31 using System.Collections.Generic;
32 using Microsoft.Xna.Framework;
33 using Microsoft.Xna.Framework.Input;
38 using XnaMouse = Microsoft.Xna.Framework.Input.Mouse;
39 using XnaGamePad = Microsoft.Xna.Framework.Input.GamePad;
96 public delegate
void AnalogHandler( AnalogState analogState );
148 List<Controller> controllers =
new List<Controller>();
175 public bool Enabled {
get;
set; }
180 public GamePad[] GameControllers {
get;
private set; }
186 internal bool BufferEmpty
191 return !
Keyboard.Enabled || Microsoft.Xna.Framework.Input.Keyboard.GetState().GetPressedKeys().Length == 0;
208 GameControllers =
new GamePad[]
210 new GamePad( PlayerIndex.One ),
211 new GamePad( PlayerIndex.Two ),
212 new GamePad( PlayerIndex.Three ),
213 new GamePad( PlayerIndex.Four ),
218 controllers.Add(
Mouse );
226 controllers.AddRange( GameControllers );
230 internal void Update()
237 foreach (
Controller controller
in controllers )
249 foreach (
Controller controller
in controllers )
251 controller.PurgeBuffer();
261 var texts =
new List<string>();
263 foreach (
Controller controller
in controllers )
268 controller.GetHelpTexts( texts );
272 GameControllers[0].GetHelpTexts( texts );
282 foreach (
Controller controller
in controllers )
delegate void TouchHandler< T1, T2, T3 >(Touch touch, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Ohjaintapahtumankäsittelijä kolmella parametrilla.
delegate void MultiKeyHandler< T1 >(List< Key > keys, T1 p1)
Ohjaintapahtumankäsittelijä yhdellä parametrilla.
delegate void MultiKeyHandler< T1, T2, T3, T4 >(List< Key > keys, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
Ohjaintapahtumankäsittelijä neljällä parametrilla.
Kosketuspaneelin kosketus.
List< String > GetHelpTexts()
Palauttaa kaikki ohjaimien ohjetekstit listana.
delegate void AnalogHandler< T1, T2 >(AnalogState analogState, T1 p1, T2 p2)
Ohjaintapahtumankäsittelijä kahdella parametrilla.
delegate void TouchHandler< T1 >(Touch touch, T1 p1)
Ohjaintapahtumankäsittelijä yhdellä parametrilla.
delegate void MultiKeyHandler< T1, T2 >(List< Key > keys, T1 p1, T2 p2)
Ohjaintapahtumankäsittelijä kahdella parametrilla.
Controls()
Luo uuden kontrolli-olion. Jos mahdollista, käytä mieluummin peliluokan omaa Controls-ominaisuutta.
Puhelimen kiihtyvyysanturi.
void Clear()
Tyhjentää kaikki kontrollit.
Näppäimistö peliohjaimena.
delegate void Handler< T1, T2, T3 >(T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Ohjaintapahtumankäsittelijä kolmella parametrilla.
delegate void TouchHandler< T1, T2 >(Touch touch, T1 p1, T2 p2)
Ohjaintapahtumankäsittelijä kahdella parametrilla.
delegate void AnalogHandler(AnalogState analogState)
Ohjaintapahtumankäsittelijä ilman parametreja.
delegate void Handler< T1 >(T1 p1)
Ohjaintapahtumankäsittelijä yhdellä parametrilla.
delegate void TouchHandler(Touch touch)
Ohjaintapahtumankäsittelijä ilman parametreja.
delegate void MultiKeyHandler(List< Key > keys)
Ohjaintapahtumankäsittelijä ilman parametreja.
delegate void MultiKeyHandler< T1, T2, T3 >(List< Key > keys, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Ohjaintapahtumankäsittelijä kolmella parametrilla.
delegate void Handler()
Ohjaintapahtumankäsittelijä ilman parametreja.
void PurgeBuffer()
Tyhjentää kaikkien peliohjaimien ohjauspuskurit, eli jonossa odottavat näppäimenpainallukset ja muut ...
delegate void Handler< T1, T2 >(T1 p1, T2 p2)
Ohjaintapahtumankäsittelijä kahdella parametrilla.
delegate void AnalogHandler< T1, T2, T3 >(AnalogState analogState, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
Ohjaintapahtumankäsittelijä kolmella parametrilla.
delegate void Handler< T1, T2, T3, T4 >(T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
Ohjaintapahtumankäsittelijä neljällä parametrilla.
delegate void AnalogHandler< T1 >(AnalogState analogState, T1 p1)
Ohjaintapahtumankäsittelijä yhdellä parametrilla.
delegate void TouchHandler< T1, T2, T3, T4 >(Touch touch, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
Ohjaintapahtumankäsittelijä neljällä parametrilla.
delegate void AnalogHandler< T1, T2, T3, T4 >(AnalogState analogState, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
Ohjaintapahtumankäsittelijä neljällä parametrilla.
Yleinen peliohjainluokka.