1 using Microsoft.Xna.Framework.Audio;
7 SoundEffectInstance effectInstance;
9 static double Clamp(
double value,
double min,
double max )
11 return ( value < min ) ? ( min ) : ( ( value > max ) ? ( max ) : ( value ) );
19 get {
return effectInstance.IsLooped; }
20 set { effectInstance.IsLooped = value; }
32 get {
return effectInstance.Pan; }
33 set { effectInstance.Pan = (float)Clamp( value, -1.0, 1.0 ); }
41 get {
return effectInstance.Volume; }
42 set { effectInstance.Volume = (float)Clamp( value, 0.0, 1.0 ); }
53 get {
return effectInstance.Pitch; }
54 set { effectInstance.Pitch = (float)Clamp( value, -1.0, 1.0 ); }
57 internal Sound( SoundEffectInstance s )
64 effectInstance.Play();
69 effectInstance.Resume();
74 effectInstance.Stop();
79 effectInstance.Pause();
double Volume
Äänenvoimakkuus välillä 0.0 - 1.0.
double Pan
Äänen kuuluminen vasemmasta ja oikeasta kaiuttimesta. Arvot vaihtelevat välillä -1.0 - 1.0 seuraavasti: -1.0 -> täysin vasemmalla 0.0 -> keskellä 1.0 -> täysin oikealla
bool IsLooped
Jos true, ääntä soitetaan toistuvasti.
double Pitch
Äänenkorkeus välillä -1.0 - 1.0.