Jypeli 10
The simple game programming library
|
Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia. Lisää...
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static Angle | NextAngle () |
Palauttaa satunnaisen kulman. Lisää... | |
static Angle | NextAngle (Angle max) |
Palauttaa satunnaisen kulman nollasta annettuun maksimiin. Lisää... | |
static Angle | NextAngle (Angle min, Angle max) |
Palauttaa satunnaisen kulman tietyltä väliltä. Lisää... | |
static bool | NextBool () |
Palauttaa satunnaisen totuusarvon. Lisää... | |
static Color | NextColor () |
Palauttaa satunnaisen värin. Lisää... | |
static Color | NextColor (Color first, Color second) |
Palauttaa satunnaisen värin. Lisää... | |
static Color | NextColor (object obj) |
Palauttaa satunnaisen värin olioilmentymän perusteella. Sama olio palauttaa aina saman värin. Lisää... | |
static Color | NextDarkColor () |
Palauttaa satunnaisen tumman värin. Lisää... | |
static Direction | NextDirection () |
Palauttaa satunnaisen suunnan. Lisää... | |
static double | NextDouble (double min, double max) |
Palauttaa satunnaisen liukuluvun parametrien Lisää... | |
static double[] | NextDoubleArray (double min, double max, int size) |
Palauttaa double-taulukon. Lisää... | |
static double[] | NextDoubleArray (double min, double max, int size, int maxchange) |
Palauttaa double-taulukon. Lisää... | |
static int | NextInt (int maxValue) |
Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun, joka on vähintään 0 ja pienempi kuin Lisää... | |
static int | NextInt (int min, int max) |
Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun, joka on vähintään Lisää... | |
static int | NextIntWithProbabilities (params double[] p) |
Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun annettujen todennäköisyyksien perusteella. Lisää... | |
static char | NextLetter (bool upperCase=false) |
Arpoo satunnaisen kirjaimen väliltä a-z. Lisää... | |
static Color | NextLightColor () |
Palauttaa satunnaisen vaalean värin. Lisää... | |
static Shape | NextShape () |
Palauttaa satunnaisen muodon. Lisää... | |
static TimeSpan | NextTimeSpan (double minSeconds, double maxSeconds) |
Palauttaa satunnaisen aikavälin. Lisää... | |
static Vector | NextVector (BoundingRectangle rect, int r=0) |
Luodaan satunnainen vektori, jonka "piste" on suorakaiteen sisällä. Lisää... | |
static Vector | NextVector (double minLength, double maxLength) |
Palauttaa satunnaisen vektorin. Lisää... | |
static Vector | NextVector (double minX, double minY, double maxX, double maxY) |
Palauttaa satunnaisen vektorin. Lisää... | |
static T | SelectOne< T > (IList< T > choices) |
Palauttaa yhden annetuista vaihtoehdoista. Esim. RandomGen.SelectOne<string>("yksi", "kaksi", "kolme"); Lisää... | |
static T | SelectOne< T > (params T[] choices) |
Palauttaa yhden annetuista vaihtoehdoista. Esim. RandomGen.SelectOne<string>("yksi", "kaksi", "kolme"); Lisää... | |
static void | Shuffle< T > (IList< T > list) |
Sotkee rakenteen satunnaiseen järjestykseen Lisää... | |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
static Random | rand = new Random() |
Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 38.
|
static |
Palauttaa satunnaisen kulman.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 202.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.RandomGen.NextDouble().
Viitattu Jypeli.RandomMoverBrain.ChangeDirection(), Jypeli.RandomGen.NextVector() ja Jypeli.RandomMoverBrain.OnCollision().
Palauttaa satunnaisen kulman nollasta annettuun maksimiin.
max | Maksimikulma. |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 247.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.RandomGen.NextDouble() ja Jypeli.Angle.Radians.
Palauttaa satunnaisen kulman tietyltä väliltä.
min | Minimikulma. |
max | Maksimikulma. |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 258.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.RandomGen.NextDouble() ja Jypeli.Angle.Radians.
|
static |
Palauttaa satunnaisen totuusarvon.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 45.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.
|
static |
Palauttaa satunnaisen värin.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 154.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.
Viitattu Jypeli.Image.CreateStarSky(), Jypeli.RandomGen.NextDarkColor(), Jypeli.RandomGen.NextLightColor(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetRandomColor() ja Jypeli.Assets.CollisionHandler.SetRandomTargetColor().
Palauttaa satunnaisen värin.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 193.
Viittaukset Jypeli.Color.Lerp() ja Jypeli.RandomGen.rand.
|
static |
Palauttaa satunnaisen värin olioilmentymän perusteella. Sama olio palauttaa aina saman värin.
obj | Olio |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 183.
|
static |
Palauttaa satunnaisen tumman värin.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 172.
Viittaukset Jypeli.Color.Black, Jypeli.Color.Mix() ja Jypeli.RandomGen.NextColor().
|
static |
Palauttaa satunnaisen suunnan.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 90.
Viittaukset Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.RandomGen.rand, Jypeli.Direction.Right ja Jypeli.Direction.Up.
Viitattu Jypeli.LabyrinthWandererBrain.OnAdd().
|
static |
Palauttaa satunnaisen liukuluvun parametrien
min
ja max
väliltä.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 70.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.
Viitattu Jypeli.Level.GetRandomPosition(), Jypeli.Effects.Flame.GiveRandomDirection(), Jypeli.Effects.Smoke.GiveRandomDirection(), Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(), Jypeli.RandomGen.NextAngle(), Jypeli.RandomGen.NextDoubleArray(), Jypeli.RandomGen.NextTimeSpan(), Jypeli.RandomGen.NextVector(), Jypeli.Assets.Explosion.PlaySound(), Jypeli.Effects.Lightning.Strike() ja Jypeli.Effects.Smoke.Update().
|
static |
Palauttaa double-taulukon.
min | Pienin arvo. |
max | Suurin arvo. |
size | Taulukon koko. |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 113.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextDouble().
|
static |
Palauttaa double-taulukon.
min | Pienin arvo. |
max | Suurin arvo. |
size | Taulukon koko. |
maxchange | Suurin sallittu muutos kahden luvun välillä. |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 133.
Viittaukset AdvanceMath.MathHelper.Max(), AdvanceMath.MathHelper.Min() ja Jypeli.RandomGen.NextDouble().
|
static |
Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun, joka on vähintään 0 ja pienempi kuin
max
.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 54.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.
Viitattu Jypeli.Image.CreateStarSky(), Jypeli.RandomGen.NextLetter() ja Jypeli.RandomGen.SelectOne< T >().
|
static |
Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun, joka on vähintään
min
ja pienempi kuin max
.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 62.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.
|
static |
Palauttaa satunnaisen kokonaisluvun annettujen todennäköisyyksien perusteella.
p | Todennäköisyydet. 0 = ei koskaan, 1 = varmasti, 0.5 = 50% jne. |
int luku = RandomGen.NextIntWithProbabilities( 0.4 ); // palauttaa 40% tod.näk. nollan, muuten ykkösen (60%) int luku2 = RandomGen.NextIntWithProbabilities( 0.6, 0.2 ); // palauttaa 60% tod.näk. nollan, 20% tn. ykkösen ja muuten kakkosen (40%) int luku3 = RandomGen.NextIntWithProbabilities( 0.6, 0.4 ); // palauttaa 60% tod.näk. nollan ja 40% tn. ykkösen
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 298.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand.
|
static |
Arpoo satunnaisen kirjaimen väliltä a-z.
upperCase | Käytetäänkö ISOJA KIRJAIMIA |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 80.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextInt().
|
static |
Palauttaa satunnaisen vaalean värin.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 163.
Viittaukset Jypeli.Color.Mix(), Jypeli.RandomGen.NextColor() ja Jypeli.Color.White.
|
static |
Palauttaa satunnaisen muodon.
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 280.
Viittaukset Jypeli.Shape.Diamond, Jypeli.Shape.Ellipse, Jypeli.Shape.Heart, Jypeli.Shape.Hexagon, Jypeli.Shape.Octagon, Jypeli.Shape.Pentagon, Jypeli.Shape.Rectangle, Jypeli.Shape.Star ja Jypeli.Shape.Triangle.
|
static |
Palauttaa satunnaisen aikavälin.
minSeconds | Minimikesto sekunteina |
maxSeconds | Maksimikesto sekunteina |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 272.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextDouble().
|
static |
Luodaan satunnainen vektori, jonka "piste" on suorakaiteen sisällä.
rect | suorakaisen joka rajoittaa arvontaa |
r | säde joka otetaan reunoilta sisäänpäin |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 237.
Viittaukset Jypeli.BoundingRectangle.Bottom, Jypeli.BoundingRectangle.Left, Jypeli.RandomGen.NextDouble(), Jypeli.BoundingRectangle.Right ja Jypeli.BoundingRectangle.Top.
|
static |
Palauttaa satunnaisen vektorin.
minLength | Vektorin minimipituus. |
maxLength | Vektorin maksimipituus. |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 213.
Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.RandomGen.NextAngle() ja Jypeli.RandomGen.NextDouble().
|
static |
Palauttaa satunnaisen vektorin.
minX | Pienin sallittu X-koordinaatti |
minY | Pienin sallittu Y-koordinaatti |
maxX | Suurin sallittu X-koordinaatti |
maxY | Suurin sallittu Y-koordinaatti |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 226.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextDouble().
|
static |
Palauttaa yhden annetuista vaihtoehdoista. Esim. RandomGen.SelectOne<string>("yksi", "kaksi", "kolme");
T | Vaihtoehtojen tyyppi |
choices | Vaihtoehdot |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 351.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextInt() ja Jypeli.T.
|
static |
Palauttaa yhden annetuista vaihtoehdoista. Esim. RandomGen.SelectOne<string>("yksi", "kaksi", "kolme");
T | Vaihtoehtojen tyyppi |
choices | Vaihtoehdot |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 338.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.NextInt() ja Jypeli.T.
|
static |
Sotkee rakenteen satunnaiseen järjestykseen
T | Minkä tyyppisiä alkioita sotketaan |
list | tietorakenne jossa sotkettavat alkiot |
Määrittely tiedoston RandomGen.cs rivillä 318.
Viittaukset Jypeli.RandomGen.rand ja Jypeli.T.
|
staticprivate |