Jypeli  5
The simple game programming library
Sound.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
1 using Microsoft.Xna.Framework.Audio;
2 
3 namespace Jypeli
4 {
5  public class Sound
6  {
7  SoundEffectInstance effectInstance;
8 
9  static double Clamp( double value, double min, double max )
10  {
11  return ( value < min ) ? ( min ) : ( ( value > max ) ? ( max ) : ( value ) );
12  }
13 
17  public bool IsLooped
18  {
19  get { return effectInstance.IsLooped; }
20  set { effectInstance.IsLooped = value; }
21  }
22 
30  public double Pan
31  {
32  get { return effectInstance.Pan; }
33  set { effectInstance.Pan = (float)Clamp( value, -1.0, 1.0 ); }
34  }
35 
39  public double Volume
40  {
41  get { return effectInstance.Volume; }
42  set { effectInstance.Volume = (float)Clamp( value, 0.0, 1.0 ); }
43  }
44 
51  public double Pitch
52  {
53  get { return effectInstance.Pitch; }
54  set { effectInstance.Pitch = (float)Clamp( value, -1.0, 1.0 ); }
55  }
56 
57  internal Sound( SoundEffectInstance s )
58  {
59  effectInstance = s;
60  }
61 
62  public void Play()
63  {
64  effectInstance.Play();
65  }
66 
67  public void Resume()
68  {
69  effectInstance.Resume();
70  }
71 
72  public void Stop()
73  {
74  effectInstance.Stop();
75  }
76 
77  public void Pause()
78  {
79  effectInstance.Pause();
80  }
81  }
82 }
double Volume
Äänenvoimakkuus välillä 0.0 - 1.0.
Definition: Sound.cs:40
double Pan
Äänen kuuluminen vasemmasta ja oikeasta kaiuttimesta. Arvot vaihtelevat välillä -1.0 - 1.0 seuraavasti: -1.0 -> täysin vasemmalla 0.0 -> keskellä 1.0 -> täysin oikealla
Definition: Sound.cs:31
void Resume()
Definition: Sound.cs:67
void Stop()
Definition: Sound.cs:72
void Pause()
Definition: Sound.cs:77
bool IsLooped
Jos true, ääntä soitetaan toistuvasti.
Definition: Sound.cs:18
void Play()
Definition: Sound.cs:62
double Pitch
Äänenkorkeus välillä -1.0 - 1.0.
Definition: Sound.cs:52