Lumiukko

LumiukkoTyhma/LumiukkoTyhma/LumiukkoTyhma.cs

Go to the documentation of this file.
00001 using Jypeli;
00002 
00003 /// @author  Vesa Lappalainen
00004 /// @version 09.10.2011
00005 ///
00006 /// <summary>
00007 /// Kaksi lumiukkoa tyhmästi
00008 /// </summary>
00009 public class LumiukkoTyhma : PhysicsGame
00010 {
00011     /// <summary>
00012     /// Pääohjelmassa laitetaan "peli" käyntiin Jypeli-kirjastolle tyypilliseen tapaan    
00013     /// </summary>
00014     /// <param name="args">Ei käytössä</param>
00015     public static void Main(string[] args)
00016     {
00017         using (LumiukkoTyhma peli = new LumiukkoTyhma())
00018         {
00019             peli.Run();
00020         }
00021     }
00022 
00023     /// <summary>
00024     /// Aliohjelmassa piirretään ja zoomataan kamera siten, että kenttä näkyy hyvin ruudulla.
00025     /// </summary>
00026     public override void Begin()
00027     {
00028         Camera.ZoomToLevel();
00029         Level.BackgroundColor = Color.Black;
00030 
00031         double x, y;
00032         PhysicsObject p1, p2, p3;
00033 
00034         // Tehdään ensimmäinen lumiukko
00035         x = 0; y = Level.Bottom + 200.0; 
00036         
00037         p1 = new PhysicsObject(2 * 100.0, 2 * 100.0, Shape.Circle);
00038         p1.X = x;
00039         p1.Y = y;
00040         Add(p1);
00041 
00042         p2 = new PhysicsObject(2 * 50.0, 2 * 50.0, Shape.Circle);
00043         p2.X = x;
00044         p2.Y = p1.Y + 100 + 50;
00045         Add(p2);
00046 
00047         p3 = new PhysicsObject(2 * 30.0, 2 * 30.0, Shape.Circle);
00048         p3.X = x;
00049         p3.Y = p2.Y + 50 + 30;
00050         Add(p3);
00051 
00052 
00053         // Tehdään toinen lumiukko
00054         x = 200; y = Level.Bottom + 300.0;
00055         p1 = new PhysicsObject(2 * 100.0, 2 * 100.0, Shape.Circle);
00056         p1.X = x;
00057         p1.Y = y;
00058         Add(p1);
00059 
00060         p2 = new PhysicsObject(2 * 50.0, 2 * 50.0, Shape.Circle);
00061         p2.X = x;
00062         p2.Y = p1.Y + 100 + 50;
00063         Add(p2);
00064 
00065         p3 = new PhysicsObject(2 * 30.0, 2 * 30.0, Shape.Circle);
00066         p3.X = x;
00067         p3.Y = p2.Y + 50 + 30;
00068         Add(p3);
00069  
00070     }
00071 }
 All Classes Files Functions