3using System.Collections.Generic;
15 private Dictionary<char, Func<GameObject>>
oldLegend =
new Dictionary<char, Func<GameObject>>();
19 protected override char Null
28 public Func<GameObject>
this[
char c]
73 assetName =
"Content/" + assetName;
98 public void Insert(
double tileWidth,
double tileHeight )
101 int width =
tiles.GetLength( 1 );
102 int height =
tiles.GetLength( 0 );
107 for (
int y = height - 1; y >= 0; y-- )
109 for (
int x = 0; x < width; x++ )
111 char symbol =
tiles[y, x];
114 Func<GameObject> create =
oldLegend[symbol];
116 o.
X = game.
Level.
Left + ( x * tileWidth ) + ( tileWidth / 2 );
117 o.
Y = game.
Level.
Top - ( y * tileHeight ) - ( tileHeight / 2 );
133 var tileBuffer =
new List<char[]>();
135 using (StreamReader input = File.OpenText(path))
138 while ( ( line = input.ReadLine() ) != null )
140 tileBuffer.Add( line.ToCharArray() );
151 var tileBuffer =
new List<char[]>();
153 for (
int i = 0; i < lines.Length; i++ )
156 tileBuffer.Add(lines[i].ToCharArray());
165 int finalWidth = list.Max(cs => cs.Length);
167 char[,]
tiles =
new char[list.Count, finalWidth];
169 for (
int y = 0; y < list.Count; y++)
171 char[] row = list.ElementAt(y);
173 for (
int x = 0; x < row.Length; x++)
175 tiles[y, x] = row[x];
Abstrakti ruutukartta. Tätä luokkaa et voi muodostaa. Katso ColorTileMap ja TileMap
Level Level
Aktiivinen kenttä.
static string FileExtensionCheck(string file, string[] extensions)
Etsii millä päätteellä annettu tiedosto löytyy
void Add(Light light)
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Wind...
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.
double X
Olion paikan X-koordinaatti.
double Y
Olion paikan Y-koordinaatti.
double Top
Kentän yläreunan y-koordinaatti.
double Left
Kentän vasemman reunan x-koordinaatti.
double Width
Kentän leveys.
double Height
Kentän korkeus.
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu...
TileMap(char[,] tiles)
Luo uuden ruutukartan.
Dictionary< char, Func< GameObject > > oldLegend
void Insert(double tileWidth, double tileHeight)
Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
static TileMap FromStringArray(string[] lines)
Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.
static char[,] ReadFromFile(string path)
Lukee kentän ruudut tiedostosta.
static char[,] ReadFromStringArray(string[] lines)
void Insert()
Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
static string[] textExtensions
static TileMap FromFile(string path)
Lukee ruutukentän tiedostosta.
static TileMap FromLevelAsset(string assetName)
Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.
static char[,] ListToArray(List< char[]> list)