Lumiukko
|
00001 using Jypeli; 00002 00003 /// @author Vesa Lappalainen 00004 /// @version 09.10.2011 00005 /// 00006 /// <summary> 00007 /// Kaksi lumiukkoa tyhmästi 00008 /// </summary> 00009 public class LumiukkoTyhma : PhysicsGame 00010 { 00011 /// <summary> 00012 /// Pääohjelmassa laitetaan "peli" käyntiin Jypeli-kirjastolle tyypilliseen tapaan 00013 /// </summary> 00014 /// <param name="args">Ei käytössä</param> 00015 public static void Main(string[] args) 00016 { 00017 using (LumiukkoTyhma peli = new LumiukkoTyhma()) 00018 { 00019 peli.Run(); 00020 } 00021 } 00022 00023 /// <summary> 00024 /// Aliohjelmassa piirretään ja zoomataan kamera siten, että kenttä näkyy hyvin ruudulla. 00025 /// </summary> 00026 public override void Begin() 00027 { 00028 Camera.ZoomToLevel(); 00029 Level.BackgroundColor = Color.Black; 00030 00031 double x, y; 00032 PhysicsObject p1, p2, p3; 00033 00034 // Tehdään ensimmäinen lumiukko 00035 x = 0; y = Level.Bottom + 200.0; 00036 00037 p1 = new PhysicsObject(2 * 100.0, 2 * 100.0, Shape.Circle); 00038 p1.X = x; 00039 p1.Y = y; 00040 Add(p1); 00041 00042 p2 = new PhysicsObject(2 * 50.0, 2 * 50.0, Shape.Circle); 00043 p2.X = x; 00044 p2.Y = p1.Y + 100 + 50; 00045 Add(p2); 00046 00047 p3 = new PhysicsObject(2 * 30.0, 2 * 30.0, Shape.Circle); 00048 p3.X = x; 00049 p3.Y = p2.Y + 50 + 30; 00050 Add(p3); 00051 00052 00053 // Tehdään toinen lumiukko 00054 x = 200; y = Level.Bottom + 300.0; 00055 p1 = new PhysicsObject(2 * 100.0, 2 * 100.0, Shape.Circle); 00056 p1.X = x; 00057 p1.Y = y; 00058 Add(p1); 00059 00060 p2 = new PhysicsObject(2 * 50.0, 2 * 50.0, Shape.Circle); 00061 p2.X = x; 00062 p2.Y = p1.Y + 100 + 50; 00063 Add(p2); 00064 00065 p3 = new PhysicsObject(2 * 30.0, 2 * 30.0, Shape.Circle); 00066 p3.X = x; 00067 p3.Y = p2.Y + 50 + 30; 00068 Add(p3); 00069 00070 } 00071 }