A 2x3 matrix which can represent rotations around axes. |
| CMatrix3x3 | A 3x3 matrix which can represent rotations around axes. |
| CMatrix4x4 | |
| CMatrixHelper | |
| COperationHelper | |
| CParseHelper | |
| CPoint2D | This is the Vector Class. |
| CPrimeNumberGenerator | Generates prime numbers. Just felt like writting one. |
| CQuaternion | Summary description for Quaternion. |
| CThrowHelper | |
| CVector2D | This is the Vector Class. |
| CVector3D | A Vector with 3 dimensions. |
| CVector4D | A Vector with 4 dimensions. |
| ►NFontStashSharp | |
| CRenderer | |
| CTexture2DManager | |
| CUtility | |
| ►NJypeli | |
| ►NAssets | |
| CAssaultRifle | Rynnäkkökivääri. |
| CAutomobile | Auto. |
| CBullet | Luoti. |
| CCannon | Yksinkertainen tykki, joka ampuu kuulia tai muuta ammuksia. |
| CCannonBall | Tykinkuula. |
| CClusterGrenade | Rypälepommi. Hajoaa räjähtäessään pienempiin osiin, jotka voivat edelleen räjähtää pienempiin osiin. |
| CCollisionHandler | Kokoelma valmiita törmäyksenkäsittelijöitä. |
| CComputerDriverBrain | Tietokoneajajan aivot. Kuten DriverBrain, mutta osaa automaattisesti suunnistaa checkpointilta toiselle vauhtia säädellen. |
| CDriverBrain | Ajajan aivot. Laskee checkpointteja ja kierroksia automaattisesti. Nämä aivot ovat ihmispelaajalle, käytä tietokoneautoille ComputerDriverBrain-luokkaa. |
| CExplosion | Räjähdys. |
| CGrenade | Kranaatti. |
| CLaserGun | Lasertykki |
| CPathFollowerBrain | Aivot, jotka seuraavat annettua polkua. |
| CPlasmaCannon | Plasmatykki. |
| CProjectile | Ammus. |
| CTank | Yksinkertainen tankki eli panssarivaunu. |
| CWeapon | Ase. |
| ►NContent | |
| CJypeliContentManager | Hallitsee pelin tiedostojen lataamista. |
| CLighting | |
| ►NControls | |
| ►NGamePad | |
| CGamePadAnalogState | |
| CVibration | |
| ►NKeyboard | |
| CVirtualKey | Yksittäinen näppäin virtuaalisessa näppäimistössä. |
| CVirtualKeyboard | Virtuaalinen näppäimistö. Tarkoitettu ensisijaisesti mobiilialustoille, joiden oman virtuaalinäppäimistön käyttö MonoGamen ja Jypelin kanssa on haastavaa tai mahdotonta. |
| CVirtualKeyboardInputEventArgs | Tavallisen näppäimen (ei Enter tai Backspace) painalluksesta syntyvän tapahtuman tiedot. |
| CVirtualKeyInfo | Tietue, joka sisältää olennaiset tiedot näppäimestä sen luontia varten. |
| CXnaRenderer | Sisältää näppäimistön piitämiseen käytettyjä metodeja. |
| CControlContexted | |
| CController | Ohjainlaite. |
| CListenContext | Kuuntelukonteksti ohjaimia varten |
| ►NDevices | |
| CComputerDevice | Fyysinen laite, joka on tietokone |
| CDevice | Fyysinen laite. |
| ►NEffects | |
| CExplosionSystem | Järjestelmä räjähdyksille |
| CFlame | Järjestelmä liekeille |
| CLight | Pistemäinen valonlähde. |
| CLightning | Salama |
| CLightningLayer | |
| CLightningNode | |
| CParticle | Partikkeli |
| CParticleSystem | Järjestelmä partikkelien käsittelyyn |
| CSmoke | Savuefekti. |
| ►NGameObjects | |
| CAngularOscillator | Harmoninen värähtelijä pyörintäliikkeelle. |
| CGameObjectBase | Kaikille peliolioille yhteinen kantaluokka |
| CLinearOscillator | Harmoninen värähtelijä akselin suhteen. |
| COscillator | Harmoninen värähtelijä. |
| CVerticalScrollLayout | Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. Jos widgeteille ei ole tarpeeksi tilaa, vain osa niistä asetellaan paikalleen. Ensimmäisen näkyvän widgetin indeksi asetetaan Update:ssa propertyyn StartIndex ja viimeisen jälkeisen indeksi propertyyn EndIndex. |
| ►NPhysics | |
| ►NJoints | |
| CIMotorJoint | Rajapinta liitoksille jotka pitävät sisällään moottorin. Esimerkiksi Farseerin WheelJoint |
| ►CCollision | |
| CContactPoint | |
| CIPhysicsBody | Rajapinta fysiikkamoottorin tietämää fysiikkakappaletta varten. |
| CIPhysicsEngine | Rajapinta fysiikkamoottorille. |
| COneWayPlatformIgnorer | Allows us to have platforms that are one way. |
| ►NPhysics2d | |
| CArrayBitmap | |
| ►CBitmapHelper | |
| CBitMapSkipper | |
| CIBitmap | |
| CVertexHelper | |
| CVertexInfo | |
| ►NWidgets | |
| CBackground | Taustakuva |
| CBarGauge | Palkki, jonka korkeutta voi säätää. |
| CBindableWidget | Widget, joka voidaan asettaa näyttämään halutun mittarin arvoa. |
| CEasyHighScore | Helpompikäyttöinen parhaiden pisteiden lista. |
| CHighScoreWindow | Parhaiden pisteiden ikkuna. |
| CProgressBar | Palkki, jolla voidaan ilmaista mittarin arvoa graafisesti. |
| CScoreItemWidget | |
| CScoreListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää parhaat pisteet. |
| CSlider | Liukusäädin |
| CSplashScreen | Aloitusruutu, joka voidaan näyttää ennen pelin käynnistämistä. |
| ►NWP7 | |
| CDisplayOrientation | Näytön asento |
| CDisplayResolution | Puhelimen näytön tarkkuus. |
| ►NWP8 | |
| CDisplayOrientation | Näytön asento |
| CDisplayResolution | Puhelimen näytön tarkkuus. |
| CAbstractMoverBrain | Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot. |
| ►CAbstractTileMap | Abstrakti ruutukartta. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Katso ColorTileMap ja TileMap |
| CTileMethodCall | |
| CAccelerometer | |
| CAccelerometerAnalogState | |
| CAdvGroupIgnorer | A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If a object is member of a group that the other body is ignoring then they will not collide. |
| CAnalogState | Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle. Vanhentunut tapa, käytä mieluummin esim. Mouse.PositionOnWorld ja Mouse.MovementOnWorld |
| CAngle | Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg |
| CAnimation | Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. |
| CBackButton | Puhelimen (tai peliohjaimen) takaisin-näppäin. |
| CBoundingRectangle | Suorakaide |
| CBrain | Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. |
| CCamera | Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. |
| CCanvas | Piirtoalusta. |
| CCharset | Yleisesti käytettyjä merkkijoukkoja. Voit yhdistellä merkkijoukkoja +:lla. |
| CColor | Väri. |
| CColorTileMap | Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. |
| CCustomDrawable | Rajapinta olioille, joilla on oma Draw-metodi. |
| CCustomQueryWindow | Abstrakti kyselyikkuna |
| CDelayedDestroyable | Rajapinta olioille, joiden tuhoaminen kestää seuraavaan päivitykseen. |
| CDestroyable | Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa. |
| CDimensional | Olio jolla on reunat. |
| CDimensionalRW | Olio jolla on reunat joita voi muuttaa. |
| CDirection | Perussuunta tasossa. |
| CDisplayOrientation | Näytön asemointi. |
| CDisplayResolution | Mobiililaitteiden resoluutiovaihtoehdot |
| CDoubleMeter | Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. |
| CDoubleMeterAddOperation | Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. |
| CDummyAccelerometer | |
| CEllipse | Ympyrä. |
| ►CFactory | |
| CFactoryKey | |
| CFileLocation | Usein käytettyjä polkuja Windowsissa. |
| ►CFileManager | |
| CAsyncOperation | |
| CAsyncTrigger | |
| CFollowerBrain | Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. |
| CFont | Fontti. |
| ►CGame | |
| CCustomEventHandler | Vapaamuotoinen tapahtumankäsittelijä. |
| CDebugViewSettings | Debug-näkymän (F12) piirtoasetuksia |
| CGameObject | Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita. |
| CGameObjectContainer | Rajapinta luokalle joka sisältää peliolioita. |
| CGamePad | |
| CGesture | |
| CGraphics | Contains graphics resources. |
| CGrid | Avustava luokka ruutukarttojen käsittelyyn. Lisää tämä olio Layerille, jos haluat viivat näkyviin. |
| CGroupCollection | A collection that stores ints that represent groups |
| CGroupIgnorer | A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If 2 objects are members of the same group then they will not collide. |
| CHeart | Sydän. |
| CHorizontalLayout | Asettelee widgetit riviin vaakasuunnassa. |
| CHorizontalSpacer | Leveyssuuntainen väli |
| CIAxleJoint | Akseliliitos |
| CIGameObject | Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille. |
| CIGameObjectInternal | Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IGameObject-rajapinnan toteuttavat myös IGameObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IGameObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IGameObject obj) { ((IGameObjectInternal)obj).Update(); } |
| CIgnorer | Base class for Collision Ignorers to impliment. |
| CILayout | Rajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize, HorizontalSizing sekä VerticalSizing. |
| CImage | Kuva. |
| CImageBatch | Draws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). |
| CIndexTriangle | Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio. |
| CINotifyList | Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan. |
| CInputBox | Laatikko, johon käyttäjä voi syöttää tekstiä. |
| CInputWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän kysymyksen, tekstinsyöttökentän ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. |
| CIntMeter | Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. |
| CIntMeterAddOperation | Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. |
| CIPhysicsObject | Yhteinen rajapinta kaikille fysiikkaolioille. |
| CIPhysicsObjectInternal | Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IPhysics obj) { ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update(); } |
| CJypeliGroupIgnorer | |
| CKeyboard | Näppäimistö. |
| CLabel | Tekstikenttä. |
| CLabyrinthWandererBrain | Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten. |
| CLayer | Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. |
| CLetterPicker | Kirjaimen valitsin. |
| CLevel | Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. |
| CLineBatch | |
| CListener | Ohjaintapahtumien kuuntelija. |
| CListHelpers | Apufunktioita listojen ja muiden tietorakenteiden käyttöön. |
| CListWidget | Listakomponentti. Voidaan liittää listaan, joka toteuttaa INotifyList-rajapinnan. Tällöin listaan tehdyt muutokset päivittyvät komponenttiin. Listaa voi vierittää, jos kaikki rivit eivät mahdu kerralla sen sisälle. |
| CLoadState | |
| CMediaPlayer | Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita. |
| ►CMessageDisplay | Viestikenttä, jolla voi laittaa tekstiä ruudulle. Tätä sinun tuskin tarvitsee itse muodostaa. |
| CMessage | |
| CMessageWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän viestin ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. |
| ►CMeter | Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. |
| CTrigger | |
| CMouse | Hiiri. |
| CMultiSelectWindow | Ikkuna, joka antaa käyttäjän valita yhden annetuista vaihtoehdoista. |
| CObjectHelper | Apuluokka kaikille olioille |
| CObjectIgnorer | A collision ignorer that uses reference comparison. All Bodies with the same instance of this ignorer then they will not collide. |
| CObjectLoadMethods | |
| COperation | Käynnissä oleva tehtävä |
| ►CPhysicsGameBase | Kantaluokka fysiikkapeleille. |
| CCollisionRecord | |
| CPhysicsObject | Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli. |
| CPhysicsStructure | Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. |
| CPlatformWandererBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa edestakaisin. |
| CPolygon | Monikulmio. |
| CPositional | Olio jolla on paikka. |
| CPositionalRW | Olio jolla on paikka jota voi muuttaa. |
| CPushButton | Painonappi. |
| CRandomGen | Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia. |
| CRandomMoverBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmäyksissä ja tietyn ajan jälkeen. |
| CRaySegment | Jana. |
| CRectangle | Suorakulmio. |
| CRegularPolygon | Säännöllinen monikulmio. |
| CRenderer | Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. |
| ►CResource | |
| CAttribute | |
| CReturnHelper | Apuluokka palautusarvoille. |
| CRoadMap | Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä". |
| CSaveAllFieldsAttribute | |
| CSaveAttribute | |
| CSaveState | |
| CScoreItem | Nimi ja pisteet. |
| CScoreList | Parhaiden pisteiden lista. |
| CScreencap | |
| CScreenView | Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. |
| CScrollableList | Rullattava lista widgeteille |
| CShape | Kuvio. |
| CShapeBatch | Draws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). |
| CShapeCache | Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista. |
| CSound | Yleinen äänen toistamiseen käytettävä luokka. Tällä ei ole kovin suuria eroja SoundEffect-luokan kanssa. |
| CSoundEffect | Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia. |
| CStar | Tähti. |
| CStorageFile | Tiedosto. |
| CStreamHelpers | Apufunktioita virtojen käyttöön. |
| CStringHelpers | Sisältää avustusmetodeja merkkijonojen käsittelyyn. |
| CStringList | Järjestetty lista merkkijonoja. |
| CStringListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää listan merkkijonoja. |
| CStringListWindow | Ikkuna, joka sisältää listan merkkijonoja. |
| CSurface | Tasainen tai epätasainen pinta. |
| CSurfaces | Kentän reunat. |
| ►CSynchronousList | Synkroninen lista, eli lista joka päivittyy vasta kun sen Update-metodia kutsutaan. Jos listalle lisätään IUpdatable-rajapinnan toteuttavia olioita, kutsutaan myös niiden Update-metodeja samalla. |
| CAddItemAction | |
| CClearAction | |
| CListAction | |
| CRemoveItemAction | |
| CTagged | Rajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus. |
| CTextureBitmap | Tekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona. |
| CTextureCoordinates | |
| ►CTextureToShapeConverter | Muuttaa tekstuurin yhdeksi tai useammaksi listaksi verteksejä. Mahdollistaa myös reikien sisällyttämisen muotoon. |
| CVertices | |
| CTileMap | Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. |
| CTime | Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä. |
| CTimer | Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. |
| CTouch | Kosketuspaneelin kosketus. |
| CTouchListener | Kuuntelija kosketusnäytölle. |
| CTouchPanel | Kosketusnäyttö. |
| CTriangle | Tasasivuinen kolmio. |
| CTypeHelper | Avustava luokka tietotyyppien käsittelyyn |
| CUnlimitedAngle | Rajoittamaton kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg |
| CUpdatable | Rajapinta päivittyville olioille. |
| CVector | 2D-vektori. |
| CVerticalLayout | Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. |
| CVerticalSpacer | Pystysuuntainen väli |
| CWidget | Käyttöliittymän komponentti. |
| CWindow | Ikkuna. |
| CYesNoWindow | Ikkuna, joka kysyy käyttäjältä kyllä tai ei -kysymyksen. |
| ►CPlatformCharacter | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. |
| CCollisionHelper | |
| CPlatformCharacter2 | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. |
| CShootingPlatformCharacter | Tasohyppelypelin hahmo, joka ampuu aseella automaattisesti määritellyin väliajoin. |
