Jypeli 10
The simple game programming library
Jypeli.FollowerBrain luokkareferenssi

Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. Lisää...

Luokan Jypeli.FollowerBrain luokkakaavio
Jypeli.AbstractMoverBrain Jypeli.Brain

Julkiset jäsenfunktiot

 FollowerBrain ()
 Luo aivot. Lisää...
 
 FollowerBrain (params object[] targets)
 Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan yhtä tai useampaa kohdetta. Lisää...
 
Comparison< IGameObjectCreateDistanceComparer (double changeTargetDistance)
 Luo FollowComparer-vertailijan, jolla aivot seuraavat aina lähintä oliota. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain
 AbstractMoverBrain ()
 Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää...
 
 AbstractMoverBrain (double speed)
 Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot Lisää...
 
void Turn (Angle angle)
 Kääntää aivojen hallitsemaan hahmoa Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain
virtual void OnCollision (IGameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void Update (Time time)
 Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain
void Move (Angle direction)
 Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää...
 
void Move (Vector direction)
 Liikuttaa aivojen hallitsemaa hahmoa Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Brain
virtual void OnAdd (IGameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää...
 
virtual void OnAddToGame ()
 Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää...
 
virtual void OnRemove (IGameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää...
 

Ominaisuudet

Brain CloseBrain [getset]
 Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan lähellä kohdestta Lisää...
 
IGameObject CurrentTarget [getprotected set]
 Olio, jota parhaillaan seurataan. Lisää...
 
double? Delay [getset]
 Viive seuraamislogiikassa. Oletuksena nolla (seuraa reaaliajassa) Lisää...
 
double DistanceClose [getset]
 Etäisyys, jolloin ollaan lähellä kohdetta. Lisää...
 
double DistanceFar [getset]
 Etäisyys, jolloin ollaan kaukana kohteesta ja lopetetaan sen seuraaminen. Lisää...
 
DoubleMeter DistanceToTarget [getprotected set]
 Etäisyys lähimpään kohteeseen. Lisää...
 
Brain FarBrain [getset]
 Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan kaukana kaikista kohteista, esim. RandomMoverBrain Lisää...
 
Comparison< IGameObjectFollowComparer [getset]
 Metodi, joka vertailee kahta oliota keskenään. Kumpi olio tulee ensimmäiseksi, sitä seurataan. Lisää...
 
List< IGameObjectObjectsToFollow [getset]
 Oliot, joita seurataan. Lisää...
 
bool StopWhenTargetClose [getset]
 Pysähdytäänkö, kun ollaan lähellä kohdetta. Lisää...
 
List< string > TagsToFollow [getset]
 Tagit, joita seurataan. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.AbstractMoverBrain
virtual double Speed [getset]
 Nopeus, jolla liikutaan. Lisää...
 
UnlimitedAngle TurnSpeed [getset]
 Maksimikääntymisnopeus (radiaania sekunnissa) Lisää...
 
bool TurnWhileMoving [getset]
 Käännytäänkö siihen suuntaan mihin liikutaan. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Brain
bool Active [getset]
 Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää...
 
IGameObject Owner [getset]
 Aivojen haltija. Lisää...
 

Tapahtumat

Action TargetClose
 Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lähellä seurattavaa. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Brain
Action< BrainUpdated
 Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void SelectTarget ()
 
void SetTargetPosition (double dt)
 

Yksityiset attribuutit

double _logicDelay = 0
 
double remainingDelay = 0
 
Vector targetPosition
 

Additional Inherited Members

- Paketin funktiot inherited from Jypeli.Brain
void AddToGameEvent ()
 
void DoUpdate (Time time)
 
- Paketin staattiset attribuutit inherited from Jypeli.Brain
static readonly Brain None = new Brain()
 Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 9.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ FollowerBrain() [1/2]

Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain ( )

Luo aivot.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 126.

◆ FollowerBrain() [2/2]

Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain ( params object[]  targets)

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ CreateDistanceComparer()

Comparison< IGameObject > Jypeli.FollowerBrain.CreateDistanceComparer ( double  changeTargetDistance)

Luo FollowComparer-vertailijan, jolla aivot seuraavat aina lähintä oliota.

Parametrit
changeTargetDistanceEro kahden olion etäisyyden välillä ennen kuin vaihdetaan seurattavaa kohdetta. Mitä pienempi arvo, sitä helpommin kohdetta vaihdetaan.
Palauttaa

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 102.

Viittaukset Jypeli.FollowerBrain.CurrentTarget, Jypeli.Vector.Distance(), Jypeli.Brain.Owner ja Jypeli.PositionalRW.Position.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain().

◆ SelectTarget()

◆ SetTargetPosition()

◆ Update()

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _logicDelay

double Jypeli.FollowerBrain._logicDelay = 0
private

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 11.

◆ remainingDelay

double Jypeli.FollowerBrain.remainingDelay = 0
private

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 12.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.Update().

◆ targetPosition

Vector Jypeli.FollowerBrain.targetPosition
private

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ CloseBrain

Brain Jypeli.FollowerBrain.CloseBrain
getset

Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan lähellä kohdestta

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 62.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.Update().

◆ CurrentTarget

IGameObject Jypeli.FollowerBrain.CurrentTarget
getprotected set

◆ Delay

double? Jypeli.FollowerBrain.Delay
getset

Viive seuraamislogiikassa. Oletuksena nolla (seuraa reaaliajassa)

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 80.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.SetTargetPosition() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().

◆ DistanceClose

double Jypeli.FollowerBrain.DistanceClose
getset

Etäisyys, jolloin ollaan lähellä kohdetta.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 46.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().

◆ DistanceFar

double Jypeli.FollowerBrain.DistanceFar
getset

Etäisyys, jolloin ollaan kaukana kohteesta ja lopetetaan sen seuraaminen.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 51.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().

◆ DistanceToTarget

DoubleMeter Jypeli.FollowerBrain.DistanceToTarget
getprotected set

◆ FarBrain

Brain Jypeli.FollowerBrain.FarBrain
getset

Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan kaukana kaikista kohteista, esim. RandomMoverBrain

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 57.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().

◆ FollowComparer

Comparison<IGameObject> Jypeli.FollowerBrain.FollowComparer
getset

Metodi, joka vertailee kahta oliota keskenään. Kumpi olio tulee ensimmäiseksi, sitä seurataan.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 31.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget().

◆ ObjectsToFollow

List<IGameObject> Jypeli.FollowerBrain.ObjectsToFollow
getset

Oliot, joita seurataan.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 25.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget().

◆ StopWhenTargetClose

bool Jypeli.FollowerBrain.StopWhenTargetClose
getset

Pysähdytäänkö, kun ollaan lähellä kohdetta.

true jos pysähdytään; jos ei, niin false.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 75.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.Update().

◆ TagsToFollow

List<string> Jypeli.FollowerBrain.TagsToFollow
getset

Tagit, joita seurataan.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 20.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.FollowerBrain() ja Jypeli.FollowerBrain.SelectTarget().

Tapahtumien dokumentaatio

◆ TargetClose

Action Jypeli.FollowerBrain.TargetClose

Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lähellä seurattavaa.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 67.

Viitattu Jypeli.FollowerBrain.Update().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: