Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Level luokkareferenssi

Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää...

Luokan Jypeli.Level luokkakaavio
Jypeli.Dimensional

Julkiset jäsenfunktiot

Surfaces CreateBorders ()
 Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateBorders (bool isVisible)
 Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateBorders (double min, double max, int points)
 Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateBorders (double min, double max, int points, double restitution)
 Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateBorders (double min, double max, int points, double restitution, Color borderColor)
 Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateBorders (double min, double max, int points, double restitution, Image borderImage)
 Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateBorders (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateBorders (double restitution, bool isVisible, Color borderColor)
 Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateBorders (double restitution, bool isVisible, Image borderImage)
 Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
PhysicsObject CreateBottomBorder ()
 Lisää kenttään alareunan. Lisää...
 
PhysicsObject CreateBottomBorder (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kenttään alareunan. Lisää...
 
PhysicsObject CreateGround (double[] heights, double scale)
 Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. Lisää...
 
PhysicsObject CreateGround (double[] heights, double scale, Image image)
 Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. Lisää...
 
Surfaces CreateHorizontalBorders ()
 Lisää kaikille kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateHorizontalBorders (bool isVisible)
 Lisää kaikille kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points)
 Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points, double restitution)
 Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Color borderColor)
 Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Image borderImage)
 Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateHorizontalBorders (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kaikille kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateHorizontalBorders (double restitution, bool isVisible, Color borderColor)
 Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateHorizontalBorders (double restitution, bool isVisible, Image borderImage)
 Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
PhysicsObject CreateLeftBorder ()
 Lisää kenttään vasemman reunan. Lisää...
 
PhysicsObject CreateLeftBorder (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kenttään vasemman reunan. Lisää...
 
PhysicsObject CreateRightBorder ()
 Lisää kenttään oikean reunan. Lisää...
 
PhysicsObject CreateRightBorder (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kenttään oikean reunan. Lisää...
 
PhysicsObject CreateTopBorder ()
 Lisää kenttään yläreunan. Lisää...
 
PhysicsObject CreateTopBorder (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kenttään yläreunan. Lisää...
 
Surfaces CreateVerticalBorders ()
 Lisää kaikille kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateVerticalBorders (bool isVisible)
 Lisää kaikille kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateVerticalBorders (double min, double max, int points)
 Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateVerticalBorders (double min, double max, int points, double restitution)
 Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateVerticalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Color borderColor)
 Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateVerticalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Image borderImage)
 Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateVerticalBorders (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kaikille kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateVerticalBorders (double restitution, bool isVisible, Color borderColor)
 Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
Surfaces CreateVerticalBorders (double restitution, bool isVisible, Image borderImage)
 Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää...
 
BoundingRectangle FindObjectLimits ()
 Laskee pienimmän alueen, jonka sisälle kaikki kentän oliot mahtuvat. Lisää...
 
Vector GetRandomFreePosition (double radius)
 Palauttaa satunnaisen vapaan kohdan kentän reunojen sisältä. Lisää...
 
Vector GetRandomPosition ()
 Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä. Lisää...
 

Julkiset attribuutit

readonly Vector Center = Vector.Zero
 Kentän keskipiste. Lisää...
 

Paketin funktiot

 Level (Game game)
 
void Clear ()
 
double GetBorderThickness ()
 

Ominaisuudet

double AmbientLight [getset]
 Taustavalo Lisää...
 
Background Background [getset]
 Kentän taustakuva. Lisää...
 
Color BackgroundColor [getset]
 Kentän taustaväri. Lisää...
 
double Bottom [get]
 Kentän alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
BoundingRectangle BoundingRect [get]
 Kentän rajaama alue Lisää...
 
double Height [getset]
 Kentän korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Kentän vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
double Right [get]
 Kentän oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
Vector Size [getset]
 Kentän koko (leveys ja korkeus). Lisää...
 
double Top [get]
 Kentän yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
double Width [getset]
 Kentän leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

Surface CreateBorder (Direction direction, double min, double max, int points, double restitution, bool isVisible, Image borderImage, Color borderColor)
 
Surface CreateBorder (Direction direction, double restitution, bool isVisible, Image borderImage, Color borderColor)
 
PhysicsObject CreateBorder (double width, double height)
 

Yksityiset attribuutit

double _height = 800
 
double _width = 1000
 
Game game
 

Yksityiskohtainen selite

Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 5.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Level()

Jypeli.Level.Level ( Game  game)
package

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Clear()

void Jypeli.Level.Clear ( )
package

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 182.

Viittaukset Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Image.

Viitattu Jypeli.Game.ClearAll().

◆ CreateBorder() [1/3]

Surface Jypeli.Level.CreateBorder ( Direction  direction,
double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution,
bool  isVisible,
Image  borderImage,
Color  borderColor 
)
private

◆ CreateBorder() [2/3]

◆ CreateBorder() [3/3]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateBorder ( double  width,
double  height 
)
private

◆ CreateBorders() [1/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateBorders ( )

Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 32.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBorders().

Viitattu Jypeli.Level.CreateBorders().

◆ CreateBorders() [2/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateBorders ( bool  isVisible)

Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 41.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBorders().

◆ CreateBorders() [3/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateBorders ( double  min,
double  max,
int  points 
)

Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 252.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBorders() ja Jypeli.Color.Gray.

◆ CreateBorders() [4/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateBorders ( double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution 
)

Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 241.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBorders() ja Jypeli.Color.Gray.

◆ CreateBorders() [5/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateBorders ( double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution,
Color  borderColor 
)

Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
borderColorReunojen väri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 206.

Viittaukset Jypeli.Surfaces.b, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Surfaces.l, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Surfaces.r, Jypeli.Direction.Right, Jypeli.Surfaces.t ja Jypeli.Direction.Up.

◆ CreateBorders() [6/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateBorders ( double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution,
Image  borderImage 
)

Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
borderImageReunojen kuva / tekstuuri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 224.

Viittaukset Jypeli.Surfaces.b, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Color.Gray, Jypeli.Surfaces.l, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Surfaces.r, Jypeli.Direction.Right, Jypeli.Surfaces.t ja Jypeli.Direction.Up.

◆ CreateBorders() [7/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateBorders ( double  restitution,
bool  isVisible 
)

Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 51.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBorders() ja Jypeli.Color.Gray.

◆ CreateBorders() [8/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateBorders ( double  restitution,
bool  isVisible,
Color  borderColor 
)

Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
borderColorReunojen väri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 62.

Viittaukset Jypeli.Surfaces.b, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Surfaces.l, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Surfaces.r, Jypeli.Direction.Right, Jypeli.Surfaces.t ja Jypeli.Direction.Up.

◆ CreateBorders() [9/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateBorders ( double  restitution,
bool  isVisible,
Image  borderImage 
)

Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
borderImageReunojen kuva / tekstuuri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 78.

Viittaukset Jypeli.Surfaces.b, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Color.Gray, Jypeli.Surfaces.l, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Surfaces.r, Jypeli.Direction.Right, Jypeli.Surfaces.t ja Jypeli.Direction.Up.

◆ CreateBottomBorder() [1/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateBottomBorder ( )

Lisää kenttään alareunan.

Palauttaa
Uusi reuna.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 473.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBottomBorder().

Viitattu Jypeli.Level.CreateBottomBorder().

◆ CreateBottomBorder() [2/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateBottomBorder ( double  restitution,
bool  isVisible 
)

Lisää kenttään alareunan.

Palauttaa
Uusi reuna.
Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 431.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Bottom, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Level.GetBorderThickness(), Jypeli.GameObject.IsVisible, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.PhysicsObject.Restitution, Jypeli.Level.Width, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Angle.Zero.

◆ CreateGround() [1/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateGround ( double[]  heights,
double  scale 
)

Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.

Parametrit
heightsY-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle.
scaleVakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0.

Huomaa, että maastossa ei voi olla kahta pistettä päällekkäin.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 490.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateGround().

Viitattu Jypeli.Level.CreateGround().

◆ CreateGround() [2/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateGround ( double[]  heights,
double  scale,
Image  image 
)

Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.

Parametrit
heightsY-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle.
scaleVakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0.
imageMaastossa käytettävä kuva.
Palauttaa

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 506.

Viittaukset Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Level.Bottom, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.game, Jypeli.Level.Width ja Jypeli.Vector.X.

◆ CreateHorizontalBorders() [1/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders ( )

Lisää kaikille kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 91.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders().

Viitattu Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders().

◆ CreateHorizontalBorders() [2/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders ( bool  isVisible)

Lisää kaikille kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 100.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders().

◆ CreateHorizontalBorders() [3/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders ( double  min,
double  max,
int  points 
)

Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 307.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders().

◆ CreateHorizontalBorders() [4/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders ( double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution 
)

Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 264.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders() ja Jypeli.Color.Gray.

◆ CreateHorizontalBorders() [5/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders ( double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution,
Color  borderColor 
)

Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
borderColorReunojen väri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 293.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Surfaces.l, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Surfaces.r ja Jypeli.Direction.Right.

◆ CreateHorizontalBorders() [6/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders ( double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution,
Image  borderImage 
)

Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
borderImageReunojen kuva / tekstuuri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 277.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Color.Gray, Jypeli.Surfaces.l, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Surfaces.r ja Jypeli.Direction.Right.

◆ CreateHorizontalBorders() [7/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders ( double  restitution,
bool  isVisible 
)

Lisää kaikille kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 110.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders() ja Jypeli.Color.Gray.

◆ CreateHorizontalBorders() [8/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders ( double  restitution,
bool  isVisible,
Color  borderColor 
)

Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
borderColorReunojen väri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 121.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Surfaces.l, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Surfaces.r ja Jypeli.Direction.Right.

◆ CreateHorizontalBorders() [9/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateHorizontalBorders ( double  restitution,
bool  isVisible,
Image  borderImage 
)

Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
borderImageReunojen kuva / tekstuuri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 149.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Color.Gray, Jypeli.Surfaces.l, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Surfaces.r ja Jypeli.Direction.Right.

◆ CreateLeftBorder() [1/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateLeftBorder ( )

Lisää kenttään vasemman reunan.

Palauttaa
Uusi reuna.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 446.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateLeftBorder().

Viitattu Jypeli.Level.CreateLeftBorder().

◆ CreateLeftBorder() [2/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateLeftBorder ( double  restitution,
bool  isVisible 
)

Lisää kenttään vasemman reunan.

Palauttaa
Uusi reuna.
Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 382.

Viittaukset Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Level.GetBorderThickness(), Jypeli.Level.Height, Jypeli.GameObject.IsVisible, Jypeli.Level.Left, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.PhysicsObject.Restitution ja Jypeli.Vector.Y.

◆ CreateRightBorder() [1/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateRightBorder ( )

Lisää kenttään oikean reunan.

Palauttaa
Uusi reuna.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 455.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateRightBorder().

Viitattu Jypeli.Level.CreateRightBorder().

◆ CreateRightBorder() [2/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateRightBorder ( double  restitution,
bool  isVisible 
)

Lisää kenttään oikean reunan.

Palauttaa
Uusi reuna.
Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 398.

Viittaukset Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Level.GetBorderThickness(), Jypeli.Level.Height, Jypeli.GameObject.IsVisible, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.PhysicsObject.Restitution, Jypeli.Level.Right ja Jypeli.Vector.Y.

◆ CreateTopBorder() [1/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateTopBorder ( )

Lisää kenttään yläreunan.

Palauttaa
Uusi reuna.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 464.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateTopBorder().

Viitattu Jypeli.Level.CreateTopBorder().

◆ CreateTopBorder() [2/2]

PhysicsObject Jypeli.Level.CreateTopBorder ( double  restitution,
bool  isVisible 
)

Lisää kenttään yläreunan.

Palauttaa
Uusi reuna.
Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 414.

Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.Level.GetBorderThickness(), Jypeli.GameObject.IsVisible, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.PhysicsObject.Restitution, Jypeli.Level.Top, Jypeli.Level.Width ja Jypeli.Vector.X.

◆ CreateVerticalBorders() [1/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateVerticalBorders ( )

Lisää kaikille kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 160.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateVerticalBorders().

Viitattu Jypeli.Level.CreateVerticalBorders().

◆ CreateVerticalBorders() [2/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateVerticalBorders ( bool  isVisible)

Lisää kaikille kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 169.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateVerticalBorders().

◆ CreateVerticalBorders() [3/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateVerticalBorders ( double  min,
double  max,
int  points 
)

Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 362.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateVerticalBorders().

◆ CreateVerticalBorders() [4/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateVerticalBorders ( double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution 
)

Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 319.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateVerticalBorders() ja Jypeli.Color.Gray.

◆ CreateVerticalBorders() [5/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateVerticalBorders ( double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution,
Color  borderColor 
)

Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
borderColorReunojen väri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 348.

Viittaukset Jypeli.Surfaces.b, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Surfaces.t ja Jypeli.Direction.Up.

◆ CreateVerticalBorders() [6/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateVerticalBorders ( double  min,
double  max,
int  points,
double  restitution,
Image  borderImage 
)

Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
minReunan minimipaksuus.
maxReunan maksimipaksuus.
pointsPisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on).
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
borderImageReunojen kuva / tekstuuri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 332.

Viittaukset Jypeli.Surfaces.b, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Color.Gray, Jypeli.Surfaces.t ja Jypeli.Direction.Up.

◆ CreateVerticalBorders() [7/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateVerticalBorders ( double  restitution,
bool  isVisible 
)

Lisää kaikille kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 179.

Viittaukset Jypeli.Level.CreateVerticalBorders() ja Jypeli.Color.Gray.

◆ CreateVerticalBorders() [8/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateVerticalBorders ( double  restitution,
bool  isVisible,
Color  borderColor 
)

Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
borderColorReunojen väri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 135.

Viittaukset Jypeli.Surfaces.b, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Surfaces.t ja Jypeli.Direction.Up.

◆ CreateVerticalBorders() [9/9]

Surfaces Jypeli.Level.CreateVerticalBorders ( double  restitution,
bool  isVisible,
Image  borderImage 
)

Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
borderImageReunojen kuva / tekstuuri.

Määrittely tiedoston Borders.cs rivillä 190.

Viittaukset Jypeli.Surfaces.b, Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Color.Gray, Jypeli.Surfaces.t ja Jypeli.Direction.Up.

◆ FindObjectLimits()

BoundingRectangle Jypeli.Level.FindObjectLimits ( )

Laskee pienimmän alueen, jonka sisälle kaikki kentän oliot mahtuvat.

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 190.

Viittaukset Jypeli.Game.GetObjectsAboutToBeAdded(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Layers ja Jypeli.Game.ObjectCount.

Viitattu Jypeli.Camera.doZoomToAllObjects().

◆ GetBorderThickness()

◆ GetRandomFreePosition()

Vector Jypeli.Level.GetRandomFreePosition ( double  radius)

Palauttaa satunnaisen vapaan kohdan kentän reunojen sisältä.

Parametrit
radiusSäde jonka sisällä ei saa olla olioita
Palauttaa

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 260.

Viittaukset Jypeli.Game.GetObjectAt(), Jypeli.Level.GetRandomPosition() ja Jypeli.Game.Instance.

◆ GetRandomPosition()

Vector Jypeli.Level.GetRandomPosition ( )

Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä.

Palauttaa
Vektori.

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 250.

Viittaukset Jypeli.Level.Bottom, Jypeli.Level.Left, Jypeli.RandomGen.NextDouble(), Jypeli.Level.Right ja Jypeli.Level.Top.

Viitattu Jypeli.Level.GetRandomFreePosition().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _height

double Jypeli.Level._height = 800
private

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 76.

◆ _width

double Jypeli.Level._width = 1000
private

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 75.

◆ Center

◆ game

Game Jypeli.Level.game
private

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ AmbientLight

double Jypeli.Level.AmbientLight
getset

Taustavalo

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 84.

Viitattu Jypeli.Level.Level() ja Jypeli.Graphics.GetLightingEffect().

◆ Background

Background Jypeli.Level.Background
getset

Kentän taustakuva.

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 103.

Viitattu Jypeli.Game.Draw().

◆ BackgroundColor

Color Jypeli.Level.BackgroundColor
getset

Kentän taustaväri.

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 94.

Viitattu Jypeli.Game.Draw().

◆ Bottom

double Jypeli.Level.Bottom
get

◆ BoundingRect

BoundingRectangle Jypeli.Level.BoundingRect
get

Kentän rajaama alue

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 167.

◆ Height

◆ Left

◆ Right

double Jypeli.Level.Right
get

◆ Size

Vector Jypeli.Level.Size
getset

Kentän koko (leveys ja korkeus).

Määrittely tiedoston Level.cs rivillä 126.

Viitattu Jypeli.Widgets.Background.TileToLevel().

◆ Top

◆ Width


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavista tiedostoista: