Jypeli  5
The simple game programming library
TopDownPhysicsGame.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
1 #region MIT License
2 /*
3  * Copyright (c) 2009 University of Jyväskylä, Department of Mathematical
4  * Information Technology.
5  *
6  * Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy
7  * of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal
8  * in the Software without restriction, including without limitation the rights
9  * to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell
10  * copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is
11  * furnished to do so, subject to the following conditions:
12  *
13  * The above copyright notice and this permission notice shall be included in
14  * all copies or substantial portions of the Software.
15  *
16  * THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR
17  * IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY,
18  * FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE
19  * AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER
20  * LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM,
21  * OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN
22  * THE SOFTWARE.
23  */
24 #endregion
25 
26 /*
27  * Authors: Tero Jäntti, Tomi Karppinen, Janne Nikkanen.
28  */
29 
30 using System;
31 using Physics2DDotNet;
32 using Physics2DDotNet.Joints;
33 using Physics2DDotNet.Solvers;
34 using System.Collections.Generic;
35 
36 namespace Jypeli
37 {
43  {
44  private FrictionLogic frictionlogic;
45  private List<PhysicsObject> surfaces = new List<PhysicsObject>();
46 
47  private SequentialImpulsesSolver solver;
48 
63  internal List<PhysicsObject> Surfaces { get { return surfaces; } }
64 
69  public double Gravity { get; set; }
70 
76  public double KineticFriction { get; set; }
77 
82  : this( 1 )
83  {
84  }
85 
90  public TopDownPhysicsGame( int device )
91  : base( device )
92  {
93  phsEngine.BroadPhase = new Physics2DDotNet.Detectors.SelectiveSweepDetector();
94  solver = new SequentialImpulsesSolver();
95  phsEngine.Solver = (CollisionSolver)solver;
96 
97  Gravity = 1.0;
98  KineticFriction = 1.0;
99 
100  SetPhysics();
101  }
102 
103  private void SetPhysics()
104  {
105  solver.Iterations = 12;
106  solver.SplitImpulse = true;
107  //solver.BiasFactor = 0.7f;
108  solver.BiasFactor = 0.0f;
109  //solver.AllowedPenetration = 0.1f;
110  solver.AllowedPenetration = 0.01f;
111 
112  frictionlogic = new FrictionLogic( this, new Lifespan() );
113  phsEngine.AddLogic( frictionlogic );
114  }
115 
123  public void AddSurface( PhysicsObject surface )
124  {
125  surface.IgnoresCollisionResponse = true;
126  surfaces.Add( surface );
127  Add( surface );
128  }
129 
133  public override void ClearAll()
134  {
135  surfaces.Clear();
136  base.ClearAll();
137  }
138  }
139 }
void Add(Physics2DDotNet.Joints.Joint j)
Lisää liitoksen peliin.
TopDownPhysicsGame(int device)
Alustaa uuden fysiikkapelin.
bool IgnoresCollisionResponse
Jättääkö olio törmäyksen huomioimatta. Jos tosi, törmäyksestä tulee tapahtuma, mutta itse törmäystä e...
Definition: Collisions.cs:72
double Gravity
Painovoima. Mitä suurempi painovoima, sitä suurempi liikekitka kaikille olioille. ...
Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt ...
Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa ...
Definition: Coefficients.cs:36
TopDownPhysicsGame()
Alustaa uuden fysiikkapelin.
double KineticFriction
Liikekitka pinnalla. Tätä arvoa käytetään, kun liikkuva kappale ei ole minkään lisätyn pinnan päällä...
Kantaluokka fysiikkapeleille.
void AddSurface(PhysicsObject surface)
Lisää peliin pinnan, jonka päällä muut oliot voivat liukua.
Kentän reunat.
Definition: Surfaces.cs:12
override void ClearAll()
Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).