Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Vector tietuereferenssi

2D-vektori. Lisää...

Julkiset jäsenfunktiot

 Vector (double X, double Y)
 Luo uuden vektorin komponenteista. Lisää...
 
double Distance (Vector vector)
 Etäisyys kahden pisteen välillä Lisää...
 
override bool Equals (Object obj)
 Onko annettu vektori yhtäsuuri tämän kanssa. Tosi, jos vektorien komponentit ovat double.Epsilonin päässä toisistaan. Lisää...
 
override int GetHashCode ()
 Vektorin hajautuskoodi Lisää...
 
Vector Normalize ()
 Palauttaa uuden vektorin, jonka suunta pysyy samana, mutta pituudeksi tulee 1.0. Lisää...
 
Vector Project (Vector to)
 Laskee ja palauttaa tämän pisteen etäisyyden toiseen pisteeseen. Lisää...
 
double ScalarProjection (Vector vector)
 Skalaariprojektio annettuun vektoriin https://en.wikipedia.org/wiki/Scalar_projection Lisää...
 
override string ToString ()
 Vektori merkkijonona muodossa (x,y) Lisää...
 
string ToString (IFormatProvider formatProvider)
 Vektori merkkijonona muodossa (x,y), jossa x ja y on muotoiltu annetun formaatin mukaisesti Lisää...
 
Vector Transform (Matrix matrix)
 Kertoo vektorin matriisilla. Lisää...
 
Vector Transpose ()
 Palauttaa uuden vektorin, jossa x ja y on vaihdettu keskenään. Lisää...
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Vector Average (IEnumerable< Vector > vectors)
 Palauttaa kahden tai useamman vektorin keskiarvon. Lisää...
 
static Vector Average (params Vector[] vectors)
 Palauttaa kahden tai useamman vektorin keskiarvon. Lisää...
 
static Vector ComponentProduct (Vector a, Vector b)
 Kertoo kaksi vektoria komponenteittain. Lisää...
 
static double CrossProduct (Vector left, Vector right)
 Ristitulo. Palauttaa kohtisuoraan vektoreita vastaan olevan uuden vektorin pituuden. Tuloksen merkki kertoo kumpaan suuntaan vektori osoittaa. Lisää...
 
static double Distance (Vector p1, Vector p2)
 Etäisyys kahden pisteen välillä. Lisää...
 
static double DotProduct (Vector left, Vector right)
 Pistetulo. Lisää...
 
static Vector FromAngle (Angle angle)
 Luo vektorin kulman perusteella yksikköpituudella. Lisää...
 
static Vector FromLengthAndAngle (double length, Angle angle)
 Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella. Lisää...
 
static Vector Max (params Vector[] vectors)
 Palauttaa pisimmän vektorin. Lisää...
 
static Vector Min (params Vector[] vectors)
 Palauttaa lyhimmän vektorin. Lisää...
 
static implicit operator Microsoft.Xna.Framework.Vector2 (Vector v)
 Muuttaa Jypeli.Vector -> Microsoft.Xna.Framework.Vector2 Lisää...
 
static implicit operator Microsoft.Xna.Framework.Vector3 (Vector v)
 Muuttaa Jypeli.Vector -> Microsoft.Xna.Framework.Vector3 Lisää...
 
static implicit operator Microsoft.Xna.Framework.Vector4 (Vector v)
 Muuttaa Jypeli.Vector -> Microsoft.Xna.Framework.Vector4 Lisää...
 
static implicit operator System.Numerics.Vector2 (Vector v)
 Muuttaa Jypeli.Vector -> System.Numerics.Vector2 Lisää...
 
static implicit operator System.Numerics.Vector3 (Vector v)
 Muuttaa Jypeli.Vector -> System.Numerics.Vector3 Lisää...
 
static implicit operator System.Numerics.Vector4 (Vector v)
 Muuttaa Jypeli.Vector -> System.Numerics.Vector4 Lisää...
 
static implicit operator Vector (Microsoft.Xna.Framework.Vector2 v)
 Muuttaa Microsoft.Xna.Framework.Vector2 -> Jypeli.Vector Lisää...
 
static implicit operator Vector (Microsoft.Xna.Framework.Vector3 v)
 Muuttaa Microsoft.Xna.Framework.Vector3 -> Jypeli.Vector Lisää...
 
static implicit operator Vector (Microsoft.Xna.Framework.Vector4 v)
 Muuttaa Microsoft.Xna.Framework.Vector4 -> Jypeli.Vector Lisää...
 
static implicit operator Vector (System.Numerics.Vector2 v)
 Muuttaa System.Numerics.Vector2 -> Jypeli.Vector Lisää...
 
static implicit operator Vector (System.Numerics.Vector3 v)
 Muuttaa System.Numerics.Vector3 -> Jypeli.Vector Lisää...
 
static implicit operator Vector (System.Numerics.Vector4 v)
 Muuttaa System.Numerics.Vector4 -> Jypeli.Vector Lisää...
 
static implicit operator Vector (Vector2D v)
 Muuttaa dvancedMath.Vector2D -> Jypeli.Vector Lisää...
 
static implicit operator Vector2D (Vector v)
 Muuttaa Jypeli.Vector -> AdvancedMath.Vector2D Lisää...
 
static bool operator!= (Vector left, Vector right)
 Ovatko vektorit eri Lisää...
 
static Vector operator* (double scalar, Vector source)
 Kertoo vektorin skalaarilla Lisää...
 
static Vector operator* (Vector source, double scalar)
 Kertoo vektorin skalaarilla Lisää...
 
static Vector operator+ (Vector left, Vector right)
 Summaa vektorit yhteen Lisää...
 
static Vector operator- (Vector left, Vector right)
 Vähentää vektorit toisistaan Lisää...
 
static Vector operator- (Vector source)
 Miinustaa vektorin toisesta Lisää...
 
static Vector operator/ (Vector source, double scalar)
 Jakaa vektorin skalaarilla Lisää...
 
static bool operator== (Vector left, Vector right)
 Ovatko vektorit samat Lisää...
 
static Vector Parse (string vectorStr)
 Muodostaa (x,y) muodossa olevasta merkkijonsta vektorin Lisää...
 
static Vector Parse (string vectorStr, IFormatProvider formatProvider)
 Muodostaa (x,y) muodossa olevasta merkkijonsta vektorin, jossa x ja y on muotoiltu annetun formaatin mukaisesti Lisää...
 

Julkiset attribuutit

double X
 Vektorin X-komponentti. Lisää...
 
double Y
 Vektorin Y-komponentti Lisää...
 

Staattiset julkiset attribuutit

static readonly Vector Diagonal = Vector.One
 Diagonaalivektori (1,1) Lisää...
 
static readonly Vector One = new Vector( 1, 1 )
 Yksikkövektori. Lisää...
 
static readonly Vector UnitX = new Vector( 1.0, 0.0 )
 Vaakasuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta oikealle). Lisää...
 
static readonly Vector UnitY = new Vector( 0.0, 1.0 )
 Pystysuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta ylös). Lisää...
 
static readonly Vector Zero = new Vector( 0, 0 )
 Nollavektori. Lisää...
 

Ominaisuudet

Angle Angle [get]
 Kulma radiaaneina. Lisää...
 
Vector LeftNormal [get]
 Vasen normaali. Lisää...
 
double Magnitude [get]
 Vektorin pituus. Lisää...
 
double MagnitudeSquared [get]
 Vektorin pituuden neliö. Lisää...
 
Vector RightNormal [get]
 Oikea normaali. Lisää...
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static Vector FromLengthAndAngle (double length, double angle)
 Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

2D-vektori.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 66.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Vector()

Jypeli.Vector.Vector ( double  X,
double  Y 
)

Luo uuden vektorin komponenteista.

Parametrit
XX-komponentti
YY-komponentti

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 362.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Vector.Average(), Jypeli.Vector.ComponentProduct(), Jypeli.Vector.Equals(), Jypeli.Vector.operator Vector(), Jypeli.Vector.Parse(), Jypeli.Vector.Transform() ja Jypeli.Vector.Transpose().

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Average() [1/2]

static Vector Jypeli.Vector.Average ( IEnumerable< Vector vectors)
static

Palauttaa kahden tai useamman vektorin keskiarvon.

Parametrit
vectorsVektorit
Palauttaa
Keskiarvovektori

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 296.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Zero.

Viitattu Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeBoth().

◆ Average() [2/2]

static Vector Jypeli.Vector.Average ( params Vector[]  vectors)
static

Palauttaa kahden tai useamman vektorin keskiarvon.

Parametrit
vectorsVektorit
Palauttaa
Keskiarvovektori

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 317.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Zero.

◆ ComponentProduct()

static Vector Jypeli.Vector.ComponentProduct ( Vector  a,
Vector  b 
)
static

Kertoo kaksi vektoria komponenteittain.

Parametrit
aVektori
bVektori
Palauttaa
Tulovektori

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 179.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Camera.ScreenToWorld() ja Jypeli.Camera.WorldToScreen().

◆ CrossProduct()

static double Jypeli.Vector.CrossProduct ( Vector  left,
Vector  right 
)
static

Ristitulo. Palauttaa kohtisuoraan vektoreita vastaan olevan uuden vektorin pituuden. Tuloksen merkki kertoo kumpaan suuntaan vektori osoittaa.

Parametrit
leftVasen vektori
rightOikea vektori
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 168.

Viittaukset Jypeli.Vector.Angle ja Jypeli.Vector.Magnitude.

Viitattu Jypeli.Shape.SameSide().

◆ Distance() [1/2]

◆ Distance() [2/2]

double Jypeli.Vector.Distance ( Vector  vector)

Etäisyys kahden pisteen välillä

Parametrit
vector
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 189.

Viittaukset Jypeli.Vector.Distance().

◆ DotProduct()

static double Jypeli.Vector.DotProduct ( Vector  left,
Vector  right 
)
static

Pistetulo.

Parametrit
leftVasen vektori
rightOikea vektori
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 155.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.TextureToShapeConverter.DistanceBetweenPointAndLineSegment(), Jypeli.Shape.IsInsideTriangle(), PlatformCharacter2.OnColliding() ja Jypeli.Vector.ScalarProjection().

◆ Equals()

override bool Jypeli.Vector.Equals ( Object  obj)

Onko annettu vektori yhtäsuuri tämän kanssa. Tosi, jos vektorien komponentit ovat double.Epsilonin päässä toisistaan.

Parametrit
obj
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 449.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ FromAngle()

static Vector Jypeli.Vector.FromAngle ( Angle  angle)
static

Luo vektorin kulman perusteella yksikköpituudella.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 133.

Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle() ja Jypeli.Angle.Radians.

Viitattu PlatformCharacter.GetPlatformTopY(), Jypeli.Angle.GetVector() ja Jypeli.UnlimitedAngle.GetVector().

◆ FromLengthAndAngle() [1/2]

static Vector Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle ( double  length,
Angle  angle 
)
static

Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 125.

Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle() ja Jypeli.Angle.Radians.

◆ FromLengthAndAngle() [2/2]

◆ GetHashCode()

override int Jypeli.Vector.GetHashCode ( )

Vektorin hajautuskoodi

Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 438.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Direction.GetHashCode().

◆ Max()

static Vector Jypeli.Vector.Max ( params Vector[]  vectors)
static

Palauttaa pisimmän vektorin.

Parametrit
vectorsVektorit
Palauttaa
Pisin vektori.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 273.

Viittaukset Jypeli.Vector.Magnitude.

Viitattu Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelFull().

◆ Min()

static Vector Jypeli.Vector.Min ( params Vector[]  vectors)
static

Palauttaa lyhimmän vektorin.

Parametrit
vectorsVektorit
Palauttaa
Lyhin vektori.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 250.

Viittaukset Jypeli.Vector.Magnitude.

Viitattu Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow() ja Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevel().

◆ Normalize()

Vector Jypeli.Vector.Normalize ( )

Palauttaa uuden vektorin, jonka suunta pysyy samana, mutta pituudeksi tulee 1.0.

Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 217.

Viittaukset Jypeli.Vector.Magnitude.

Viitattu Jypeli.GameObjects.LinearOscillator.LinearOscillator(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination(), Jypeli.TextureToShapeConverter.SplitPolygonEdge() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.Update().

◆ operator Microsoft.Xna.Framework.Vector2()

static implicit Jypeli.Vector.operator Microsoft.Xna.Framework.Vector2 ( Vector  v)
static

Muuttaa Jypeli.Vector -> Microsoft.Xna.Framework.Vector2

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 603.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator Microsoft.Xna.Framework.Vector3()

static implicit Jypeli.Vector.operator Microsoft.Xna.Framework.Vector3 ( Vector  v)
static

Muuttaa Jypeli.Vector -> Microsoft.Xna.Framework.Vector3

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 621.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator Microsoft.Xna.Framework.Vector4()

static implicit Jypeli.Vector.operator Microsoft.Xna.Framework.Vector4 ( Vector  v)
static

Muuttaa Jypeli.Vector -> Microsoft.Xna.Framework.Vector4

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 639.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator System.Numerics.Vector2()

static implicit Jypeli.Vector.operator System.Numerics.Vector2 ( Vector  v)
static

Muuttaa Jypeli.Vector -> System.Numerics.Vector2

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 660.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator System.Numerics.Vector3()

static implicit Jypeli.Vector.operator System.Numerics.Vector3 ( Vector  v)
static

Muuttaa Jypeli.Vector -> System.Numerics.Vector3

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 678.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator System.Numerics.Vector4()

static implicit Jypeli.Vector.operator System.Numerics.Vector4 ( Vector  v)
static

Muuttaa Jypeli.Vector -> System.Numerics.Vector4

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 696.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator Vector() [1/7]

static implicit Jypeli.Vector.operator Vector ( Microsoft.Xna.Framework.Vector2  v)
static

Muuttaa Microsoft.Xna.Framework.Vector2 -> Jypeli.Vector

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 594.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector().

◆ operator Vector() [2/7]

static implicit Jypeli.Vector.operator Vector ( Microsoft.Xna.Framework.Vector3  v)
static

Muuttaa Microsoft.Xna.Framework.Vector3 -> Jypeli.Vector

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 612.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator Vector() [3/7]

static implicit Jypeli.Vector.operator Vector ( Microsoft.Xna.Framework.Vector4  v)
static

Muuttaa Microsoft.Xna.Framework.Vector4 -> Jypeli.Vector

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 630.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator Vector() [4/7]

static implicit Jypeli.Vector.operator Vector ( System.Numerics.Vector2  v)
static

Muuttaa System.Numerics.Vector2 -> Jypeli.Vector

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 651.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator Vector() [5/7]

static implicit Jypeli.Vector.operator Vector ( System.Numerics.Vector3  v)
static

Muuttaa System.Numerics.Vector3 -> Jypeli.Vector

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 669.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator Vector() [6/7]

static implicit Jypeli.Vector.operator Vector ( System.Numerics.Vector4  v)
static

Muuttaa System.Numerics.Vector4 -> Jypeli.Vector

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 687.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator Vector() [7/7]

static implicit Jypeli.Vector.operator Vector ( Vector2D  v)
static

Muuttaa dvancedMath.Vector2D -> Jypeli.Vector

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 573.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), AdvanceMath.Vector2D.X ja AdvanceMath.Vector2D.Y.

◆ operator Vector2D()

static implicit Jypeli.Vector.operator Vector2D ( Vector  v)
static

Muuttaa Jypeli.Vector -> AdvancedMath.Vector2D

Parametrit
v

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 582.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator!=()

static bool Jypeli.Vector.operator!= ( Vector  left,
Vector  right 
)
static

Ovatko vektorit eri

Parametrit
left
right
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 562.

◆ operator*() [1/2]

static Vector Jypeli.Vector.operator* ( double  scalar,
Vector  source 
)
static

Kertoo vektorin skalaarilla

Parametrit
scalar
source
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 511.

◆ operator*() [2/2]

static Vector Jypeli.Vector.operator* ( Vector  source,
double  scalar 
)
static

Kertoo vektorin skalaarilla

Parametrit
source
scalar
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 497.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator+()

static Vector Jypeli.Vector.operator+ ( Vector  left,
Vector  right 
)
static

Summaa vektorit yhteen

Parametrit
left
right
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 469.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator-() [1/2]

static Vector Jypeli.Vector.operator- ( Vector  left,
Vector  right 
)
static

Vähentää vektorit toisistaan

Parametrit
left
right
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 483.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator-() [2/2]

static Vector Jypeli.Vector.operator- ( Vector  source)
static

Miinustaa vektorin toisesta

Parametrit
source
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 537.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator/()

static Vector Jypeli.Vector.operator/ ( Vector  source,
double  scalar 
)
static

Jakaa vektorin skalaarilla

Parametrit
source
scalar
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 522.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ operator==()

static bool Jypeli.Vector.operator== ( Vector  left,
Vector  right 
)
static

Ovatko vektorit samat

Parametrit
left
right
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 551.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ Parse() [1/2]

static Vector Jypeli.Vector.Parse ( string  vectorStr)
static

Muodostaa (x,y) muodossa olevasta merkkijonsta vektorin

Parametrit
vectorStr
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 409.

Viittaukset Jypeli.Vector.Parse().

Viitattu Jypeli.Vector.Parse().

◆ Parse() [2/2]

static Vector Jypeli.Vector.Parse ( string  vectorStr,
IFormatProvider  formatProvider 
)
static

Muodostaa (x,y) muodossa olevasta merkkijonsta vektorin, jossa x ja y on muotoiltu annetun formaatin mukaisesti

Parametrit
vectorStr
formatProvider
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 421.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector().

◆ Project()

Vector Jypeli.Vector.Project ( Vector  to)

Laskee ja palauttaa tämän pisteen etäisyyden toiseen pisteeseen.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 208.

Viittaukset Jypeli.Vector.ScalarProjection().

◆ ScalarProjection()

◆ ToString() [1/2]

override string Jypeli.Vector.ToString ( )

Vektori merkkijonona muodossa (x,y)

Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 386.

Viittaukset Jypeli.Vector.ToString().

Viitattu Jypeli.Vector.ToString().

◆ ToString() [2/2]

string Jypeli.Vector.ToString ( IFormatProvider  formatProvider)

Vektori merkkijonona muodossa (x,y), jossa x ja y on muotoiltu annetun formaatin mukaisesti

Parametrit
formatProvider
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 397.

Viittaukset Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ Transform()

Vector Jypeli.Vector.Transform ( Matrix  matrix)

Kertoo vektorin matriisilla.

Parametrit
matrix
Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 227.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Mouse.GetPositionOnScreen() ja Jypeli.Mouse.SetPosition().

◆ Transpose()

Vector Jypeli.Vector.Transpose ( )

Palauttaa uuden vektorin, jossa x ja y on vaihdettu keskenään.

Palauttaa

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 240.

Viittaukset Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ Diagonal

readonly Vector Jypeli.Vector.Diagonal = Vector.One
static

◆ One

readonly Vector Jypeli.Vector.One = new Vector( 1, 1 )
static

Yksikkövektori.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 76.

◆ UnitX

◆ UnitY

◆ X

double Jypeli.Vector.X

Vektorin X-komponentti.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 334.

Viitattu Jypeli.BoundingRectangle.BoundingRectangle(), Jypeli.GameObject.GameObject(), Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.Widgets.SplashScreen.SplashScreen(), Jypeli.Vector.Vector(), PlatformCharacter.AdjustPosition(), Jypeli.Vector.Average(), Jypeli.RoadMap.CalculatePoints(), Jypeli.Surface.CalculateVertexes(), Jypeli.Vector.ComponentProduct(), Jypeli.Surface.CreateBottom(), Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Level.CreateGround(), Jypeli.Surface.CreateTop(), Jypeli.Level.CreateTopBorder(), Jypeli.TextureToShapeConverter.DetectVertices(), Jypeli.Vector.Distance(), Jypeli.Vector.DotProduct(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Game.Draw(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Widgets.Background.Draw(), Jypeli.Widgets.BarGauge.Draw(), Jypeli.LetterPicker.Draw(), Jypeli.MessageDisplay.Draw(), Jypeli.Label.Draw(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw(), Jypeli.LineBatch.Draw(), Jypeli.ShapeBatch.Draw(), Jypeli.Renderer.DrawFilledShape(), Jypeli.Layer.DrawGrid(), Jypeli.Renderer.DrawImage(), Jypeli.Canvas.DrawImage(), Jypeli.Renderer.DrawPolygon(), Jypeli.Renderer.DrawRaySegment(), Jypeli.Layer.DrawShape(), Jypeli.Image.DrawTextOnImage(), Jypeli.Layer.DrawTexture(), Jypeli.Renderer.DrawVertices(), Jypeli.Vector.Equals(), Jypeli.Font.FindWrapIndex(), Jypeli.GameObject.FlipImage(), Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.ScreenView.FromXnaCoords(), Jypeli.Vector.GetHashCode(), Jypeli.Label.GetHorizontalAlignment(), Jypeli.Game.GetObjectsAt(), PlatformCharacter.GetPlatformTopY(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow(), Jypeli.CustomQueryWindow< W >.Initialize(), Jypeli.TextureToShapeConverter.InPolygon(), PlatformCharacter.IsAboutToFall(), Jypeli.GameObject.IsInside(), Jypeli.BoundingRectangle.IsInside(), Jypeli.GameObject.IsInsideRect(), Jypeli.Game.IsObjectOnScreen(), Jypeli.Renderer.MakeTextureVertices(), Jypeli.Accelerometer.MakeTriggerRule(), Jypeli.GameObject.MirrorImage(), PlatformCharacter.Move(), PlatformCharacter2.Move(), Jypeli.Camera.Move(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.Vector.operator Microsoft.Xna.Framework.Vector2(), Jypeli.Vector.operator Microsoft.Xna.Framework.Vector3(), Jypeli.Vector.operator Microsoft.Xna.Framework.Vector4(), Jypeli.Vector.operator System.Numerics.Vector2(), Jypeli.Vector.operator System.Numerics.Vector3(), Jypeli.Vector.operator System.Numerics.Vector4(), Jypeli.Vector.operator Vector(), Jypeli.Vector.operator Vector2D(), Jypeli.Vector.operator*(), Jypeli.Vector.operator+(), Jypeli.Vector.operator-(), Jypeli.Vector.operator/(), Jypeli.Vector.operator==(), Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines(), Jypeli.Game.PaintShapeOutlines(), Jypeli.Assets.Explosion.PlaySound(), Jypeli.GameObject.RefreshLayout(), Jypeli.ScreenView.ScaleToFit(), Jypeli.TextureToShapeConverter.SearchCrossingEdges(), Jypeli.TextureToShapeConverter.SearchNextHullEntrance(), Jypeli.Grid.SnapToLines(), Jypeli.TextureToShapeConverter.SplitPolygonEdge(), Jypeli.Effects.Lightning.Strike(), Jypeli.Vector.ToString(), Jypeli.PushButton.TouchHover(), Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords(), Jypeli.Vector.Transform(), Jypeli.Vector.Transpose(), PlatformCharacter.Turn(), PlatformCharacter2.Turn(), Jypeli.HorizontalLayout.Update(), Jypeli.VerticalLayout.Update(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update(), PlatformCharacter2.Update(), Jypeli.PlatformWandererBrain.Update(), Jypeli.Effects.Smoke.Update(), Jypeli.Camera.Update(), Jypeli.GameObject.UpdateChildSizes(), Jypeli.InputBox.UpdateCursorPosition(), Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen(), Jypeli.Label.updateSize(), Jypeli.Widgets.ProgressBar.UpdateValue() ja Jypeli.Camera.ZoomTo().

◆ Y

double Jypeli.Vector.Y

Vektorin Y-komponentti

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 339.

Viitattu Jypeli.BoundingRectangle.BoundingRectangle(), Jypeli.GameObject.GameObject(), Jypeli.Vector.Vector(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.RoadMap.CalculatePoints(), Jypeli.Surface.CalculateVertexes(), Jypeli.Physics.OneWayPlatformIgnorer.CanCollide(), Jypeli.Vector.ComponentProduct(), Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Level.CreateLeftBorder(), Jypeli.Surface.CreateRight(), Jypeli.Level.CreateRightBorder(), Jypeli.TextureToShapeConverter.DetectVertices(), Jypeli.Vector.Distance(), Jypeli.Vector.DotProduct(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Game.Draw(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.Widgets.Background.Draw(), Jypeli.Widgets.BarGauge.Draw(), Jypeli.LetterPicker.Draw(), Jypeli.MessageDisplay.Draw(), Jypeli.Label.Draw(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.Draw(), Jypeli.LineBatch.Draw(), Jypeli.ShapeBatch.Draw(), Jypeli.Renderer.DrawFilledShape(), Jypeli.Layer.DrawGrid(), Jypeli.Renderer.DrawImage(), Jypeli.Canvas.DrawImage(), Jypeli.Renderer.DrawPolygon(), Jypeli.Renderer.DrawRaySegment(), Jypeli.Layer.DrawShape(), Jypeli.Image.DrawTextOnImage(), Jypeli.Layer.DrawTexture(), Jypeli.Renderer.DrawVertices(), Jypeli.LetterPicker.EndDrag(), Jypeli.Vector.Equals(), Jypeli.GameObject.FlipImage(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.ScreenView.FromXnaCoords(), Jypeli.Vector.GetHashCode(), Jypeli.Game.GetObjectsAt(), PlatformCharacter.GetPlatformTopY(), Jypeli.Label.GetVerticalAlignment(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow(), Jypeli.TextureToShapeConverter.InPolygon(), Jypeli.GameObject.IsInside(), Jypeli.BoundingRectangle.IsInside(), Jypeli.GameObject.IsInsideRect(), Jypeli.Game.IsObjectOnScreen(), PlatformCharacter.IsStandingOn(), Jypeli.Renderer.MakeTextureVertices(), Jypeli.Accelerometer.MakeTriggerRule(), Jypeli.GameObject.MirrorImage(), PlatformCharacter2.Move(), Jypeli.Camera.Move(), PlatformCharacter.OnCollision(), Jypeli.Vector.operator Microsoft.Xna.Framework.Vector2(), Jypeli.Vector.operator Microsoft.Xna.Framework.Vector3(), Jypeli.Vector.operator Microsoft.Xna.Framework.Vector4(), Jypeli.Vector.operator System.Numerics.Vector2(), Jypeli.Vector.operator System.Numerics.Vector3(), Jypeli.Vector.operator System.Numerics.Vector4(), Jypeli.Vector.operator Vector(), Jypeli.Vector.operator Vector2D(), Jypeli.Vector.operator*(), Jypeli.Vector.operator+(), Jypeli.Vector.operator-(), Jypeli.Vector.operator/(), Jypeli.Vector.operator==(), Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines(), Jypeli.Game.PaintShapeOutlines(), Jypeli.GameObject.RefreshLayout(), Jypeli.ScreenView.ScaleToFit(), Jypeli.TextureToShapeConverter.SearchCrossingEdges(), Jypeli.TextureToShapeConverter.SearchHoleEntrance(), Jypeli.TextureToShapeConverter.SearchNextHullEntrance(), Jypeli.Grid.SnapToLines(), Jypeli.TextureToShapeConverter.SplitPolygonEdge(), Jypeli.LetterPicker.StartDrag(), Jypeli.Effects.Lightning.Strike(), Jypeli.Vector.ToString(), Jypeli.PushButton.TouchHover(), Jypeli.ScreenView.ToXnaCoords(), Jypeli.Vector.Transform(), Jypeli.Vector.Transpose(), PlatformCharacter.Turn(), PlatformCharacter2.Turn(), Jypeli.HorizontalLayout.Update(), Jypeli.VerticalLayout.Update(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update(), Jypeli.PlatformWandererBrain.Update(), Jypeli.Effects.Smoke.Update(), Jypeli.Camera.Update(), Jypeli.LetterPicker.Update(), Jypeli.GameObject.UpdateChildSizes(), Jypeli.InputBox.UpdateCursorPosition(), Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen(), Jypeli.Label.updateSize(), Jypeli.Widgets.ProgressBar.UpdateValue(), PlatformCharacter.Walk() ja Jypeli.Camera.ZoomTo().

◆ Zero

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Angle

◆ LeftNormal

◆ Magnitude

◆ MagnitudeSquared

double Jypeli.Vector.MagnitudeSquared
get

Vektorin pituuden neliö.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 352.

Viitattu Jypeli.Vector.ScalarProjection().

◆ RightNormal

Vector Jypeli.Vector.RightNormal
get

Oikea normaali.

Määrittely tiedoston Vector.cs rivillä 104.

Viitattu Jypeli.GameObject.IsBetween().


Dokumentaatio tälle tietueelle luotiin seuraavasta tiedostosta: