Jypeli  5
The simple game programming library
Gesture.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
1 using System;
2 using System.Collections.Generic;
3 using System.Linq;
4 using System.Text;
5 using Microsoft.Xna.Framework;
6 
7 namespace Jypeli.WP7
8 {
9  public class Gesture : Touch
10  {
11  Vector2 _previousPosition2;
12  Vector2 _position2;
13  Vector2 _movement2;
14 
18  public Vector PositionOnScreen2
19  {
20  get
21  {
22  return Game.Screen.FromXnaScreenCoordinates( _position2 );
23  }
24  }
25 
29  public Vector PositionOnWorld2
30  {
31  get
32  {
33  return Game.Instance.Camera.ScreenToWorld( PositionOnScreen2 );
34  }
35  }
36 
40  public Vector MovementOnScreen2
41  {
42  get
43  {
44  return new Vector( (double)_movement2.X, -(double)_movement2.Y );
45  }
46  }
47 
51  public Vector MovementOnWorld2
52  {
53  get
54  {
55  return MovementOnScreen2 / Game.Instance.Camera.ZoomFactor;
56  }
57  }
58 
62  public Vector WorldDistanceBefore
63  {
64  get
65  {
66  return PositionOnWorld2 - PositionOnWorld;
67  }
68  }
69 
73  public Vector WorldDistanceAfter
74  {
75  get
76  {
77  return ( PositionOnWorld2 + MovementOnWorld2 ) - ( PositionOnWorld + MovementOnWorld );
78  }
79  }
80 
84  public Vector ScreenDistanceBefore
85  {
86  get
87  {
88  return PositionOnScreen2 - PositionOnScreen;
89  }
90  }
91 
95  public Vector ScreenDistanceAfter
96  {
97  get
98  {
99  return ( PositionOnScreen2 + MovementOnScreen2 ) - ( PositionOnScreen + MovementOnScreen );
100  }
101  }
102 
106  public Angle Rotation
107  {
108  get
109  {
110  return ScreenDistanceAfter.Angle - ScreenDistanceBefore.Angle;
111  }
112  }
113 
114 #if WINDOWS_PHONE
115  internal Gesture( Vector2 position, Vector2 movement, Vector2 position2, Vector2 movement2 )
116  : base( position, movement )
117  {
118  this._position2 = position2;
119  this._movement2 = movement2;
120  }
121 #endif
122  }
123 }
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...
Definition: Angle.cs:40
double ZoomFactor
Kameran zoomauskerroin. Oletuksena 1.0. Mitä suurempi zoomauskerroin, sitä lähempänä kamera on (esim ...
Definition: Camera.cs:99
Kosketuspaneelin kosketus.
Definition: Touch.cs:16
static Game Instance
Definition: Game.cs:149
static ScreenView Screen
Näytön dimensiot, eli koko ja reunat.
Definition: Game.cs:194
Peliluokka reaaliaikaisille peleille.
Definition: DebugScreen.cs:10
Camera Camera
Kamera, joka näyttää ruudulla näkyvän osan kentästä. Kameraa voidaan siirtää, zoomata tai asettaa seu...
Definition: Game.cs:166
2D-vektori.
Definition: Vector.cs:56
Vector ScreenToWorld(Vector point)
Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin.
Definition: Camera.cs:168