Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Widgets.Background luokkareferenssi

Taustakuva Lisää...

Luokan Jypeli.Widgets.Background luokkakaavio
Jypeli.Widget

Julkiset jäsenfunktiot

 Background (double width, double height)
 Luo uuden taustakuvan. Lisää...
 
 Background (Vector size)
 Luo uuden taustakuvan. Lisää...
 
Image CreateGradient (Color lowerColor, Color upperColor)
 Luo liukuväritaustan taustakuvaksi. Lisää...
 
Image CreateStars ()
 Luo avaruustaustakuvan. Lisää...
 
Image CreateStars (int amount)
 Luo avaruustaustakuvan. Lisää...
 
override void Draw (Matrix parentTransformation, Matrix transformation)
 
void FitToLevel ()
 Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi. Lisää...
 
void ScaleToLevel ()
 Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi pitäen kuvasuhteen. Kuva sovitetaan niin, että se ei ylitä kentän rajoja. Lisää...
 
void ScaleToLevelByHeight ()
 Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi pitäen kuvasuhteen. Kuva sovitetaan niin, että se täyttää kentän pystysuunnassa. Lisää...
 
void ScaleToLevelByWidth ()
 Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi pitäen kuvasuhteen. Kuva sovitetaan niin, että se täyttää kentän vaakasuunnassa. Lisää...
 
void ScaleToLevelFull ()
 Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi pitäen kuvasuhteen. Kuva sovitetaan niin, että se täyttää koko kentän ja osa rajautuu kentän ulkopuolelle. Lisää...
 
void TileToLevel ()
 Toistaa kuvaa vaaka- ja pystysuunnassa niin että kuvio peittää koko kentän. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widget
 Widget (Animation animation)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (double width, double height)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Draw (Matrix parentTransformation)
 
void InitControl ()
 

Ominaisuudet

override Animation Animation [get, set]
 
bool MovesWithCamera [get, set]
 Liikkuuko taustakuva kameran mukana vai ei. Lisää...
 
double Scale [get, set]
 Taustakuvan skaala. Jos halutaan kaksinkertainen kuva, niin laitetaan skaalaksi 2, puolet pienemmän kuvan skaala on vastaavasti 0.5. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Widget
Color BorderColor [get, set]
 Reunojen väri. Lisää...
 
bool CapturesMouse [get, protected set]
 
ListenContext ControlContext [get]
 
bool IsCapturingMouse [get]
 
bool IsModal [get, set]
 Jos true, pelin sekä ikkunan alla olevien widgettien ohjaimet eivät ole käytössä kun ikkuna on näkyvissä. Lisää...
 

Additional Inherited Members

- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widget
virtual void DrawChildObjects (ref Matrix parentTransformation, ref Matrix transformation, ref Matrix childTransformation)
 
- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.Widget
List< ListenerassociatedListeners = new List<Listener>()
 Tähän listaan lisätyt kuuntelijat tuhotaan automaattisesti kun Widget poistetaan pelistä. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Taustakuva

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 38.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Background() [1/2]

Jypeli.Widgets.Background.Background ( double  width,
double  height 
)

Luo uuden taustakuvan.

Parametrit
widthTaustakuvan leveys.

///

Parametrit
heightTaustakuvan korkeus.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 131.

Viittaukset Jypeli.Widgets.Background.MovesWithCamera ja Jypeli.Widgets.Background.Scale.

◆ Background() [2/2]

Jypeli.Widgets.Background.Background ( Vector  size)

Luo uuden taustakuvan.

Parametrit
sizeTaustakuvan koko.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 143.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ CreateGradient()

Image Jypeli.Widgets.Background.CreateGradient ( Color  lowerColor,
Color  upperColor 
)

Luo liukuväritaustan taustakuvaksi.

Parametrit
lowerColorAlempi väri.
upperColorYlempi väri.
Palauttaa
Kuva.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 190.

Viittaukset Jypeli.Image.FromGradient(), Jypeli.ScreenView.Height, Jypeli.Widgets.Background.MovesWithCamera, Jypeli.Game.Screen ja Jypeli.ScreenView.Width.

◆ CreateStars() [1/2]

Image Jypeli.Widgets.Background.CreateStars ( )

Luo avaruustaustakuvan.

Palauttaa
Kuva.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 170.

Viittaukset Jypeli.ScreenView.Height, Jypeli.Widgets.Background.MovesWithCamera, Jypeli.Game.Screen ja Jypeli.ScreenView.Width.

◆ CreateStars() [2/2]

Image Jypeli.Widgets.Background.CreateStars ( int  amount)

Luo avaruustaustakuvan.

Parametrit
amountTähtien määrä.
Palauttaa
Kuva.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 153.

Viittaukset Jypeli.Image.CreateStarSky(), Jypeli.ScreenView.Height, Jypeli.Widgets.Background.MovesWithCamera, Jypeli.Game.Screen ja Jypeli.ScreenView.Width.

◆ Draw()

override void Jypeli.Widgets.Background.Draw ( Matrix  parentTransformation,
Matrix  transformation 
)
virtual

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.Widget.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 204.

Viittaukset Jypeli.Renderer.DrawImage() ja Jypeli.Widgets.Background.MovesWithCamera.

◆ FitToLevel()

void Jypeli.Widgets.Background.FitToLevel ( )

Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 69.

Viittaukset Jypeli.Vector.Diagonal, Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level ja Jypeli.Level.Width.

◆ ScaleToLevel()

void Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevel ( )

Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi pitäen kuvasuhteen. Kuva sovitetaan niin, että se ei ylitä kentän rajoja.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 90.

Viittaukset Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level ja Jypeli.Level.Width.

◆ ScaleToLevelByHeight()

void Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelByHeight ( )

Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi pitäen kuvasuhteen. Kuva sovitetaan niin, että se täyttää kentän pystysuunnassa.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 120.

Viittaukset Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance ja Jypeli.Game.Level.

◆ ScaleToLevelByWidth()

void Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelByWidth ( )

Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi pitäen kuvasuhteen. Kuva sovitetaan niin, että se täyttää kentän vaakasuunnassa.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 110.

Viittaukset Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level ja Jypeli.Level.Width.

◆ ScaleToLevelFull()

void Jypeli.Widgets.Background.ScaleToLevelFull ( )

Sovittaa taustakuvan kentän kokoiseksi pitäen kuvasuhteen. Kuva sovitetaan niin, että se täyttää koko kentän ja osa rajautuu kentän ulkopuolelle.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 100.

Viittaukset Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level ja Jypeli.Level.Width.

◆ TileToLevel()

void Jypeli.Widgets.Background.TileToLevel ( )

Toistaa kuvaa vaaka- ja pystysuunnassa niin että kuvio peittää koko kentän.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 79.

Viittaukset Jypeli.Image.Height, Jypeli.Level.Height, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Game.Level, Jypeli.Level.Size, Jypeli.Image.Width ja Jypeli.Level.Width.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Animation

override Animation Jypeli.Widgets.Background.Animation
getset

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 40.

◆ MovesWithCamera

bool Jypeli.Widgets.Background.MovesWithCamera
getset

Liikkuuko taustakuva kameran mukana vai ei.

true jos liikkuu; muuten false.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 55.

Viitattu Jypeli.Widgets.Background.Background(), Jypeli.Widgets.Background.CreateGradient(), Jypeli.Widgets.Background.CreateStars() ja Jypeli.Widgets.Background.Draw().

◆ Scale

double Jypeli.Widgets.Background.Scale
getset

Taustakuvan skaala. Jos halutaan kaksinkertainen kuva, niin laitetaan skaalaksi 2, puolet pienemmän kuvan skaala on vastaavasti 0.5.

The scale.

Määrittely tiedoston Background.cs rivillä 64.

Viitattu Jypeli.Widgets.Background.Background().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: