Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.Animation luokkareferenssi

Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää...

Luokan Jypeli.Animation luokkakaavio

Julkiset jäsenfunktiot

 Animation (Animation src)
 Luo kopion jo tunnetusta animaatiosta. Lisää...
 
 Animation (params Image[] frames)
 Luo uuden animaation. Lisää...
 
IEnumerator< ImageGetEnumerator ()
 Animaation kuvien iteraattori Lisää...
 
void Pause ()
 Keskeyttää animaation toiston. Lisää...
 
void Resume ()
 Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin. Lisää...
 
void Start ()
 Käynnistää animaation alusta. Lisää...
 
void Start (int repeatCount)
 Käynnistää animaation alusta. Lisää...
 
void Step ()
 Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin. Lisää...
 
void Step (int numberOfFrames)
 Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin. Lisää...
 
void Stop ()
 Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun. Lisää...
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Animation Apply (Animation anim, ImageConverter method)
 Käyttää haluttua metodia kaikkiin animaation ruutuihin. Lisää...
 
static Animation Flip (Animation anim)
 Peilaa animaation Y-suunnasssa. Lisää...
 
static Animation Mirror (Animation anim)
 Peilaa animaation X-suunnasssa. Lisää...
 
static implicit operator Animation (Image image)
 Luo uuden animaation kuvasta. Lisää...
 
static Animation Reverse (Animation anim)
 Palauttaa animaation, joka toistuu lopusta alkuun. Lisää...
 

Paketin attribuutit

Image[] frames = null
 

Ominaisuudet

Image CurrentFrame [get]
 Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta. Lisää...
 
int CurrentFrameIndex [get]
 Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta). Lisää...
 
double FPS [getset]
 Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second). Lisää...
 
int FrameCount [get]
 Ruutujen määrä. Lisää...
 
double? Height [get]
 Animaation korkeus. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää...
 
bool IsPlaying [getset]
 Onko animaatio käynnissä. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Animaation koko. Vector.Zero, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää...
 
bool StopOnLastFrame [getset]
 Jos true, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun. Lisää...
 
double? Width [get]
 Animaation leveys. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää...
 

Tapahtumat

Action Played
 Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

System.Collections.IEnumerator System.Collections.IEnumerable. GetEnumerator ()
 
void OnPlayed ()
 

Yksityiset attribuutit

int currentIndex
 
int lastRepeat = 0
 
int repeatCount = -1
 
double secondsPerFrame
 
TimeSpan startTime
 

Yksityiskohtainen selite

Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta.

Eri peliolioille kannattaa yleensä tehdä oma animaatio-olio, jotta niiden animaatiot voivat edetä eri tahtiin. Jos animaatioilla on kuitenkin samat kuvat, kannattaa samaa kuvataulukkoa käyttää molemmille.

Image[] kuvat = LoadImages("kuva1", "kuva2", "kuva3");

void LuoKentta() { // ... o1.Animation = new animation(kuvat); o2.Animation = new Animation(kuvat); }

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 61.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Animation() [1/2]

Jypeli.Animation.Animation ( params Image[]  frames)

◆ Animation() [2/2]

Jypeli.Animation.Animation ( Animation  src)

Luo kopion jo tunnetusta animaatiosta.

Parametrit
srcKopioitava animaatio.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 211.

Viittaukset Jypeli.Animation.currentIndex, Jypeli.Animation.FPS, Jypeli.Animation.FrameCount, Jypeli.Animation.frames, Jypeli.Animation.IsPlaying, Jypeli.Animation.repeatCount ja Jypeli.Animation.startTime.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Apply()

static Animation Jypeli.Animation.Apply ( Animation  anim,
ImageConverter  method 
)
static

Käyttää haluttua metodia kaikkiin animaation ruutuihin.

Parametrit
animAnimaatio
methodMetodi, joka ottaa parametriksi kuvan ja palauttaa kuvan
Palauttaa
Uusi animaatio

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 231.

Viittaukset Jypeli.Animation.Animation() ja Jypeli.Animation.frames.

Viitattu Jypeli.Animation.Flip() ja Jypeli.Animation.Mirror().

◆ Flip()

static Animation Jypeli.Animation.Flip ( Animation  anim)
static

Peilaa animaation Y-suunnasssa.

Parametrit
animAnimaatio
Palauttaa
Peilattu animaatio

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 258.

Viittaukset Jypeli.Animation.Apply() ja Jypeli.Image.Flip().

◆ GetEnumerator() [1/2]

IEnumerator< Image > Jypeli.Animation.GetEnumerator ( )

Animaation kuvien iteraattori

Palauttaa

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 370.

Viittaukset Jypeli.Animation.frames.

◆ GetEnumerator() [2/2]

System.Collections.IEnumerator System.Collections.IEnumerable. Jypeli.Animation.GetEnumerator ( )
private

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 380.

Viittaukset Jypeli.Animation.frames.

◆ Mirror()

static Animation Jypeli.Animation.Mirror ( Animation  anim)
static

Peilaa animaation X-suunnasssa.

Parametrit
animAnimaatio
Palauttaa
Peilattu animaatio

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 248.

Viittaukset Jypeli.Animation.Apply() ja Jypeli.Image.Mirror().

◆ OnPlayed()

void Jypeli.Animation.OnPlayed ( )
private

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 178.

Viittaukset Jypeli.Animation.Played.

Viitattu Jypeli.Animation.Step().

◆ operator Animation()

static implicit Jypeli.Animation.operator Animation ( Image  image)
static

Luo uuden animaation kuvasta.

Parametrit
imageKuva.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 201.

Viittaukset Jypeli.Animation.Animation().

◆ Pause()

void Jypeli.Animation.Pause ( )

Keskeyttää animaation toiston.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 304.

Viittaukset Jypeli.Animation.IsPlaying.

◆ Resume()

void Jypeli.Animation.Resume ( )

Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 312.

Viittaukset Jypeli.Animation.IsPlaying.

◆ Reverse()

static Animation Jypeli.Animation.Reverse ( Animation  anim)
static

Palauttaa animaation, joka toistuu lopusta alkuun.

Parametrit
animAnimaatio
Palauttaa
Käännetty animaatio

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 268.

Viittaukset Jypeli.Animation.Animation() ja Jypeli.Animation.frames.

◆ Start() [1/2]

void Jypeli.Animation.Start ( )

◆ Start() [2/2]

void Jypeli.Animation.Start ( int  repeatCount)

Käynnistää animaation alusta.

Parametrit
repeatCountKuinka monta kertaa animaatio suoritetaan.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 293.

Viittaukset Jypeli.Animation.IsPlaying, Jypeli.Animation.lastRepeat, Jypeli.Animation.repeatCount, Jypeli.Time.SinceStartOfGame, Jypeli.Animation.startTime ja Jypeli.Game.Time.

◆ Step() [1/2]

void Jypeli.Animation.Step ( )

Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 359.

Viittaukset Jypeli.Animation.Step().

Viitattu Jypeli.Animation.Step().

◆ Step() [2/2]

void Jypeli.Animation.Step ( int  numberOfFrames)

Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin.

Parametrit
numberOfFramesEdettävä määrä ruutuja.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 334.

Viittaukset Jypeli.Animation.currentIndex, Jypeli.Animation.FrameCount, Jypeli.Animation.IsPlaying, Jypeli.Animation.OnPlayed(), Jypeli.Animation.repeatCount ja Jypeli.Animation.Stop().

◆ Stop()

void Jypeli.Animation.Stop ( )

Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 320.

Viittaukset Jypeli.Animation.currentIndex, Jypeli.Animation.FrameCount, Jypeli.Animation.IsPlaying, Jypeli.Animation.repeatCount ja Jypeli.Animation.StopOnLastFrame.

Viitattu Jypeli.Animation.Step().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ currentIndex

int Jypeli.Animation.currentIndex
private

◆ frames

Image [] Jypeli.Animation.frames = null
package

◆ lastRepeat

int Jypeli.Animation.lastRepeat = 0
private

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 93.

Viitattu Jypeli.Animation.Start().

◆ repeatCount

int Jypeli.Animation.repeatCount = -1
private

◆ secondsPerFrame

double Jypeli.Animation.secondsPerFrame
private

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 63.

◆ startTime

TimeSpan Jypeli.Animation.startTime
private

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 64.

Viitattu Jypeli.Animation.Animation() ja Jypeli.Animation.Start().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ CurrentFrame

Image Jypeli.Animation.CurrentFrame
get

Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 138.

◆ CurrentFrameIndex

int Jypeli.Animation.CurrentFrameIndex
get

Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta).

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 98.

◆ FPS

double Jypeli.Animation.FPS
getset

Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second).

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 124.

Viitattu Jypeli.Animation.Animation().

◆ FrameCount

int Jypeli.Animation.FrameCount
get

◆ Height

double? Jypeli.Animation.Height
get

Animaation korkeus. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 160.

Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().

◆ IsPlaying

bool Jypeli.Animation.IsPlaying
getset

◆ Size

Vector Jypeli.Animation.Size
get

Animaation koko. Vector.Zero, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 168.

◆ StopOnLastFrame

bool Jypeli.Animation.StopOnLastFrame
getset

Jos true, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 147.

Viitattu Jypeli.Animation.Stop().

◆ Width

double? Jypeli.Animation.Width
get

Animaation leveys. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 152.

Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Played

Action Jypeli.Animation.Played

Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: